Tüketici hayallerinin yazını geçirdiğinden emin olmak istiyor
Arama motoru üzerinden yapılan milyarlarca sorguyu analiz eden Google, değişen tüketici davranışlarının ve yeni trendlerin net bir fotoğrafını çekiyor. Açıklanan son veriler, tüketicinin ani planlara her zamankinden daha açık olduğuna işaret ediyor. Öyle ki son dakika uçuşları ve günübirlik gezilerin arama hacminde önemli bir artış görülüyor…
Geçtiğimiz ay yapılan sorguların işaret ettiği en önemli konu; tüketicilerin parasının karşılığını en iyi şekilde almak istemesi oldu. Birçok bölgede yaz turizmi hız kesmeden devam ederken yerli ve yabancı turistler bu gezilerini unutulmaz kılacak güzel deneyimler aramaya koyuldu. Bu noktada “Yakınımdaki hosteller” aramaları da dünya çapında yıldan yıla yüzde 300’ün üzerinde artış gösterdi.
Plansız yaşam trendi doğuyor…
Son dakika uçuş sorgusunda ise dünya genelinde yıldan yıla yüzde 90’ın üzerinde artış görüldü. Günübirlik geziler ve ucuz otel aramalarında da kayda değer bir artış mevcut.
Ayrıca kullanıcıların evlerinde vakit geçirirken sıklıkla ulusal müzeleri ve satışa çıkan biletleri takip ettiği verilere yansıyor. Etkinlik ve eğlenceye olan bu ilgi lunapark ve sinema bileti sorgularıyla da kendini gösteriyor.
Kullanıcıların “ücretsiz çocuk yemeği” ve “ücretsiz otopark” gibi aramalarla ise düşük fiyatlı ve ücretsiz geziler bulmayı arzuladığı dikkat çekiyor.
Eğlence gibi güvence ihtiyacı da artıyor
Öte yandan tüketici eğlence kadar güvenceye de ihtiyaç duyuyor. Zira “Satılık küçük evler” aramasında dünya genelinde yıldan yıla yüzde 70’in üzerinde, “30 yıllık sabit ev kredisi faizleri” aramasında yüzde 200’ün üzerinde, uygun fiyatlı ev araması yüzde 60’in üzerinde ve satılık ucuz arsa aramaları yüzde 30’un üzerinde artış tespit ediliyor.
Kaynak: Think with Google
Çoğu zaman kolayımıza geldiği için bazen de yargılanmaktan çekindiğimiz için aklımıza takılanları birine değil de arama motoruna soruyoruz. Hatta bu duruma o kadar alıştık ki arama motorları olmadan dünyanın nasıl bir olacağını düşünmekte muhtemelen zorlanırız. Peki en çok hangi konularda dostumuza soru sormaya çekinirken Google’a sırtımızı dayıyoruz? ExpressVPN’in yaptığı araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.