17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 10 işletmeden 4’ü kısa çalışma modeline geçti
Haberler

Her 10 işletmeden 4’ü kısa çalışma modeline geçti

Marketing Türkiye
4 Mayıs 2020
3 dk okuma

Kariyer.net’in ‘HR Pulse’ araştırma serisi kapsamında Curiocity iş birliği ile gerçekleştirdiği “Koronavirüs ve İş Hayatı” araştırmasının ikinci dönem raporu yayınlandı.  Araştırma; Koronavirüs sürecinin beyaz yaka çalışanlar ve İK yetkilileri gözünden değerlendirmesini sunarken, mavi yaka çalışanların görüşlerine de yer verdi. Çalışanların Koronavirüs’e ilişkin endişe seviyesinin ilk döneme kıyasla azaldığı araştırmada, çalışanların şirketlerine verdiği notun iyileştiği dikkat çeken bulgular arasında yer aldı.

Kariyer.net’in “HR Pulse” araştırma serisi kapsamında Curiocity iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Koronavirüs ve İş Hayatı” araştırmasının ikinci dönem sonuçları açıklandı.

Koronavirüs salgınının iş hayatına etkisini gözlemlemek amacıyla gerçekleştirilen araştırma, beyaz yaka çalışanlar ile İK yetkililerinin eğilimlerindeki değişimi gözlemlemek amacı ile Mart ve Nisan aylarında, iki kez gerçekleştirildi. Kariyer.net’in mavi yaka çalışanlara özel platformu İşin Olsun’un desteği ile Nisan ayı başında mavi yaka çalışanlar da araştırmaya dahil edildi.

“Koronavirüs ve İş Hayatı” ikinci dönem araştırmasına; 996 beyaz yaka ve 500 mavi yaka çalışan katılırken 357 İşveren/İK yetkilisinin de görüşleri alındı. Araştırma sonuçları; salgının seyrine ilişkin belirsizliklerin ikinci dönemde görece azaldığını, İK yetkilileri ve beyaz yaka çalışanların da salgınla ilgili endişe seviyelerinin ilk döneme göre düştüğünü ortaya koydu.

Süreç uzadıkça, evden çalışma cazibesini yitiriyor

Salgın nedeniyle şirketlerinde evden çalışma önlemi alınan beyaz yaka çalışanlardan, bu esnekliğin önümüzdeki dönemde kalıcı olmasını talep edenlerin oranının ikinci dönemde yüzde 13 düşüş göstermesi dikkat çekti. Çalışanların evden çalışma sisteminin kalıcılığı konusundaki istekliliğinin azalması, sürekli evden çalışma yerine belirli günlerde evden çalışılan modellere daha sıcak bakılabileceğine işaret etti.

Diğer yandan ilk döneme göre tekrar ofise dönme konusundaki tedirginlik düzeyinin İK yetkililerinde yüzde 47’den yüzde 39’a; beyaz yaka çalışanlarda ise yüzde 54’ten yüzde 43’e düştüğü görüldü. Bu durum, çalışanların evden çalışma sisteminin kalıcılığı konusundaki istekliliğinin azalmasının nedenlerinden biri olarak görüldü.

Evden çalışmak, İK yetkililerini daha fazla zorlamaya başladı

Şirketlerinde evden çalışma uygulamasına geçilmesinin günlük işlerini olumsuz etkilediğini belirten İK yetkililerinin oranı ilk dönemde yüzde 37 iken; ikinci dönemde yüzde 50 seviyelerine yaklaştı. Beyaz yaka çalışanların yaklaşık yarısı, evden çalışmanın verimliliklerinde bir fark yaratmadığını dile getirdi. Hem İK yetkilileri hem de beyaz yaka çalışanlar, evden çalışmanın daha az verimli olmasının en önemi iki sebebini, çalışma arkadaşları ile eş zamanlı iş yürütememek ve evde odaklanmanın zor olması diye nitelendirdi.

