27 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler

Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor

İrem Alimoğlu
1 gün önce
3 dk okuma

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, mart ayında giyim ve ayakkabı kategorisinde kartla yapılan harcamanın 135 milyar lirayken, nisan ayında 110,6 milyar liraya gerilediğini açıkladı. Aynı dönemde işlem adedi de 72 milyon 405 binden 56 milyon 310 bine düştü. Yılın ilk dört ayı dikkate alındığında ise 2024’te 252 milyon 607 bin olan toplam işlem adedi, bu yıl 239 milyon 456 binde kaldı.

Yaklaşık 2,5 yıldır ihracatta süregelen daralma, artık iç piyasada da kendini hissettirmeye başladı. Yüksek maliyetler nedeniyle artan fiyatlar, hem yerli hem de yabancı müşterilerin alışveriş kararlarını ertelemesine yol açtı. Bu nedenle markalı perakendeciler, talebi canlı tutmak için kampanyalı satışlara yöneliyor.

Gıda dışı perakendenin en güçlü çatı kuruluşlarından BMD, bünyesindeki 518 markayla üyeleri arasında gerçekleştirdiği nisan ayı anketinin sonuçlarını da kamuoyuyla paylaştı.

Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor

Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, alım gücü daralan tüketicilerin gıda ve temel ihtiyaçlar dışındaki harcamaları giderek daha çok kıstığını söyledi. Mart ayı ile kıyaslandığında nisanda özellikle giyim ve ayakkabı kategorilerinde adet satışlarının daraldığını, cirolardaki artışın ise TÜFE’nin altında kaldığının altını çizen Öncel, şöyle devam etti:

“Anketimize katılan üyelerimizin yüzde 53’ü mart ayına göre nisanda adet satışlarının düştüğünü bildirdi. Adet satışlarının nisanda daraldığını beyan eden üyelerimizin oranı hazır giyimde yüzde 54, ayakkabıda yüzde 75’e ulaşıyor. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerinde de anketimizle paralel bir sonuç görüyoruz. BKM verilerine göre giyim ve ayakkabı için mart ayında 135 milyar lira olan kartlı harcama, nisanda 110,6 milyar lirada kaldı. Mart ayında giyim ve ayakkabıda 72 milyon 405 bin olan işlem adedi, nisanda 56 milyon 310 bine geriledi. İlk dört aya baktığımızda ise 2024’te 252 milyon 607 bin olan işlem adedinin bu yıl 239 milyon 456 bine düştüğünü görüyoruz. Bu tablo bize hazır giyim ve ayakkabı ihracatında yaklaşık 2,5 yıldır devam eden daralmanın iç piyasaya da sıçradığını gösteriyor.

Yemekte ise diğer kategorilerden farklı bir tablo ile karşı karşıyayız. Yemek kategorisindeki markalarımızın yüzde 100’ünün nisanda adet satışlarında artış dikkat çekiyor. Mart ayında 87,3 milyar lira olan yemek için kartlı harcama, nisanda 111,5 milyar liraya, 200 milyon 739 bin olan işlem adedi ise 246 milyon 649 bine yükseldi. Geçen yılın ocak-nisan döneminde 821 milyon 621 bin olan işlem adedi ise bu yıl 880 milyon 267 bine çıktı.”

Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor

Her dört markadan üçünün ciro artışı yıllık TÜFE’nin altında kaldı

Sinan Öncel, son anketle adet satışları ve cirolarda nisandan nisana bir yıllık değişimin de fotoğrafını çıkardıklarını söyledi. BMD üyelerinin yüzde 58’inin Nisan 2024’e göre adet satışının düştüğünü, yüzde 75’inin de cirolardaki artışın TÜFE’nin altında kaldığını beyan ettiğini bildiren Öncel, sözlerini şöyle noktaladı:

“Anketimizle ölçümlememekle birlikte mağazalardaki müşteri trafiğinde belirgin bir düşüş gözlemliyoruz. Kurban Bayramı ve tatil alışverişiyle birlikte haziranda adet satışları ve cirolarda artış bekliyoruz. Temmuz ve ağustos aylarında özellikle tatil bölgelerinde turiste satışın cirolara önemli katkısı oluyordu. Ancak Türkiye yabancılara da pahalı geldiği için geçen yıl olduğu gibi bu yıl da turiste satışların katkısı sınırlı kalacak. Yerli müşterinin alım gücündeki daralmayı da dikkate aldığımızda yaz aylarının perakende için zor geçeceğini söyleyebiliriz.”

Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak

featured hazır giyim
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
3 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
4 ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
5 MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
Güncel Haberler
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Haberler
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Sena Tufan
20 Mart 2025
Monoton hayatların yorgun kahramanları: Beyaz yakalılar
Haberler
Monoton hayatların yorgun kahramanları: Beyaz yakalılar
Sena Tufan
26 Mart 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.