2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Herkese engelsiz erişim!
Haberler

Herkese engelsiz erişim!

Marketing Türkiye
15 Haziran 2021
2 dk okuma

Hazır gıda sektörünün yenilikçi markalarından ta!da!, ürünlerinin ambalajlarını görme engelliler için yeniden dizayn ediyor… Ürün yelpazesinin yanı sıra gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle de iddiasını ortaya koyan ta!da! “Herkes için bir ta!da! olmalıdır” diyerek, hizmet ve ürünlere engelsiz erişimi mümkün kılmak adına toplumun her kesiminin ihtiyaçlarını dikkate alıyor.

Son dönemde lansmanını gerçekleştirdiği glutensiz ürünleriyle özellikle Çölyak hastaları için bir gereklilik olan bu ürünlere kolayca erişebilmelerini sağlamasıyla gündeme gelen ta!da!, sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında her yıl engellilere verilen eğitim burslarına ek olarak ürünlerinin ambalajlarını görme engelliler için yeniden düzenleme kararı aldı.

Görme engellilerin ambalajların üstündeki ürün isimlerini okuyabilmesi için Braille Alfabesi ile düzenleyen ta!da!, ayrıca kutulara kabartma olarak koyulan QR kod ile de görme engelli tüketicileri, web sitesine yönlendirerek ürünlerle ilgili ambalajda bulunan tüm bilgilere ta!da! web sitesinden ulaşabilmelerini sağlıyor. Halihazırda kullandıkları seslendirme aplikasyonlarıyla da uyumlu çalışan projenin bir sonraki adımında, yapılacak yatırımlarla ambalajların teknolojik kapsamının geliştirilmesi ve etkili bir sosyal inovasyon hareketine dönüştürülmesi var.

Türkiye’de ilk!

Engelsiz Erişim Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilen ve Türkiye’de ilk kez uygulanılan proje hakkında ta!da! Pazarlama Direktörü Meral Tek, “Sosyal sorumluluk bilinciyle, engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırma misyonunu benimseyen bir markayız. Türkiye’de bu çalışmayı başlatan ilk marka olarak, bilginin herkes için erişilebilir olmasına katkı sağlama amacıyla kısa sürede tüm kartonetli ürünlerimizde aynı sistemi uygulamayı hedefliyoruz.” dedi.

“Kör tüketiciler için çok büyük bir adım!”

Lansmanda konuşan Engelsiz Erişim Derneği Başkanı Dr. Engin Yılmaz, “Böyle bir projenin parçası olmaktan gurur duyuyorum ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. ta!da! ekibi, yaptığımız toplantıda ‘Biz tüm ürünlerimizi her kesimden, ortamdan kişiye erişilebilir yapmak istiyoruz.’ dendi. Bizim bu bakış açısına çok ihtiyacımız var. Belki normal olanı bu ama, bugün özel bir gün değil sıradan bir gün; engelliler günü vs. değil. Bazı projelerde bizlere özel olan günlere yetiştirme kaygısı var ve yapılanlar da çok sembolik şeyler oluyor. ta!da! bu konuyu içselleştiren bir marka. Braille alfabeli ürünleri çıkarırken direktiflerimizi dikkate aldılar. Braille alfabesini ve QR kod uygulamasını belirli ürünleri için değil, tüm ürünleri için geçerli kıldılar. Bu bizlerin de her ürüne erişebileceğimiz anlamına geliyor. Görme engelli tüketiciler için çok büyük bir adım bu. Ben görme engelli bir tüketiciyim ve her ürüne erişim hakkım olmalı, ta!da! projesi bunu sağladı. Tüm markalara örnek olmasını temenni ediyorum ‘’ dedi.

engelsiz erişim derneği featured ta!da!
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
5 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Güncel Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
Haberler
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Haberler
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Marketing Türkiye
6 Eylül 2025
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Haberler
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.