Beyaz yakalıların endişe seviyesi düşüyor

Araştırmanın ikinci dönem sonuçları; hem İK yetkililerinin (yüzde 47) hem de beyaz yaka çalışanların (yüzde 51) salgınla ilgili endişelerinin benzer seviyelerde olduğunu ve bu kesimin endişe seviyesinin mavi yakalı çalışanlara (yüzde 60) göre daha düşük olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan salgına yönelik tutumunda endişeli olduğunu söyleyen İK yetkililerinin endişe seviyelerinde ilk döneme göre yüzde 17, beyaz yaka çalışanların ise yüzde 14 oranında düşüş görüldü. Hem beyaz yaka hem de mavi yaka çalışanların endişe ettikleri konularının başında sırasıyla; ailelerinin sağlığı ve aile büyükleri/yaşlıların sağlığı geldi.

Korona sonrası dönemle ilgili optimizm yükseliyor

Salgın sonrası normal düzene geri dönüleceğini düşünen İK yetkilileri (yüzde 25) ve beyaz yaka çalışan (yüzde 25) oranı ikinci dönemde artış göstererek, mavi yakalı çalışanlar (yüzde 27) ile benzer seviyelere yükseldi.

Çalışanların şirketlerine verdiği not yükselişte

Şirketlerinin aldıkları önlemleri, bu önlemlerin iletişimini ve şirketin kriz yönetimi performansını yeterli bulduğunu belirten beyaz yaka çalışan oranının, ilk döneme kıyasla yaklaşık yüzde 10 artması dikkat çekti. Diğer yandan beyaz yaka çalışanların yarısı, kriz yönetiminde şirketlerinin kriz yönetimi performansının kendilerini tatmin etmediğini ifade etti. Araştırma sonuçları mavi yaka çalışanların (yüzde 33), beyaz yaka çalışanlara (yüzde 23) göre şirketlerinin aldığı önlemleri daha yetersiz bulduğunu gösterdi.

İşletmelerin koronavirüs salgın önlemleri, çalışanlarının da ötesine geçti

Araştırmanın ikinci dönem sonuçları, işletmelerin sadece çalışanları için değil tedarikçiler, müşteriler gibi ekosistemindeki diğer paydaşlar ve toplumdaki ihtiyaç sahipleri için de aldıkları önlemleri ilk döneme göre yüzde 9 civarında arttırdığını gösterdi. Çalışanların, işletmelerin aldığı önlemler açısından farkındalığı İkinci dönemde artmış olsa da bu önlemlerden haberi olmayanların oranının hala yüzde 40’ın üzerinde olması dikkat çekti.

Her 10 işletmeden 4’ü, kısa çalışma modeline geçti

Salgın süreci uzadıkça alınan önlemler şekil değiştirirken, özellikle maliyetlerin kısılması ve kısa dönem çalışma modeli gibi önlemlerin ilk döneme göre arttığı görüldü. Kısa çalışma modeline geçen işletmelerin ikinci dönemde yüzde 23’den yüzde 41’e çıktığı görüldü.

İşveren markasının önemi artacak

Salgın sürecindeki belirsizliğin azalması ile beyaz yaka çalışanların işveren markasına yönelik genel yaklaşımlarının tüm başlıklarda iyiye gittiği gözlemlendi. Bu dönemde beyaz yaka çalışanlarının motivasyonunu artırmaya yönelik ek uygulamalar yapan şirketlerin oranı yüzde 12 artışla yüzde 27’ye ulaşsa da son dönemde işverenlerin yüzde 73’ünün çalışan motivasyonunu artırmak için herhangi bir uygulama yapmadığı dikkat çekti. Beyaz yaka çalışanların salgın dönemindeki haklarının neler olduğu konusunda bilinç seviyesi ikinci dönemde artsa da yarıdan fazlasının bu dönemdeki haklarını bilmemesi dikkat çeken diğer bir bulgu oldu.

Diğer yandan araştırmada şirket yönetimine güven, şirkete bağlılık, performansa etki gibi başlıklarda mavi yaka çalışanların, beyaz yakalılara göre daha olumsuz yanıtlar verdiği görüldü. “Şirketiniz motivasyonunuzu artırmak için ek uygulamalar yapıyor mu?” sorusuna mavi yaka çalışanların sadece yüzde 10’u evet cevabını verdi.

araştırma IK kariyer.net
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haberler
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Haberler
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
14 Mayıs 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.