Web sitenizi cazip kılan 8 uygulama

Bilgilendirici içerik pazarlamasında okurları sitede tutabilmek pek de kolay iş değil. Site ziyaretçileri cevaplar için gelirler, bulurlar ve etrafta dolaşmak için genellikle bir sebepleri yoktur. Bir başka deyişle, organik trafik çekme açısından iyi işleyen bir makale sitenize ziyaretçi kazandırsa da doğru teknikler kullanılmadığı sürece yeni ziyaretçilerinizin site içerisinde geçirdiği vakit bir makale ile sınırlı kalabiliyor. Bu sorunu aşmanızda yardımcı olabilecek 8 uygulamayı sizin için derledik.

En çok aranan içeriklerinizi saptayın

Bir içeriğin ne kadar güncel trafik oluşturduğu, hangi içeriklerin ön plana çıkarılacağına karar vermek için pek güvenilir bir ölçü değildir. Herhangi bir içeriğin potansiyelini tahmin etmenin en iyi yolu sıralamalarına bakmaktır.

Ubersuggest, yüksek dönüşüm sağlayan trafik getirme potansiyeli en yüksek içerikleri belirlemek için en kolay araçlardan birisi.

İçeriğinizin anahtar kelimesini girdiğinizde, Ubersuggest size siteniz içerisinde benzer anahtar kelimeli içeriklerin hangi seviyelerde okunduğunu gösterir. Böylelikle benzer temalı geçmişte kalmış bir içeriğinizi ön sayfalara taşırsanız o makalenin okunma oranlarını da yükseltebilirsiniz.

Okurlarınızı analiz edin

Sayfa ziyaretçilerinizi anlamak için sayfadaki tıklanmaları ve etkileşimlerini izleyin. Hedef kitlenize yönelik içerikler, dönüşüm ve optimizasyon başarıyı getiren temel etkenler. Sözün özü okurlarınıza daha iyi hizmet verebilmek için onların ne aradıklarını bilmeniz gerekiyor.

Finteza, etkileşim izlemeyi kolaylaştıran ücretsiz bir web analizi platformu. Sistem web sitesi trafiğini izliyor, kalitesini ölçüyor ve ziyaretçinin kaynağıyla ilgili ipuçları veriyor. Tek bir tıklamayla herhangi bir trafik tipini seçerek 15 farklı bakış açısıyla analiz edip size sunuyor.

Finteza’ya kıyasla kurulumu ve kullanımı biraz daha zor olsa da değinmeden geçemeyeceğimiz Google Analytics de hedef kitlenizi analiz etmeniz konusunda size oldukça yardımcı olabilecek uygulamalardan.

İçerik içi harekete geçirici mesajları optimize edin

İçeriğinizi harekete geçirecek mesajları makaleye entegre etmek etkileşimi arttırmak için elbette önemli bir faktör. Ancak burada dikkat etmeniz gereken temel nokta CTA (Call to Action) ile karşı tarafa ne sunulacağını net bir şekilde belirtmek ve CTA’lerin ziyaretçilerinizin okumasını kesintiye uğratmasına izin vermemek.

Hubpress bu açıdan başarılı bir örnek sunuyor.

Konusu “profesyonel biyografiler yazmak” olan bir makalede, indirilebilir bir biyografi örneğinin yanı sıra listesini destekleyen bir tercih formuna ve okuyucuların bir biyografi şablonu oluşturmasına olanak tanıyan bir içerik içi widget’a sahip.

Widget’ınızı buldunuz; sıra metin optimizasyonunda. TextOptimizer, metninizi daha okunabilir hale getirecek kelimeleri ve cümleleri belirlemenize yardımcı oluyor.

 

Rakiplerinizi takip edin

Rakiplerinizin sitelerinde gezinmek sizin için oldukça aydınlatıcı olabilir: Ziyaretçilerinin ilgisini çekmek için ne yapıyorlar? Ziyaretçilerini sitelerinde vakit geçirmeye nasıl teşvik ediyorlar? Web sayfalarını okunabilir kılmak ve arama motoru sıralamalarında öne çıkan anahtar kelimeleri nasıl kullanıyorlar?

Organik rakiplerinizi daha iyi belirlemek için Serpstats‘ın En İyi Sayfalar raporunu kullanabilirsiniz. En önemli anahtar kelimenizi yazın ve uygulama size en yakından ilgili sorgular için sıralama yapan URL’leri servis etsin.

Okuyucularıyla nasıl etkileşim kurduklarını analiz etmek için en başarılı rakiplerinize tıklamanız yeterli.

Kullanıcılarınızla iletişim kurmanın alternatif yollarını deneyin

Yapay zeka, sayfa içi etkileşimleri hızla değiştirerek site kullanıcılarınıza yardıma ihtiyaç duydukları anda ulaşmanızı sağlamasının yanı sıra sorunlarına çözüm de üretir.

MobileMonkey kullanarak, kolay görsel arayüz programlamasına sahip bir “chatbot” oluşturabilir ve çeşitli müşteri sorularına akıllı yanıtlar verebilirsiniz. Yapay zeka ile çalışan bir sohbet robotuyla okuyucularınızın sorunlarına an zamanlı olarak yanıtlar vermeniz mümkün.

Öte yandan, sesli mesaj bırakma özelliği de, site ziyaretçilerinizle iletişim kurmanın bir başka yolu.

SpeakPipe, bu alanda kullanabileceğiniz ücretsiz bir hizmet sunuyor.

Anketler genellikle müşterilerinizi daha iyi tanımak için kullanılır, ancak bunları olası satış yaratma araçları olarak kullanabileceğinizi biliyor muydunuz? Makalenizle ilgili bir anket oluştururak, içeriğiniz aracılığıyla potansiyel müşteriler elde edebilirsiniz.

SurveyAnyplace’in sizin için oluşturduğu eğlenceli anketlerle site ziyaretçilerinizin görüşlerinin raporlaştırılmış haline sahip olabilirsiniz.

 

Kaynak: Content Marketing Institute

İLGİLİ HABERLER