Her “Ürün Müdürü”nün Okuması Gereken 7 Pazarlama Kitabı
Dijitalin dinamiğine uygun olarak çok hızlı gelişen ve ilerleyen bu pazarlama tekniklerini takip etmek ve trendlerin gerisinde kalmamak dijital sektörde çalışan herkes için artık bir zorunluluk. Ancak bu sadece sosyal medyada kanaat önderlerini takip etmek, sektörel blogları ve yayınları okumakla olmuyor. Aynı zamanda bu alanda yazılmış basılı kitaplardan yararlanmak, altını çize çize okumak ve gerektiğinde kütüphanenizden çıkarıp çıkarıp yeniden okumak gerekiyor. ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı…
Biz de bugün “Ne okusam da kendimi geliştirsem?” diyen ürün müdürlerinin bu ihtiyaçlarına cevap vermek için bir okuma listesi hazırladık. Herkese iyi okumalar…
1-Hooked (Karıncaya Takılınca) – Nir Eyal
Kitap kullanıcıda kalıcı alışkanlıklar yaratmaya yönelik pratik yöntemleri, insanların hoşlanacağı ürünler geliştirmenin yollarını ve benzeri birçok detayı konu alıyor. Aynı zamanda ürün müdürleri, tasarımcılar, pazarlama uzmanları ve yeni şirket kuran kişiler için bir başvuru kitabı Kancaya Takılınca…
2-İş Bitirici – David Allen
Sadece zihnimiz boş ve düşüncelerimiz organize edilmiş olduğu zaman etkili sonuçlara ulaşabilir ve üretim potansiyelimizi açığa çıkarabiliriz. İş Bitirici, kendinizi yormadan doğru tempoyu nasıl tutturacağınızı göstererek, çalışma ve yaşama şeklinizi tamamen değiştirebilir.
3-Yalın Yeni Girişim – Eric Ries
Yalın Yeni Girişim her büyüklükteki şirkette yer alan girişimcilere, ayrıntılı iş planları hazırlamak için zaman harcamak yerine, vizyonlarını sürekli olarak test edecekleri bir yolu geç olmadan benimsemelerini ve buna göre hareket etmelerini öneriyor.
4-Hızlı ve Yavaş Düşünme – Daniel Kahneman
Kitap iş ve özel yaşamımızda seçimlerimizi nasıl yaptığımızı ve başımıza sık sık dert açan zihinsel hatalardan korunmanın farklı tekniklerini nasıl kullanacağımızı gösteriyor.
5- Akıldışı ama Öngörülebilir – Dan Ariely
Bu kitabın odak noktası insanın karar verme mekanizması üzerine kurulu. “Neden, bazen kendimizi heyecanla ihtiyacımız olmayan şeyler alırken buluruz?”, “Neden, 1 liralık aspirin aldığımızda başımız ağrımaya devam ederken, aspirinin fiyatı 50 lira olduğunda başımızın ağrısı yok olur?” gibi eğlenceli örneklerden yola çıkarak insanın karar verme aşamasında etkili olan öğeleri inceleyen kitap tüketicileri anlamak için çok yararlı analizler sunuyor.
6-Sakinler de Kazanır – Susan Cain
Diğer bir deyişle gürültücü kalabalığa inat sakin kalabilenlerin öyküsü…
7- Evet : Boyun Eğmeden Anlaşmaya Varmak – Roger Fisher
Harvard Müzakere Projesi grubunun müzakere, iş sorunları ve milletlerarası alandaki uyuşmazlık çözüm yollarına ilişkin çalışmalarına dayanan bu kitap, uygulanabilirliğini sadece siyaset ve iş dünyasındaki uyuşmazlıklar açısından değil, şehir hayatının giderek daha menfaatlere dayalı ilişkilerinde, ya da en basitinden komşular arasındaki uyuşmazlıklardan aileye kadar geniş bir yelpazede kullanılabileceğini de gösteriyor.