Her ajansın bir yoğurt yiyişi vardır!
Her gün televizyon, radyo ya da gazetelerde rastladığımız reklamların mimarları olan ajansların da tıpkı markalar gibi karakterleri var. Ajansların karakteri markaların hikayelerini algılayış ve anlatış tarzıyla şekilleniyor. Bu ajansların kimi anlatım tarzında yenilikçi, kimi prodüksiyonda yaratıcı kimi ise pazarlamada bir dâhi. Peki Türkiye’nin parmakla gösterilen reklam ajanslarının karakteri nasıl? Hangi ajans daha çok Avrupai işlerle öne çıkıyor, hangisi Anadolu insanının sıcaklığını işlerine yansıtıyor? Kullandıkları reklam dili ve tarzı ne ifade ediyor? Hangileri toplumun kodlarını çözmeyi başarmış, hangisi prodüksiyonda harikalar yaratıyor? Hangi markalara nasıl reklamlar çekiyor, hedef kitleleri reklam diliyle nasıl tavlıyorlar? İletişim Uzmanı Ali Saydam ve Marka Danışmanı Hakan Senbir’den Türkiye’deki reklam ajanslarının karakter analizini yapmalarını, reklam ajanslarından ise bizim için karakterlerini ifade eden bir obje tasarlamalarını istedik. İşte Türkiye’deki ajansların karakter analizi…
Ayrıntılar 15 Aralık tarihli Marketing Türkiye dergisinde…