3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
H&M İstanbul'da "yeşil" adımlar atıyor!
Haberler

H&M İstanbul’da “yeşil” adımlar atıyor!

Berçem Sultan Kaya
3 Eylül 2021
3 dk okuma

Dünya’da sadece İngiltere ve Japonya’da uygulanan, enerji tüketimini azaltan, sürdürülebilir malzemeler ve teknolojilerle tasarlanan yeni mağaza konseptiyle H&M, İstanbul’da da “yeşil” adımlar atıyor. Markanın döngüsel ve iklim açısından değer yaratma çalışmaları koleksiyonlardan mağaza tasarımlarına, ambalajlardan kumaş üretimlerine kadar her alanda kendine yer buluyor.

Dünya’da sadece seçili ülkelerde ilk kez uygulanacak olan enerji tüketimini azaltan yeni bir cephe tasarımı ve daha sürdürülebilir konseptiyle yeni mağazasını Meydan AVM’de açan H&M, daha şeffaf, daha yeşil bir tasarımla daha az enerji tüketimi amaçlıyor. Marka, daha önce Türkiye’nin farklı noktalarındaki mağazalarda uygulanan RED MOD tasarımını bir adım ileri taşıyarak uzun yıllar dayanıklılığı yüksek malzemelerin kullanımıyla elektrik tüketimini yüzde 5 azaltmayı hedefliyor.

H&M’in temel hedeflerinden biri, modanın çevresel etkisini azaltmak ve döngüsel moda sistemine geçiş yapmak. Bugün, H&M’de kullanılan pamuğun yüzde 100’ü organik, geri dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor. 2025 itibariyle tüm ambalajların geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir ya da doğada çözülebilir olmasını hedefleyen marka, 2040 yılına kadar tüm ürünlerinin baştan sona iklim pozitif olmasını hedefliyor. Bu da ürettiği sera gazı emisyonlarından daha çoğunu ortadan kaldıracağı anlamına geliyor.

sürdürülebilir-moda

Dünyadaki büyüme ve OMNI mağazacılık:

Pandemiden önce de markanın projeleri arasında olan ve büyüme hedeflenen dijitalleşme Covid-19 ile iyice hızlandı. Bu nedenle, en iyi OMNI modeline ulaşmak için fiziksel mağazalarını ve dijital alışveriş kanallarını entegre eden H&M, çok kanallı büyümeyi sürdürme hedefinde.

İçinde bulunduğumuz ve her geçen büyümeye devam eden dijitalleşmeye rağmen fiziksel mağazaların büyük bir öneme sahip olduğu H&M group, doğru lokasyonlarda doğru mağazaların olmasını sağlamak istiyor. Mağazaların ve online kanalların, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve en iyi deneyimi sunmak için birbirlerini tamamladıkları marka araştırmalarında da kendini açıkça gösteriyor.

Çift kanallı büyümenin devam ettiği H&M group’un yerel para birimlerindeki net satışları, geçen yılın aynı dönemine göre 2021’in ilk yarısında yüzde 12 arttı. Online satışları, mağazalar tam zamanlı açılmamış olmasına rağmen memnun edici veriler sunuyor. Online satışlar altı aylık dönemde yüzde 47 artarken devam eden Covid-19 ile ilgili kısıtlamalara rağmen ikinci çeyrekte kârlılık 10 milyar SEK artış gösterdi.

Türkiye’de büyüme:

Türkiye yatırımlarında önceliğin her zaman “anlamlı büyüme” olduğuna dikkat çeken Ülke Müdürü Müge Arpacıoğlu “Pandemi döneminde marka olarak anlamlı büyümeye odaklandık. Bu da potansiyeli olan lokasyonlarda arayışlarımızın devam etmesi, performansı kuvvetli mağazalarımızda müşterilerimize daha iyi servis verebilmek adına konsept ve alan yönetimine yönelik projelendirmelerimizin devam ettiği anlamına gelmektedir” dedi.

Pandemi sürecinde yaşanan sokağa çıkma yasakları, AVM yasakları ve kısıtlamalarla mağazalardaki müşteri trafiğinin ve ciroların olağan bir şekilde düştüğünü ama bu dönemde online kanalların dikkat çeken bir ivme kazandığını belirten Arpacıoğlu, “Mağazalar ve online her zaman birbirini destekleyen ve besleyen iki satış kanalı. İkisini de birbirinden bağımsız düşünmüyoruz hiçbir zaman. Omni mağazacılık bu yüzden bizim için çok kıymetli. Pandemi döneminde ağırlık kazanan online satış olsa da yasakların kalkması ve normalleşme süreciyle birlikte mağazalarımız beklenenin çok üstüne bir performansla geri döndü.  H&M her zaman mağazalarına ve dijital kanallara aynı oranda yatırım yapmaya ve büyütmeye devam edecek” dedi.

hm yeşil adımlar

H&M meydan mağazası özellikleri:

  • Marka kimliğini öne çıkarmayı ve müşteri odaklılığı hedefleyen bir model cephe tasarımı olacak.
    • Açık tavanlı ve brüt beton görünümlü kolonlar ile yapının tüm özellikleri korunarak ve sürdürülebilir malzemeler kullanılarak, mağaza tasarımıyla birleştirildi. 
    • Daha önce Türkiye’nin farklı noktalarındaki mağazalarda uygulanan RED MOD tasarımını bir adım ileri taşıyarak uzun yıllar dayanımı yüksek malzemelerin kullanımıyla elektrik tüketimini yüzde 5 azaltma hedeflendi.
    • Tek katta, üç adet girişi bulunan mağazada her departmana (kadın-erkek-bebek ve 10 yaşa kadar çocuk) kolay ulaşım imkanı hedeflendi.
    • Kids Vitrin: Vitrinde ROLE MODELS kampanyası yer alacak.

Geleceğe doğru yeşil adımlar:

  • 2020 itibarıyla bugün, H&M’de kullanılan pamuğun yüzde 100’ü organik, geri dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor.
  • 2025 itibarıyla tüm ambalajların, geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir ya da doğada çözülebilir olması hedefleniyor.
  • 2030 itibarıyla tüm ürünlerin geri dönüştürülmüş veya diğer sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş materyallerden üretilmiş olması hedefleniyor.  (Şu anda kullanılan materyallerin yüzde 65’i sürdürülebilir kaynaklı.)
  • 2040 yılına kadar tüm ürünlerin baştan sona iklim pozitif olması hedefleniyor. Bu da üretilen sera gazı emisyonlarından daha çoğunun ortadan kaldırıldığı anlamına geliyor.

Yarının mağazacılık deneyimi

featured H&M Sürdürülebilirlik
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Haberler
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Advertorial
20 Haziran 2025
Sokaklar herkes için: Apple’dan görme engelliler için yapay zeka destekli özel harita
Haberler
Sokaklar herkes için: Apple’dan görme engelliler için yapay zeka destekli özel harita
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye İş Bankası’ndan kültürel mirasın izinde örnek destek
Haberler
Türkiye İş Bankası’ndan kültürel mirasın izinde örnek destek
Marketing Türkiye
6 gün önce
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
14 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.