22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Havalarla birlikte e-ticaret de alev aldı!
Haberler

Havalarla birlikte e-ticaret de alev aldı!

Nafizcan Önder
7 Ağustos 2023
1 dk okuma

Aşırı sıcaklar özellikle gün içerisinde herkesi evlere ve ofislere kapatmışken kelebek etkisi yine, yeniden e-ticareti canlandırıyor. “Bu sıcakta dışarı çıkmamayım hiç” sözüyle birlikte dijital sepetlere eklenmiş birkaç parça ürünle temel ihtiyaçlar dakikalar içerisinde kapılarda beliriyor. Hatta Avantajix.com’un verilerine göre sıcaklıkların 35 dereceyi aştığı günlerde e-ticaret yüzde 50 arttı. Sıcaklık 40 dereceyi aşarsa, online alışverişteki artış yüzde 70’e ulaşabilir!

Avantajix.com, İstanbul, Ankara ve İzmir’de bu yıl hava sıcaklıklarının mevsim normallerinde olduğu Haziran ayı ile mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği Temmuz ayı verilerini karşılaştırdı. Hava sıcaklığının zirve yaptığı 12:00 – 16:00 saatleri baz alınarak yapılan kıyaslamalar sıra dışı bir tablo çıkartıyor ortaya…

Market alışverişleri zirvede

Kavurucu sıcakların etkili olduğu günlerde en çok işlem yüzde 36 ile market alışverişlerinde yapıldı. Marketleri, yüzde 21 ile fırsat siteleri takip ederken, üçüncü sırada yüzde 17 ile kozmetik ürün satan siteler yer aldı. Elektronik ve küçük ev eşyası satan online sitelerden yapılan alışverişler de yüzde 12’yi buldu. Kalan yüzde 14’lük kısmı ise tatil ve uçak rezervasyonu, dekorasyon, bahçe ürünleri, mobilya ve diğer olarak adlandırılan sitelerden yapılan alışverişler oluşturuyor.

“Sıcaklarda sokakta gezmek yerine serinlikte online gezinti”

Avantajix.com’un kurucu ortaklarından Güçlü Kayral, araştırmanın sıcaklık ile online alışveriş arasındaki ilişkiyi ortaya koyduğunu belirterek, “Kavurucu sıcaklar ve iklim değişikliği hayatımızda birçok şeyi değiştiriyor. İnsanlar, teknolojinin ve internetin yaygınlaşması ile birlikte, aşırı sıcaklarda evlerinden veya ofislerinden çıkmamaya özen gösteriyorlar. Doğal olarak da temel ihtiyaçları dahil alışverişlerinin çoğunu e-ticaret üzerinden yapıyorlar. Aşırı sıcaklarda online alışveriş yapanların büyük çoğunluğunu kadınlar ile emekliler oluşturuyor. Çalışan kadınlar, öğle tatilinde kavurucu sıcak altında çarşı pazar gezmek yerine ofiste kalıp dijital mağazaları ziyaret etmeyi tercih ediyor. Emekli kesim de temel ihtiyaçlarını internetten satın alıyor” diyor.

Hepsiburada yarıyıl karnesini açıkladı: En çok satın alınan ürünler hangileri?

featured
1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Perakendede idari para cezaları artırıldı
Perakendede idari para cezaları artırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de ilk: Pazarlama Danışmanlığı "Dijital İkizler" ile yeni bir döneme giriyor
Haberler
Türkiye’de ilk: Pazarlama Danışmanlığı “Dijital İkizler” ile yeni bir döneme giriyor
Nafizcan Önder
17 Kasım 2025
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Haberler
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Nafizcan Önder
12 Kasım 2025
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nafizcan Önder
30 Ekim 2025
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.