9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hangi markalar standartları belirliyor?
Haberler

Hangi markalar standartları belirliyor?

Gizem Yıldız
30 Aralık 2021
6 dk okuma

Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Standartları Belirleyen Markalar” araştırmasının verilerine göre tüketici aldığı ürün ve hizmeti ilk olarak, kalite ve fiyat üzerinden değerlendirme eğiliminde. Fakat seçenekler sunulduğunda tablo bir miktar değişiyor. Güvenilirlik, verdiği paranın karşılığını alma, herhangi bir sorun yaşadığında hızlı çözüm bulunabilmesi ve kişisel verilerinin korunması da kritik başlıklar arasında yer alıyor. Gelin 18 farklı kategoride tüketicilerin “Standartları Belirleyen Markalar” olarak hafızalarına kazınan markalara birlikte bakalım…

Standartları belirleyen global markalar

Hangi markalar standartları belirliyor?

Global arenada standartları teknoloji markalarının belirlediği göze çarpıyor. Apple, Amazon, Bosch ve Samsung bu noktada öne çıkan markalar oluyor.

Gıdada standartları “Ülker” belirliyor

Hangi markalar standartları belirliyor?

Türk halkına göre gıda sektöründe oyunun kurallarını belirleyen marka yüzde 26 ile Ülker. Lideri yüzde 12 ile Torku takip ediyor. Sektörün güçlü markalarından Eti ise yüzde 10’la üçüncü sırada yer alıyor.

Coca-Cola zirvede rahat!

Hangi markalar standartları belirliyor?

Standartları belirleme konusunda içecek kategorisinde güçlü bir rekabetin olduğunu söylemek pek mümkün değil. Zira Coca-Cola yüzde 41 gibi yüksek bir oranla kategorideki liderliğini ilan etmiş durumda. Ezeli rakibi Pepsi yüzde 11 ile ikinci sıraya yerleşirken üçüncü sırada yüzde 5 ile yerli bir marka var: Uludağ…

Ziraat Bankası’nın yeri ayrı

Hangi markalar standartları belirliyor?

Bankacılık kategorisinde standartları belirleyen markalar listesinde Ziraat Bankası’nın (yüzde 24) en yakın takipçisi Garanti BBVA (yüzde 18) oluyor. İş Bankası (yüzde 16) ve Akbank (yüzde 12) da standartları belirleyen markalar arasında yerini alıyor.

Arçelik global rakiplerini geride bıraktı

Hangi markalar standartları belirliyor?

Beyaz eşya kategorisinde ilk üçte Koç Holding’in iki markası dikkat çekiyor. Arçelik yüzde 36 gibi yüksek bir oranla ilk sırada yer alırken onu ikinci sırada yüzde 25 ile Bosch talip ediyor. Beko ise yüzde 10 ile üçüncü sıradaki yerini alıyor. Standartları belirleyen global markalar arasında yer alan Bosch’un yerel pazarda Arçelik’in gerisinde kaldığı görülüyor.

Hangi markalar standartları belirliyor?

Trendyol rakip tanımıyor!

Hangi markalar standartları belirliyor?

Araştırma sonuçları standartları belirleme konusunda rekabetin az olduğu alanlardan biri de e-ticaret olduğunu gösteriyor. Bunun nedeni ise markaların aldığı puanlar. Trendyol en yakın rakibinin üç katı bir oranla, yüzde 46 ile bu alanda lider. İkinci sırada yüzde 15 ile Hepsiburada üçüncü sırada ise yüzde 5 ile n11 yer alıyor.

Türk ekonomisine “Koç Holding” standartları hakim

Hangi markalar standartları belirliyor?

Kuşkusuz sektörlerin standartlarının belirlenmesinde, pek çok sektörde faaliyet gösteren holdinglerin ortaya koyduğu tutumun payı büyük. Araştırma sonuçlarına göre söz konusu holdingler olduğunda Türk insanına göre standartları belirleyen taraf açık ara farkla Koç Holding (yüzde 41) oluyor. Onu yüzde 18 ile Sabancı Holding takip ediyor.

