7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022'de KOBİ'lere güç katacak 6 pazarlama trendi!
Haberler

2022’de KOBİ’lere güç katacak 6 pazarlama trendi!

Nafizcan Önder
14 Aralık 2021
2 dk okuma

Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler Türkiye’de ve dünyada ekonominin gelişmesini sağlayan en önemli yapılar konumunda. Ancak teknolojiyle birlikte sürekli dönüşen iş hayatına ve pazarlamaya dair trendlere uyum sağlayamayan KOBİ’lerin büyüme ve kârlılık anlamında önemli sorunlar yaşadığı de araştırmalara yansıyor. Peki bu sorunları aşabilmek için nasıl bir yol izlemeli? Teknoloji iş sahalarına hangi noktalarda entegre edilmeli? 2022’de KOBİ’leri güçlendirecek pazarlama trendleri neler olacak? Yanıtlar 150 yılı aşkın köklü geçmişiyle müşterilerine hizmet veren Generali Sigorta‘dan geliyor…

Yapay zekanın artan gücü

Mevcut pazarlarında büyümek için KOBİ’lerin emir zincirinden malzeme ve sipariş yönetimine, imalattan atölye operasyonlarına, sipariş karşılamadan lojistiğe kadar birçok iş sürecine dair yapay zeka yazılımlarını kullanmaları, artık gereklilikten öte zorunluluk durumunda. KOBİ’lerin iş süreçlerini hızlandıracak yapay zeka uygulamaları 2022 yılında daha da önem kazanacak. Bu tür yapay zeka yazılımlarına yatırım yapacak KOBİ’ler, mevcut güçlerini doğru kullanmak ve karlılıklarını artırmak adına rakiplerinden bir adım önde olacak.

Yapay zeka destekli sosyal medya reklamları

Yapay zeka iş ve özel hayatı dönüştürürken KOBİ’lerin hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlayan alanları da şekillendiriyor. Bu alanlardan biri, özellikle büyük pazarlama bütçeleri bulunmayan KOBİ’ler için hedef kitleleri nezdinde bilinirliklerini ve satışlarını artırmalarını sağlayan sosyal medya reklamları. KOBİ’lerin, daha fazla kullanıcı dostu özelliğin ekleneceği sosyal medya reklamlarına yatırım yaparak 2022’de daha da geniş kitlelere ulaşmaları mümkün olacak.

Orijinal, kişiselleştirilmiş ve özgün içerik

Pazarlamanın olmazsa olmazlarından biri orijinal ve özgün içeriktir. 2020 ve 2021 yıllarından olduğu üzere hedef kitlelere sunulan içeriğin özgün ve markaya özel olması dijital trendler arasında üst sıralarda yer alıyor. Bir başka kanaldan, özellikle de rakip markalardan “kes, kopyala, yapıştır” yöntemiyle alınan içerikler, uzun vadede KOBİ’lere yarardan çok zarar getiriyor. KOBİ’lerin hem dijital varlıklarını geliştirmeleri hem de dijital alanda hedef kitleleriyle bağ kurmaları ve gelirlerini artırmaları anlamında orijinal, kişiselleştirilmiş ve özgün içerik 2022 yılında da önemini koruyacak.

Video içerik

Video içerik pazarlaması günden güne gelişme gösteren bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Sanal gerçeklik çözümleri, 360 derece videolar ve livestreaming içerikler son yıllarda video pazarlamasına yeni bir soluk getiriyor. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olarak anılan YouTube, video içerik pazarlamasında tartışmasız lider sosyal medya platformu durumunda. Ve bu liderliğini 2022 yılında da artırarak sürdürecek. KOBİ’lerin mevcut değilse bir YouTube kanalı açmaları ve düzenli olarak markayla uyumlu video içerikleri paylaşmaları, yeni yılda da hedef kitlelerle bağ kurmalarına yardımcı olacak.

Mobil pazarlama

Mobil cihaz kullanımı her geçen gün artış gösteriyor. Özellikle e-ticaret sektörü düşünüldüğünde e-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerin yaklaşık yüzde 70’inin mobil cihazlar kullanılarak yapıldığını söylemek mümkün. E-ticarette 2022 pazarlama stratejileri içerisinde mobil uyumlu pazarlamaya verilen önemin artacağı ve KOBİ’lerin mobil uyumlu olarak tasarlanan pazarlama çalışmalarından daha hızlı sonuçlar alacağı tahmin ediliyor.

E-mail pazarlama

KOBİ’lerin müşterileriyle sürekli ilişki halinde olabilmelerinin en etkili aynı zamanda da en ucuz reklam ve pazarlama araçlarından biri olan e-mail pazarlama, 2022 yılında da önemini sürdürecek. KOBİ’lerin yeni yılda ürün, hizmet ve kampanyalarını tanıtmak için e-mail pazarlama kullanarak, bilinirliklerini ve satışlarını artırmaları mümkün olacak.

2022’ye hakim olacak 7 pazarlama trendi

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
Haberler
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
İrem Alimoğlu
23 Mayıs 2025
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
6 gün önce
2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
Haberler
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
İrem Alimoğlu
25 Mayıs 2025
Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Haberler
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.