İftar sofraları online kurulacak
Ramazan pidesi, Medine hurması, güllaç ve birbirinden lezzetli daha pek çok iftariyelik bu yıl online alışverişle kapıya gelecek. Digital Turbine’ın araştırmasına göre bu Ramazan ayında ve Bayramda tüketicilerin yüzde 63’ü internetten alışveriş yapmayı planlıyor.
Müslümanlarca sabır, ibadet, rahmet ve bereket ayı olarak kabul edilen Ramazan ayı bu yıl 23 Mart’ta kapıyı çaldı. Digital Turbine bu dönemdeki tüketici davranışlarını “Ramazan Dönemi Alışveriş Alışkanlıkları” araştırmasıyla analiz etti. Çalışmaya göre pideyi fırından, iftarlıkları çarşıdan, bayramlıkları mağazadan almaya alışık Türk tüketicisi bu yıl tek tıkla bu ürünleri eve sipariş etmeyi planlıyor. Buna göre tüketicilerin yüzde 63’ü Ramazan ayında internetten alışveriş yaparken yüzde 50’si mobil uygulamadan alışveriş yapmayı tercih edecek.
En çok “cep”ten harcıyoruz
Ankete katılanlar alışveriş için en çok akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtirken, yüzde 25’i ise masaüstü veya dizüstü bilgisayar kullanmayı tercih ettiklerini söylüyor. Digital Turbine’ın kendi envanterinde gerçekleştirdiği araştırma; online alışverişin tüketicinin hayatının vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini bir kez daha ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 52’si iftardan önce alışveriş yapacağını söylerken, yüzde 40’ı iftardan sonra alışveriş yapacağını dile getiriyor. Alışveriş yapanların yüzde 73’ü Ramazan ayında yiyecek, yüzde 67’si kıyafet, yüzde 53’ü hediyelik eşya, yüzde 46’sı ise kozmetik ürünler almayı planlıyor.
En büyük motivasyon indirim
Digital Turbine’in çalışması bu dönemde reklamveren ve markaların tüketiciye nasıl ulaşacağına dair önemli ipuçlarını da içeriyor. Ankete katılan tüketicilerin yüzde 59’u mobil cihazlarını kullanırken gördükleri bir reklam üzerinden daha önce alışveriş yaptığını belirtirken, yüzde 67’si ürün veya hizmet kendileriyle ilgiliyse doğrudan bir mobil reklam üzerinden alışveriş yapma eğiliminde olduklarını ifade ediyor.
Tüketicilerin yüzde 51’i ise mobil reklam içeriğiyle etkileşime geçiyor. Tüketicilerin bir ürünü alırken en büyük motivasyonu yüzde 58 ile fiyat ve indirimler olurken, ürünün kalitesi satın alma kararına yüzde 57 oranında etki ediyor.
Mobil oyunlarla zaman geçiriliyor
Araştırmanın sektörel verileri incelendiğinde tüketicilerin yüzde 46’sı restoran ve marketlerin reklam ve tekliflerini görmek istiyor. Ankete katılanların yüzde 38’i ise kozmetik ürünler açısından saç bakım ürünlerine daha fazla para harcamayı planlıyor. Her dönem, ne olursa olsun vakit geçirmemiz için en pratik yollardan biri olan mobil oyunlar, Ramazan döneminde de popülerliğini koruyor. Ramazan Dönemi Alışveriş Alışkanlıkları araştırmana katılanların yüzde 57’si Ramazan ayında mobil oyunlara daha fazla zaman ayıracağını ifade ediyor.