Haziran ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Bu reklam yüzde 100 geri dönüşümlü materyallerden yapıldı

Kaliforniya merkezli ekolojik perakende girişimi Everybody.World, dünyada ilk defa geri dönüşümlü materyallerden üretilen tişörtlerini tanıtmak için bir reklam kampanyası hazırladı. Reklamı ilginç kılansa geri dönüşümlü olması! Reklamda daha önce kullanılmış ses ve görüntü efektlerinden yararlanıldı. “Trash Tee” adı verilen reklamda baştan sona yüzde 100 geri dönüştürülebilir tişörtlerin nasıl üretildiğine yer veriliyor. Johannes Leonardo reklam ajansının hazırladığı kampanyanın yönetmen koltuğunda Anton Du Preez oturuyor.

Ölüm ayırana dek…

Fransız havyan hakları örgütü Fondation 30 Millions d’Amis, bir köpeğin tüm hayatını anlattığı duygusal bir reklam kampanyasıyla yaza merhaba dedi. Küçük bir kız çocuğuyla beraber evlat edinilen köpek yavrusunun kız büyüdükçe ona eşlik etmesini anlatan reklam filmi duygu dolu konseptiyle dikkat çekiyor. “Köpekler sahiplerini terk ederken tatile gitmezler” gibi vurucu bir mesaj içeren reklam filmi köpek evlat edinmenin önemini vurguluyor. ALTMANN+PACREAU reklam ajansı tarafından hazırlanan çalışmanın yönetmeniyse Xavier Giannoli.

150 yılın 60 saniyelik özeti  

Wimbledon’un organizatörü All England Lawn Tennis Club (AELTC), son reklam kampanyasında dünyanın en eski tenis turnuvasının 150 yıllık tarihini gözler önüne seriyor. All England Club’ın 150’nci yıldönümü ve 50 yıldır düzenlenen açık tenis turnuvasını kutlamak için başlatılan #TakeOnHistory kampanyası, Wimbledon’un 1877’den günümüze kadar süren evrimini gösteriyor. Spencer Gore ile başlayıp Roger Federer ve Serena Williams ile biten reklamda yıllar boyunca gerçekleşen tenis buluşmaları, Wimbledon’da oynayan yıldızlar ve AELTC’nin zaman içinde nasıl geliştiği gösteriliyor.

Okyanusların kirli gerçeği bu kartpostallarda 

Tropik bir sahilde kola ambalajına sıkışmış bir kaplumbağa, plastik şişelerle çevrili Kızıldeniz’de yüzmeye çalışan bir dalgıç, petrol sızıntısı ve fabrika kirliliği arasında denize giren insanlar… Tüm bu manzaraların ortak noktası kazancının yüzde 52’sini okyanusları korumaya ayıran Barselona merkezli bir içecek şirketi Ocean52’nin yeni kampanyasında kartpostalların üzerine resmedilmeleri… Brooklyn merkezli reklam ajansı Conquistadors tarafından hazırlanan kampanya, Dünya Okyanusları Günü için tasarlandı ve kartpostallar Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri, ABD Enerji Bakanı ve Papa Francis de dahil olmak üzere 52 dünya liderine gönderilecek.

Masaya dönüşen pizza kutusu

Kanadalı pizza zinciri Boston Pizza masaya dönüşen ve yatakta pizza yemeyi kolaylaştıran pizza kutuları tasarladı… Gıda ve güvenlik standartlarına uymak için tamamen kartondan yapılan kutunun tasarımcıları hem kolay hem de güvenli olduğundan emin olmak için aylarca prototip üzerinde çalışmış. Şimdilik sadece Babalar Günü için sınırlı sayıda satışa sunulan bu özel tasarım pizza kutuları Kanadalılar Günü’nde yeniden tüketiciyle buluşacak.

Aşkın cinsiyeti yoktur

İsrailli reklam ajansı Allenby Concept House, bu seneki Onur Haftası etkinlikleri kapsamında yeni bir animasyon hazırladı. Ev içi mineralli su çözümleri sağlayan İsrailli firma Sodastream için hazırlanan “Love is Love” adlı reklam filmi iki küçük kızı gezdiren bir kadın ve bir erkek üzerinden kurgulanmış. Renkli hikayesiyle izleyiciyi çeken animasyon filmi sürpriz sonuyla dikkat çekiyor. Sodastream ayrıca eşcinsel çiftler için sınırlı sayıda üretilen “Love is Love” ürünlerini Onur Haftası boyunca satışa sunacak.

Bir başka olur Brezilya’nın yazı…

Brezilyalı terlik markası Havaianas yazın gelişini kutlamak adına hazırladığı yeni kampanyasında insanları kendi alfabelerini oluşturmaya çağırıyor. AlmapBBDO reklam ajansının hazırladığı “Yaz Alfabesi” kampanyası insanlara Brezilya yazlarının ruhunu anlatmayı amaçlıyor. Reklam filmine göre Brezilya esansını üç harf oluşturuyor; “E” harfi enerji anlamına gelirken, “M” harfi müzik, “O” harfi ise orijinalliği ifade ediyor. Zengin animasyon ögeleriyle dikkat çeken reklam filminin kreatif direktörlük koltuğundaysa Bruno Prosperi oturuyor.

Almanların büyük çaresizliği

Havas Düsselforf’un radio.net için hazırladığı reklam kampanyası Almanların futbol tutkusuna odaklanıyor. Rusya’da düzenlenen 2018 Dünya Kupası’nda oluşan zaman farkı nedeniyle maçların iş saatine denk gelmesi çalışkanlıkları ve futbol tutkusuyla ünlü Almanları bunaltmış durumda. Bu soruna bir çare bulmak isteyen radio.net, özel bir kalem üretti. Bluetooth üzerinden yayın yapan kalem, ağızdan kulak içine gönderdiği titreşimler sayesinde kullanıcıların toplantı sırasında maçları dinlemesine olanak sağlıyor.

Bu adamlar testislerini seviyor

Peru’da her yıl 4 bin 500’den fazla prostat, testis ve penil kanser vakası meydana geliyor. 2020 yılına kadar bu rakamın yüzde 22 artması bekleniyor ki hastaların çoğunluğunu 15-30 yaş arası genç yetişkinleri oluşturuyor. Prostat kanserine farkındalık kazandırmak isteyen Liga Contra el Cáncer ve Wunderman Phantasia erkeklere kendi kendine muayene yapıp sağlıklarını kontrol altına almayı öğretecek bir sosyal medya kampanyası düzenledi. #TestislerimiSeviyorum adı verilen kampanya erkeklerin selfie çekip kampanyayı sosyal medyada duyurmalarına olanak sağlıyor.

“Elişi göz nuru” bir reklam kampanyası

BBC Creative, 2018 Rusya Dünya Kupası’nı tanıtmak amacıyla yüzyıllar süren Rus kanaviçe geleneğinden esinlendi. Turnuvanın tarihinin yanı sıra gerçek bir nakış çalışması eseri olan karmaşık bir kanaviçe animasyonu hazırlandı. BBC Creative tarafından yaratılan ve Blinkink’ten Nicos Livesey tarafından yönetilen “The Tapestry” adlı animasyon filmi “The Goblen”, izleyicileri Diego Maradona’nın top becerilerinden Paul Gascoigne’nin gözyaşlarına kadar uzanan bir dünya kupası yolculuğuna çıkarıyor.

 

İLGİLİ HABERLER