Neslihan Olcay: “Dolaysız markalar sosyal olarak tüketiciye daha yakın!”
31 Mart tarihinde hibrit olarak gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in “Direct to Consumer Brands” oturumunda IAB Onur Üyesi Neslihan Olcay yeni iş modellerinde yükselen trendleri pazarlama perspektifiyle değerlendirirken “dolaysız marka ekonomisi”ne de ışık tuttu.
Hem reklamverenlere hem de ekosisteme yeni dahil olacak dolaysız markalara ışık tutmak adına IAB Amerika’nın 2018 yılından bu yana 13 ayrı kategoride 250 markayı takip ettiğini ve raporladığını dile getiren Neslihan Olcay dolaysız markaları internetin yerlileri olarak tanımlıyor.
Olcay, “Doğdukları andan itibaren interneti gerek bir satış kanalı gerekse de iletişim kanalı olarak aktif bir şekilde kullanıyor dolaysız markalar ve tüketici deneyimine ‘takıntılı’ denebilecek kadar önem veriyorlar, sosyal olarak da tüketiciye daha yakınlar…” diyor.