18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!
Haberler

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Nafizcan Önder
18 Aralık 2021
3 dk okuma

Söz konusu çalışanların yan hakları olduğunda şüphesiz akla ilk gelen yemek için ayrılan ödenekler oluyor. Çalışanların en temel ihtiyaçlarından birine karşılık veren yemek kartları adeta cüzdandaki en değerli parçalardan biri… Ancak Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartları Araştırması” çalışanların ayın sonunu göremeyen yemek kartları konusunda hayli dertli olduğunu gösteriyor. Şirketlerin yemek kartına yükledikleri bakiye ile çalışanların beklentileri arasında bir uçurum olduğuna işaret eden çalışma yemek kartı şirketlerinden memnuniyet düzeyini de çarpıcı rakamlarla gözler önüne seriyor.

Yemek kartı sistemi işverenden muhasebeye, insan kaynaklarından satın alma, operasyon ve idari işlere dek hayat kolaylaştıran pek çok avantajlara sahip. Sağladığı tüm avantajların yanı sıra çalışan motivasyonunu da en çok etkileyen faktörlerin başında geliyor. Ancak içinde bulunduğumuz günlerde çalışanların kartları aracılığıyla aldıkları yemek ödeneğinden memnun olduğunu söylemek pek de mümkün değil. Zira Marketing Türkiye adına Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartları Araştırması” açıkça gösteriyor ki çalışanlar yemek kartlarına tanımlanan ödeneğin aylık 875 TL olmasını beklerken işverenler ortalama olarak bu beklentiye 575 TL ile karşılık veriyor… Hayaller ve hayatlar karşı karşıya geldiğinde durumun sürdürülebilir olmadığı görülüyor…

Multinet, çalışanların göz bebeği!

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Araştırma kapsamında katılımcılara kullandıkları yemek kartlarından memnuniyet düzeyleri sorulduğunda kullanıcıların genelde orta düzeyde bu kartlardan memnun olduğu görülüyor. Kartlar karşılaştırıldığında ise Multinet yüzde 77 ile memnuniyeti en yüksek kart olurken onu yüzde 65 memnuniyet oranıyla Sodexo ve yüzde 48 memnuniyet oranıyla Ticket Restaurant izliyor. Yemek kartlarından memnun olmayanlara fırsatları olsa hangi kartı kullanmayı tercih edecekleri sorulduğundaysa listenin başında yine Multinet (yüzde 31) ve Sodexo (yüzde 27) yer alıyor.

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Yemek kartları doyurmuyor!

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

“Yemek Kartları Araştırması”nın verilerine göre ortalama olarak aylık yemek kartlarına 575 TL yükleniyor. Çalışanların yarısından fazlasıysa (yüzde 54) kullandıkları yemek kartlarındaki aylık limitin çoğunlukla yetmediğini düşünüyor. Çalışanların işverenden talep ettikleri ortalama limitse mevcuttan 300 TL daha fazla; yani 875 TL. Kullanılan yemek kartlarının limiti genel olarak ayı bitirmeden (ortalama 20. günde) tükeniyor.

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Yemek kartı “İşte yemek”ten fazlası

Katılımcıların yüzde 36’sı yemek kartını yalnızca işteyken kullandığını belirtirken yüzde 64’ü yemek kartını mesai saatleri dışında da kullandıklarını söylüyor. Katılımcıların yüzde 25’i yemek kartını sadece yemek için kullandığını belirtirken, katılımcılara yemek kartlarını başka nerelerde kullandıkları sorulduğunda yüzde 36 ile market alışverişleri öne çıkıyor. Ayrıca katılımcıların yüzde 20’si online alışverişlerde de yemek kartlarını kullandıklarını ifade ediyor.

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Daha çok markette geçmeli!

Çalışanların yemek kartını yeme/içme dışında en çok kullandıkları alanın market alışverişi olması beklenti bakımından da kendisini gösteriyor. Çalışanlara yemek kartlarıyla ilgili özelliklerin ne derece önem teşkil ettiği sorulduğunda daha çeşitli marketlerde geçerli olması ilk sırayı alırken (4,6) onu özellikle pandemi döneminde hayatımızda daha fazla yer eden temassız ödeme imkanı ve online alışverişlerde kullanılabilmesi takip ediyor…

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Pandemide bakiyeler aynı ama kullanım arttı

Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya!

Katılımcılara pandemi süresince yemek kartı kullanımlarına dair değişiklikler sorulduğunda yaklaşık her 10 kişiden 4’ünün yemek kartını daha çok kullandığı verilere yansıyor. Buna karşın kartlarına yüklenen bakiyeler sorulduğunda ise katılımcıların yüzde 63’ü bir değişiklik olmadığını söylüyor. Katılımcıların yüzde 15’i pandemi süresince daha düşük yemek ödemesi aldığını söylerken yüzde 22’si yemek kartı limitlerinin artırıldığını ifade ediyor.

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği Yemek Kartları Araştırması, 08-12 Kasım 2021 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmaya, üç büyük ilden rassal olarak belirlenen, 20-59 yaş aralığında, tam zamanlı çalışan 400 kişi katıldı.

Marketing Türkiye Aralık sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured yemek kartı
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
5 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Haberler
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Sena Tufan
26 Nisan 2025
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
2 gün önce
OpenAI'den dev hamle: "Kodlama aracı Windsurf’ü 3 milyar dolara satın alıyor" iddiası
Haberler
OpenAI’den dev hamle: “Kodlama aracı Windsurf’ü 3 milyar dolara satın alıyor” iddiası
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.