19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İhracat yapmak isteyen KOBİ'lere 5 ipucu!
Haberler

İhracat yapmak isteyen KOBİ’lere 5 ipucu!

Nafizcan Önder
24 Nisan 2022
2 dk okuma

Yapılan araştırmalar doğrultusunda KOBİ’ler Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’ini, istihdamın ise yüzde 76,7’sini oluşturuyor. Ancak Türkiye ekonomisinin lokomotifi görevini üstlenen KOBİ’lerin ihracat ve yurtdışı faaliyetleri henüz mevcut potansiyelin altında seyrediyor. Peki yurt dışına açılmak isteyen KOBİ’ler neler yapmalı? Yanıtlar Generali Sigorta‘dan geliyor…

Pazar araştırması yapın

Yurtdışına açılmak isteyen KOBİ’lerin hedeflediği ülke ile ilgili detaylı bir pazar araştırması yapması gerekiyor. KOBİ’lerin sunduğu hizmet veya ürünlerin hedef ülkedeki arz-talep dengesi, kültürel uyumluluğu ve rekabet anlayışı ile ilgili bilgi sahibi olması büyük önem taşıyor.

Destek programlarını araştırın

Türkiye ekonomisinin lokomotifi görevini üstlenen KOBİ’lerin istihdama ve ekonomiye olan katkısı birtakım teşvikleri kaçınılmaz kılıyor. Başta KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı olmak üzere birçok kurum ve kuruluş yurtdışına açılmak isteyen KOBİ’lere maddi ve manevi birçok destek sunuyor. KOBİ’lerin yurtdışına açılmadan önce yararlanabileceği teşviklerle ilgili detaylı bir araştırma yapması gerekiyor.

Mevzuatları inceleyin

Yurtdışına açılmak isteyen KOBİ’lerin hedef ülkenin ticaret ve rekabet kurallarına göre farklı yasal süreçler ve mevzuatlar ile karşı karşıya kalması muhtemel bir durumdur. Bu noktada KOBİ’lerin bu süreçler ile ilgili bilgi sahibi olması, hatta bu noktada profesyonel yardım alması büyük önem taşıyor.

Dijital yeteneklerinizi geliştirin

Teknolojik gelişmeler ve dijital dönüşüm iş dünyasını dönüştürmeye devam ediyor. Bu noktada KOBİ’lerin dijital yeteneklerini geliştirmesi, e-ihracat ve e-lojistik süreçlerini iyi bir şekilde yönetmesi ve e-ticaretin sağladığı globalleşme avantajından doğru bir biçimde yararlanması gerekiyor. Dijital yeteneklerini geliştiren KOBİ’ler tek bir merkez üzerinden ihracat hamlelerini kolayca yönetebiliyor.

Strateji oluşturun

Yurtdışına açılmak isteyen KOBİ’lerin sunduğu ürün veya hizmet ile ilgili hedef ülkeye yönelik yönetim, satış ve pazarlama stratejileri oluşturması öncelikler arasında yer alıyor. KOBİ’lerin, bu stratejileri oluştururken marka konumlandırması, tüketici alışkanlıkları, pazar potansiyeli, ticari kurallar, vergi yükümlülükleri gibi unsurların yanı sıra hedef ülkelerdeki sektörün mevcut ve potansiyel koşullarına dikkat etmeleri önem taşıyor.

2022’de KOBİ’lere güç katacak 6 pazarlama trendi!

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Haberler
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
İrem Alimoğlu
10 Eylül 2025
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
Haberler
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.