17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak
Haberler

5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak

Marketing Türkiye
8 Kasım 2022
4 dk okuma

Büyümekte olan bir marka veya pazarlamacı olarak growth hacking’i daha önce muhakkak duymuşsunuzdur… Aslına bakarsanız bu uygulama, yeni başlatılan bir oluşumu yerleşik ve başarılı bir şirkete dönüştürmenin en hızlı yollarından biri olmaya doğru emin adımlarla ilerliyor. Basit bir Türkçe karşılık getirecek olursak eğer bu stratejiye “büyüme hilesi” diyebiliriz. Inbound marketing’in mottosu olan “unpaid traffic source” yani ücret ödemeden trafik elde etme growth hacking’in de temelini oluşturuyor…

Kullanılan stratejiden bağımsız olarak, pazarlamacı tarafından hayata geçirilen herhangi bir kararın arkasında “büyüme” içgörüsü olması elbette sürpriz değil. Bu kararla birlikte yerine getirilecek görevlerin her biri de hedef odaklı olmalı. Büyüme dediğimiz şeyse elbette ilgili proje sonunda ortaya çıkan rakamlarla ölçülüyor.

Growth hacker olmak isteyen pazarlamacılar, ölçülebilir sonuçlar elde etmek için psikolojiden ve akıllı mühendislik taktiklerinden yararlanmalı. Her zaman yaratıcılıkla tek noktaya odaklanmalı…

Konuyu basitçe ele alırsak, “Growth Hacking” diğer pazarlama türleri arasında da oldukça önemlilerden biridir. Yolculuğuna yeni başlayan bir marka ya da bu stratejiyi yeni ele alan pazarlamacılar bu safhada sonsuza kadar kalamaz. Sonuç olarak bir yandan sürdürülebilir ve uzun ömürlü bir büyüme elde ederken bir yandan da markaların oluşturulması gereklidir. Growth hacking bu sonuca ulaşmanın bir yoludur. Tabii teknik bir bilgiye sahip olmadan bu seviyeye ulaşmak biraz zordur!

Growth Hacking, neden içerik pazarlama ile ilgilidir?

5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak

İçerik pazarlama trafik çekmek ile direkt olarak ilişkilidir. Bu şekilde, markanızın sayfasına yeni ziyaretçiler çeker ve iletişim kanallarınızı güçlendirirsiniz. Burada ziyaretçilerinizle kuracağınız iletişimle aynı zamanda satış yapabilmek için neler sunabileceğiniz hakkında daha çok bilgi edinerek müşterilerinize yol gösterirsiniz. Uygulama, büyüme ile ilgili olduğundan, growth hacking şemşiyesinin altında toplanır.

Son hedef aynıdır: büyümek. O nedenle bu ikisinin ortak hareket etmemeleri için hiçbir sebep bulunmamaktadır…

İçerik oluşturmadaki hedeflerinizi düşünün. Bir “beğeni”, “paylaşım” veya “retweet” almaktan fazlasını mı istiyorsunuz? Evet, istiyorsunuz… Nihayetinde markanıza değer katan, dönüştürme yapan, anlamlı oranda trafik çekmek istiyorsunuz. Growth hacking metodolojileri bu noktada hedeflerinizi besleyecektir… Öyleyse gelin içerik pazarlamanızda uygulayabileceğiniz 5 growth hacking yöntemine daha yakından bakalım…

1- İlgi çekici bir başlık atın

Halihazırda farkında değilseniz, manşetler ilgi çekmenin en önemli adımlarından biridir. Sadece bir ziyaret yapmakla ekranı kaydırmak arasındaki fark gibidir. Ancak, önemli olsalar da, içerik pazarlamacıların çoğu tembelleşir. Dikkat çeken manşetler yerine jenerik manşetler kullanmaya başlarlar…

Yaratıcı tarafınızı parlatabilmek adına, her bir yazı için birden fazla manşet atmayı deneyin. Hedef kitlenizi etkileyebilecek kelimeleri ve rakam listelerini düşünün. Kalın harflerle iddialı olun, şok edin, ilgi çekin! Bu öneriler ışığında içeriğinizle en çok örtüşen manşeti yaratın. Sonunda uygulama sizde alışkanlık haline gelecektir. Burada düşmekten kaçınmanız gereken tuzaksa “clickbait” yani sırf tıklanmak için içerikten bağımsız yanıltıcı bir manşet yaratmak… Bunun güvenilirliğinizi doğrudan sarsacağını unutmayın ve asla uygulamayın!

2- İnfografiklerin gücünü keşfedin

5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak

İnfografikler son yıllarda fazlasıyla popüler hale geldi. Ki bu şaşıracağımız bir gelişme değil. Zira karmaşık bilgi kümelerini anlaşılması kolay ve manalı hale getirmek için infografikler oldukça kullanışlıdır. Geleneksel, metin bazlı içerik bölümlerine kıyasla bilgiyi daha kolay erişilebilir ve ana noktaya ulaşmada daha etkili hale getirirler.

Etkili bir infografik oluşturmak için, hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek bilgiler düşünün ve uygulamaya geçin. Unutmayın, en basit yol her zaman en iyi yollardan biridir. Karmaşık fikirleri ne kadar çok anlaşılması kolay, ufak bilgi kırıntılarına dönüştürürseniz, infografiğniz o kadar başarılı olur.

ARGGIS (Jeolojik terim olan entegre bir coğrafi bilgi sistemi) sistemlerini piyasaya süren bir şirket, anlaşılmaz derecede büyük bir alanla ilgili istatistik tutabilir ve buna görsel çekicilik katmak için bu alanı belli sayıda futbol sahasına veya ülke topraklarına benzetebilir. Bütün mesele okuyucunun sunulan bilgiyi ne kadar kolay tüketebildiğidir…

3- Paylaşılabilir içerikler hazırlayın

Bilgi paylaşılamazsa, içerik, hacking teması içinde düşünülemez. İçerik yalnızca viral hale geldiğinde paylaşılır, bu da sadece kullanıcının o bilgiyi paylaşmaya değer bulmasıyla ilgilidir. Viral olmaksa bildiğiniz üzere artık o kadar da basit değildir!

Paylaşım butonlarını sayfanızda birden çok yere koyarak görünür hale getirin. Harekete geçmek veya markanızın içeriğini paylaşmak için promosyon veya kampanyalar yapın. Okuyucularınızdan paylaşım yapmalarını rica edin. En önemlisi, çok sayıda insana uygun bir içerik yazın, böylece yazıyı daha en baştan paylaşmaya değer hale getirmiş olursunuz.

4- “Call to Action” cümleleriyle harekete geçirin

5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak

Bazen kimi şeylerin söze dökülmesi gerekir. Her bir makaleyi ya da içeriği insanlara harekete geçmeye çağırarak bitirmeye çalışın. Okuyucuları okudukları yazıları paylaşmaları için cesaretlendirin. Onları alışveriş sayfasına veya kendi alışveriş sepetlerine yönlendirin. Belli başlı ürünlere vurgu yapın. Bu her türlü formda olabilir, ancak büyüme en önemli önceliğimiz olduğundan, her zaman yaptığınız hareket çağrılarının hedefe uygun olduğundan emin olun.

Call to action’ın somut faydalarının YouTube içerik üreticilerinin de farkında olduğu bir gerçek. Öyle olmasa bu kadar çok yayıncıdan “Kanalıma abone olmayı, içerikleri beğenmeyi ve bildirimleri açmayı unutmayın” çağrısını duyuyor olur muyduk?

5- Ziyaretçilerinize özel hissettirin

5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak

İster özel bir promosyon, ister ücretsiz indirme, sektörünüzle ilgili bir rehber ya da herhangi bir fırsat sunmanız ziyaretçinize özel hissettirecektir. Sizi ziyaret etmelerinin onlara özel bir fırsat kapısı araladığını bilmek potansiyel ziyaretçilerinizi teşvik edecek ve içerik platformunuza yönlendirecektir…

Persona nedir, neden oluşturulur?

featured Growth Hacking pazarlama stratejileri
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
Haberler
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya'dan sabaha karşı boykot açıklaması: "Ekonomimize darbe girişimi"
Haberler
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’dan sabaha karşı boykot açıklaması: “Ekonomimize darbe girişimi”
İrem Alimoğlu
2 Nisan 2025
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Samsung'dan yapay zekalı restoran!
Haberler
Samsung’dan yapay zekalı restoran!
Sena Tufan
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.