13 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
hızlı tüketim ürünleri
Haberler

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

Gizem Yıldız
11 Kasım 2022
3 dk okuma

NielsenIQ’nun araştırmasına göre FMCG (hızlı tüketim ürünleri) pazarı dünya genelinde hacimsel olarak daralma kaydederken Türkiye pozitif olarak ayrışıyor. Zira pazarın 2022 yılının ilk 8 ayında yüzde 74’lük bir ciro büyümesi kaydettiği görülüyor. Büyümeyi sırtlayan kategorilerse atıştırmalık ve içecek grupları.

Atıştırmalık grubu yükselişte

Pazarda büyüme dinamiğine sahip kategorileri anlamanın kritik olduğunu vurgulayan NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan; atıştırmalık, içecekler ve bakkaliye gruplarının global büyümede başı çeken kategoriler olduğunu söylüyor. Şekerel Erdoğan, “Türkiye’de FMCG büyümesine baktığımızda gıda başlığı altında özellikle atıştırmalık ve içecek gruplarının güçlü hacim ve ciro performansıyla öne çıktığını görüyoruz” diyor.

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

Yılın ilk 8 ayında e-ticarette yüzde 74’lük bir ciro büyümesi gerçekleşti…

Araştırma e-ticaretin pandemi döneminde dünya genelinde güçlü bir büyüme gösterdiğini ve toplam FMCG içindeki ağırlığını artırdığını gösteriyor. Türkiye’de 2020 yılında toplam FMCG içinde yüzde 4,0 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021 yılında yüzde 5,7’ye yükseldi.

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

E-ticaret, bu güçlü bazına rağmen 2022 yılının ilk 8 aylık döneminde de büyüme ivmesini korudu ve yüzde 74’lük bir ciro büyümesi gerçekleştirdi.

Alışverişçiler küçük paketlere yöneliyor

Dünya genelinde bozulan fiyat istikrarına ve bunun tüketiciye yansımalarına bakıldığında ise tüm ülkelerde fiyatların arttığı ve bunun alışverişçi bütçesi üzerinde baskı yaparak alışverişçiyi daha temkinli olmaya sevk ettiği göze çarpıyor.

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

Bu temkinli davranışın sonucu olarak alışverişçiler gerektiği zaman, gereken ürünü, gerektiği kadar alıyor. Ürün tercihleri küçük paketlere yönelirken, inovasyon da önemini korumaya devam ediyor.

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

Tüketici yerli ürünleri tercih ediyor

Veriler, alışverişçilerin yüzde 34’ünün sürdürülebilir ürünleri almaya daha yatkın olduğunu; yüzde 66’sının da çevresel konuların şimdi ve gelecekte kendi sağlıklarını etkileyeceği konusunda hemfikir olduğunu gösteriyor. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık başlıkları da üreticiler ve perakendeciler için odaklanılması gereken alanlar olarak öne çıkıyor.

Alışverişçilerin özellikle ekolojik/biyo ürünlere ilgisinin yüzde 20’den yüzde 27’ye yükseldiği görülüyor. Yaşadıkları bölgede üretilmiş/yerel ürünleri seçmeye çalıştıkları da öne çıkan bir diğer veri.

“Yerli ürünlere” yönelik tercih de güçlenmiş görünüyor. Alışverişçilerin yüzde 19’u Türkiye’de üretilen ürünlere öncelik verdiğini ifade ediyor. Bu oran bir önceki yıl yüzde 13 seviyesindeydi. Ayrıca 12 puanlık artışla alışverişçilerin yüzde 22’sinin, birden fazla kullanılabilen/çoklu kullanıma uygun alışveriş çantaları kullandıkları görülüyor.

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

Yerel markalar daha “özgün”

Araştırma, tüketicilerin yüzde 62’sinin kendi bölgelerindeki yerel/yöresel işletmelerden, yerel olarak üretilmiş ürünleri satın almayı tercih ettiğine işaret ediyor. Ayrıca yüzde 65’lik bir kesimin mümkün olduğunca yerel markaları desteklemeye çalıştığı dikkat çekiyor.

Aynı şekilde tüketicilerin yüzde 54’ü, yerel markaların daha özgün olduğunu düşünüyor ve yüzde 46’sı yerel markalara biraz daha fazla ödemeye hazır.

Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

FMCG perakendesine yakın dönemde damga vurması beklenen ilk 10 trend ise şöyle:

  • Yeni Ekonomik Sınıflandırma
  • Yeni Tüketici & Alışverişçi
  • Kutuplaşmış Tüketici
  • Fiyat Optimizasyonu
  • Değer Algısının Yeniden Yaratılması
  • Portfolyo Mimarlığı
  • Çoklu Kanal
  • Sağlıklı ve Zinde Olma Arayışı
  • Sürdürülebilirlik
  • Yenilik Trendleri
Dünya hızlı tüketim ürünlerinden vazgeçerken Türkiye dört elle sarılıyor

Black Friday fırsatları oyunlardan takip ediliyor

featured NielsenIQ
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
4 Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
5 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Güncel Haberler
Spotify, "temsilcilik yok" eleştirilerine yanıt verdi
Spotify, “temsilcilik yok” eleştirilerine yanıt verdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
2 hafta önce
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
6 gün önce
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Sena Tufan
9 Nisan 2025
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
Haberler
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.