9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
ICCO, dijital iletişimde etik kılavuzunu yayınladı
Haberler

ICCO, dijital iletişimde etik kılavuzunu yayınladı

Marketing Türkiye
20 Kasım 2017
2 dk okuma

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO) Helsinki’de düzenlediği Global PR Zirvesi’nin ardından Avusturya PR Etik Kurulu (PR Ethik Rat) tarafından geliştirilen “Dijital İletişimde Etik Kılavuzu”nu paylaştı. Türkiye’de İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA)’nin üyelerine tavsiye ettiği kılavuz, iletişim profesyonellerine dijital değer zincirine doğru bir şekilde katkıda bulunmaları için rehberlik ediyor.

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO), Helsinki’de düzenlediği ICCO Global PR Zirvesi’nin ardından, Avusturya PR Etik Kurulu’nun online platformlar ile sosyal medya kanallarında yürütülecek iletişim çalışmalarında izlenmesi için geliştirdiği “Dijital İletişimde Etik Kılavuzu”nu yayınladı. ICCO, kılavuzda yer alan ilkelerin her ülkede yerel farklara göre uyarlanarak iletişim profesyonelleri tarafından takip edilmesini tavsiye etti.

Dijital İletişimde Etik Kılavuzu, şirketler ve ajanslar tarafından yapılan paylaşımların internet kullanıcılarına şeffaf ve tarafsız bir şekilde sunulması ve paylaşılan bilgilerin iletişim etiği bakış açısıyla doğru bir şekilde iletilmesi için öneri olarak tasarlandı. Kılavuzda Online Davranış Kuralları ve Sosyal Medyada İletişim Etiği olarak iki ayrı bölüm bulunuyor.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) Başkanı Ergun Gümrah, Etik Meselesi’nin İDA’nın öncelikli konuları arasında yer aldığını belirterek şunları söyledi:

“İtibar yönetimine odaklanmış bir sektörün örgütü olan İDA’da etik konuları yakından takip ediyoruz. Türkiye’nin 9 saygın derneği ile birlikte imzaladığımız ‘İletişim ve Medya İlişkilerinde Mesleki İlkeler’ başlıklı metin bu yolda atılmış önemli bir adamdır. Bu anlamda üyesi olduğumuz ICCO (Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği) tarafından deklare edilen “Dijital İletişimde Etik Kılavuzu” bizim için büyük değer taşıyor. Avusturya PR Etik Kurulu tarafından hazırlanan bu metin İDA üyelerine de tavsiye niteliğinde gönderildi. Bizim Etik Kurulu’muz da bu metin üzerine çalışarak, paydaş kurum ve dernekler tarafından kabul görmesi için gerekli adımları atacaklardır.”

Sosyal medya iletişiminde 8 etik ilke tanımlandı
Online Davranış Kuralları bölümünde iletişimin muhatapları, ücretli içeriklerin etiketlenmesi, yazar bilgisinin şeffaflığı, gazetecilik ilkelerine uyum, adil ve saygılı iletişim biçimi, paylaşımlarda şirket ve ajansların sorumlulukları ve kamusal söylem sorumlulukları konularında yönlendirmeler sıralanıyor. Sosyal Medyada İletişim Etiği başlığı altında ise markaların sosyal medya paylaşımlarında uyulması beklenen 8 temel ilke açıklanıyor.

Kılavuzda, PR Etik Kurulu’nun 2012-2014 yılları arasında online iletişime ilişkin mevcut düzenlemeleri analiz etmesi sonucunda ve sektördeki uzmanların işbirliğiyle, online platformlar ve sosyal medya kanallarındaki iletişim faaliyetleri için çok adımlı bir sürecin parçası olarak 8 temel ilke tanımlandı. Adalet, saygı, sorumluluk, denetleme, netlik, şeffaflık, nezaket ve gizlilikten oluşan temel etik ilkelerin, şirketlere, ajanslara, içerik üreticilerine ve çevrimiçi değer zincirindeki diğer tüm katılımcılara bir oryantasyon olarak sunulması bekleniyor.

İletişim profesyonellerinden temel olarak aşağıdaki ilkelere uymaları bekleniyor:

  1. İletişimin gücünü özenle kullanın. Adaletli olun.
  2. Kullanıcıların kişiliklerine ve görüşlerine saygılı olun.
  3. Paylaşacağınız içerik için iletişimci olarak sorumluluk üstlenin.
  4. Söylemleriniz için net kurallar tanımlayın, paylaşımları denetleyin.
  5. Çalışanları yönlendirecek kuralları ve yönergeleri net bir şekilde tanımlayın.
  6. İletişimcinin rolünü ve motivasyonunu ifşa edin, şeffaf olun.
  7. Doğru iletişim tonunu kullanın, nezaket gösterin.
  8. Kişisellik ve gizlilik kuralları ile ilgili dikkatli olun.

Kılavuzda ayrıca etik konusunda şirketlerde bulunması önerilen iletişim mekanizmaları da yer alıyor. Bu öneriler, şirket içi söylemler, eğitimler, açık oturumlar, ikilemlerin yönetimi, alanlara özgü yönergeler, şirketlerin iletişim araçları, etik kurul ve etik komiteler, etik konulardan sorumlu kişiler, etik danışma hattı, personel yönetiminde etik kriterler, iç etik denetimi ve paydaş etkileşimi başlıkları altında açıklanıyor.

Etik Klavuzunun Türkçe Metni için buraya tıklayınız.
Etik Klavuzunun İngilizce Metni için buraya tıklayınız.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
3 gün önce
Amazon’dan kişiselleştirilmiş alışverişte yapay zeka adımı
Haberler
Amazon’dan kişiselleştirilmiş alışverişte yapay zeka adımı
Nafizcan Önder
27 Mart 2025
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Haberler
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı...
Haberler
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı…
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.