IFW ihracatı sıçrattı!
İstanbul Fashion Week’in (IFW) yakaladığı başarı, Türk moda endüstrisini 2023’te 10 milyar dolarlık markalı ihracat hedefine bir adım daha yaklaştırdı. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) önderliğinde Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) işbirliğiyle Taksim Tepebaşı’nda düzenlenen IFW ile İstanbul doyasıya moda coşkusunu yaşadı. IFW Komite Başkanı Volkan Atik, henüz altıncısı düzenlenen İstanbul Moda Haftası’na Amerika’dan Güney Afrika Cumhuriyeti’ne; Fransa’dan Kuveyt’e kadar 18 ülkeden 100 alıcının geldiğini ve sipariş verdiğini söylerek, Lübnan’dan Aishti, Kuveyt’ten La Mode Zone ve Paris’ten Lux&B gibi önemli alıcıların mercek altına aldığı IFW’nin önemli bir sıçrama gerçekleştirdiğini ifade etti. Volkan Atik, tasarım, moda ve marka kavramlarını aynı çatı altında buluşturan IFW’nin, sektörün marka ekonomisine dayalı büyümesinde önemli bir misyon üstlendiğini vurgulayarak, yakalanan ivmeyle halen 1 milyar dolar olan markalı ihracatın 2023’te rahatlıkla 10 milyar doları aşacağını bildirdi. Ünlü Fransız Kanalı TV5, Arapça konuşulan ülkelerde en çok okunan dergilerin başında gelen Snob Al Hasna, Sayidati, Living Well Magazine ve Haya gibi pek çok önemli yayın organının editörlerini ağırlayan IFW’nin hem moda endüstrisine, hem de kent ekonomisine ciddi hareketlilik kazandırdığını belirten Atik, bu yılki organizasyona ilişkin şu rakamları paylaştı: