11 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
H&M İstanbul'da "yeşil" adımlar atıyor!
Haberler

H&M İstanbul’da “yeşil” adımlar atıyor!

Berçem Sultan Kaya
3 Eylül 2021
3 dk okuma

Dünya’da sadece İngiltere ve Japonya’da uygulanan, enerji tüketimini azaltan, sürdürülebilir malzemeler ve teknolojilerle tasarlanan yeni mağaza konseptiyle H&M, İstanbul’da da “yeşil” adımlar atıyor. Markanın döngüsel ve iklim açısından değer yaratma çalışmaları koleksiyonlardan mağaza tasarımlarına, ambalajlardan kumaş üretimlerine kadar her alanda kendine yer buluyor.

Dünya’da sadece seçili ülkelerde ilk kez uygulanacak olan enerji tüketimini azaltan yeni bir cephe tasarımı ve daha sürdürülebilir konseptiyle yeni mağazasını Meydan AVM’de açan H&M, daha şeffaf, daha yeşil bir tasarımla daha az enerji tüketimi amaçlıyor. Marka, daha önce Türkiye’nin farklı noktalarındaki mağazalarda uygulanan RED MOD tasarımını bir adım ileri taşıyarak uzun yıllar dayanıklılığı yüksek malzemelerin kullanımıyla elektrik tüketimini yüzde 5 azaltmayı hedefliyor.

H&M’in temel hedeflerinden biri, modanın çevresel etkisini azaltmak ve döngüsel moda sistemine geçiş yapmak. Bugün, H&M’de kullanılan pamuğun yüzde 100’ü organik, geri dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor. 2025 itibariyle tüm ambalajların geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir ya da doğada çözülebilir olmasını hedefleyen marka, 2040 yılına kadar tüm ürünlerinin baştan sona iklim pozitif olmasını hedefliyor. Bu da ürettiği sera gazı emisyonlarından daha çoğunu ortadan kaldıracağı anlamına geliyor.

sürdürülebilir-moda

Dünyadaki büyüme ve OMNI mağazacılık:

Pandemiden önce de markanın projeleri arasında olan ve büyüme hedeflenen dijitalleşme Covid-19 ile iyice hızlandı. Bu nedenle, en iyi OMNI modeline ulaşmak için fiziksel mağazalarını ve dijital alışveriş kanallarını entegre eden H&M, çok kanallı büyümeyi sürdürme hedefinde.

İçinde bulunduğumuz ve her geçen büyümeye devam eden dijitalleşmeye rağmen fiziksel mağazaların büyük bir öneme sahip olduğu H&M group, doğru lokasyonlarda doğru mağazaların olmasını sağlamak istiyor. Mağazaların ve online kanalların, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve en iyi deneyimi sunmak için birbirlerini tamamladıkları marka araştırmalarında da kendini açıkça gösteriyor.

Çift kanallı büyümenin devam ettiği H&M group’un yerel para birimlerindeki net satışları, geçen yılın aynı dönemine göre 2021’in ilk yarısında yüzde 12 arttı. Online satışları, mağazalar tam zamanlı açılmamış olmasına rağmen memnun edici veriler sunuyor. Online satışlar altı aylık dönemde yüzde 47 artarken devam eden Covid-19 ile ilgili kısıtlamalara rağmen ikinci çeyrekte kârlılık 10 milyar SEK artış gösterdi.

Türkiye’de büyüme:

Türkiye yatırımlarında önceliğin her zaman “anlamlı büyüme” olduğuna dikkat çeken Ülke Müdürü Müge Arpacıoğlu “Pandemi döneminde marka olarak anlamlı büyümeye odaklandık. Bu da potansiyeli olan lokasyonlarda arayışlarımızın devam etmesi, performansı kuvvetli mağazalarımızda müşterilerimize daha iyi servis verebilmek adına konsept ve alan yönetimine yönelik projelendirmelerimizin devam ettiği anlamına gelmektedir” dedi.

Pandemi sürecinde yaşanan sokağa çıkma yasakları, AVM yasakları ve kısıtlamalarla mağazalardaki müşteri trafiğinin ve ciroların olağan bir şekilde düştüğünü ama bu dönemde online kanalların dikkat çeken bir ivme kazandığını belirten Arpacıoğlu, “Mağazalar ve online her zaman birbirini destekleyen ve besleyen iki satış kanalı. İkisini de birbirinden bağımsız düşünmüyoruz hiçbir zaman. Omni mağazacılık bu yüzden bizim için çok kıymetli. Pandemi döneminde ağırlık kazanan online satış olsa da yasakların kalkması ve normalleşme süreciyle birlikte mağazalarımız beklenenin çok üstüne bir performansla geri döndü.  H&M her zaman mağazalarına ve dijital kanallara aynı oranda yatırım yapmaya ve büyütmeye devam edecek” dedi.

hm yeşil adımlar

H&M meydan mağazası özellikleri:

  • Marka kimliğini öne çıkarmayı ve müşteri odaklılığı hedefleyen bir model cephe tasarımı olacak.
    • Açık tavanlı ve brüt beton görünümlü kolonlar ile yapının tüm özellikleri korunarak ve sürdürülebilir malzemeler kullanılarak, mağaza tasarımıyla birleştirildi. 
    • Daha önce Türkiye’nin farklı noktalarındaki mağazalarda uygulanan RED MOD tasarımını bir adım ileri taşıyarak uzun yıllar dayanımı yüksek malzemelerin kullanımıyla elektrik tüketimini yüzde 5 azaltma hedeflendi.
    • Tek katta, üç adet girişi bulunan mağazada her departmana (kadın-erkek-bebek ve 10 yaşa kadar çocuk) kolay ulaşım imkanı hedeflendi.
    • Kids Vitrin: Vitrinde ROLE MODELS kampanyası yer alacak.

Geleceğe doğru yeşil adımlar:

  • 2020 itibarıyla bugün, H&M’de kullanılan pamuğun yüzde 100’ü organik, geri dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor.
  • 2025 itibarıyla tüm ambalajların, geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir ya da doğada çözülebilir olması hedefleniyor.
  • 2030 itibarıyla tüm ürünlerin geri dönüştürülmüş veya diğer sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş materyallerden üretilmiş olması hedefleniyor.  (Şu anda kullanılan materyallerin yüzde 65’i sürdürülebilir kaynaklı.)
  • 2040 yılına kadar tüm ürünlerin baştan sona iklim pozitif olması hedefleniyor. Bu da üretilen sera gazı emisyonlarından daha çoğunun ortadan kaldırıldığı anlamına geliyor.

Yarının mağazacılık deneyimi

featured H&M Sürdürülebilirlik
1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 getir (1)
Getir, fiziki market işine giriyor
4 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Metaverse ekonomisi dudak uçuklatacak!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
iltifat
İş arkadaşınıza iltifat ederken bir kez daha düşünün: Kadınlar klişeleri cinsiyetçi buluyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bir ilk: Türkiye ve dünyada Alfa Kuşağı...
Haberler
Bir ilk: Türkiye ve dünyada Alfa Kuşağı…
Nafizcan Önder
5 Temmuz 2022
BigChefs NFT dünyasına adım atıyor!
Haberler
BigChefs NFT dünyasına adım atıyor!
Marketing Türkiye
10 Haziran 2022
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Haberler
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: İşte Grand Prix kazanan projeler
Gizem Yıldız
21 Haziran 2022
Markalar Alfa’lara ne kadar hazır?
Haberler
Markalar Alfa’lara ne kadar hazır?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.