Sigorta sektöründe rekabet çetin

Hangi markalar standartları belirliyor?

Standartları belirleme yarışında sigorta şirketlerinde büyük bir eşitlik söz konusu. Axa Sigorta (yüzde 12), Allianz Türkiye (yüzde 12) ve Anadolu Sigorta (yüzde 12) eşit puanlarla birinciliği paylaşıyor. Ak Sigorta da yüzde 10 ile üç markayı yakından takip ediyor…

Turkcell bir standart!

Hangi markalar standartları belirliyor?

Telekomünikasyon kategorisinin açık ara lideri Turkcell’in (yüzde 43). Onu yüzde 22 ile Türk Telekom ve yüzde 18 ile de Vodafone takip ediyor.

Abdi İbrahim global devleri geride bıraktı

Hangi markalar standartları belirliyor?

İlaç sektörünün standartlarını Abdi İbrahim (yüzde 18), Bayer (yüzde 12), Eczacıbaşı (yüzde 12) ve Pfizer’ın (yüzde 8) belirlediği görülüyor.

Bellona zirvede İstikbal takipte

Hangi markalar standartları belirliyor?

Mobilya kategorisinde de kıran kırana bir standart belirleme yarışı var. Bu kategoride Bellona yüzde 28 ile zirvede yer alsa da hemen ardından onu yüzde 27 ile İstikbal takip ediyor. Üçüncü sırada ise yüzde 4 ile İkea var.

Teknolojide Apple farkı

Teknoloji kategorisinde akıllı telefon üreticilerinin hakimiyeti var. Apple/iPhone (yüzde 27) ve Samsung (yüzde 21) standart belirleme konusunda sektörünün en çok söz sahibi markaları olarak öne çıkıyor.

Kargoda lider “Yurtiçi Kargo”

Hangi markalar standartları belirliyor?

Standart belirleme konusunda kargo şirketleri söz konusu olduğunda tercihlerdeki çeşitlilik artıyor. Bu kategoride Yurtiçi Kargo (yüzde 31) ve Aras Kargo (yüzde 27) diğer kargo şirketleriyle arasındaki makası epey açıyor. Standartları belirleyen diğer markalar sırasıyla MNG Kargo (yüzde 14), PTT (yüzde 10) ve UPS (yüzde 8) oluyor.

Kişisel bakımda yakın rekabet

Hangi markalar standartları belirliyor?

Kişisel bakım markası kategorisinde daha demokratik bir ortam göz çarpıyor. Zira, Nivea (yüzde 16), Avon (yüzde 11) ve L’Oréal (yüzde 10) bu kategoride birbirine yakın puanlarla ilk üçte rekabet ediyor.

Mercedes mi, BMW mi?

Hangi markalar standartları belirliyor?

Otomotiv kategorisinde kıran kırana bir rekabet var. Ezeli rakipler Mercedes- Benz (yüzde 11) ve BMW (yüzde 11) liderliği paylaşıyor. Kıl payı farkla zirveyi kaçıran Ford (yüzde 10) ve Volkswagen’de (yüzde 8) standartları belirleyen markalar arasında yerini alıyor.

Markette tercih belli

Gücün eşit dağılmadığı kategorilerden biri de hipermarketler. Migros yüzde 44 ile rakiplerini oldukça geride bırakıyor. BİM (yüzde 13) ve Carrefoursa (yüzde 11) katılımcıların standartları belirlediğini düşündüğü diğer markalar.

Burger King krallığı!

Her ne kadar self servis restoran sektörü rekabetin yoğun olduğu bir alan olsa da iş standartları belirlemeye gelince dengeler değişiyor. Bu konuda sektör oldukça sakin. Zira Burger King yüzde 43 gibi ezici bir üstünlükle zirvede yer alıyor. Güçlü rakibi McDonald’s ise yüzde 16 ile ikinci sırada. Üçüncü sırada ise yüzde 5 ile Domino’s var.

Modada söz “Lc Waikiki”nin

Hangi markalar standartları belirliyor?

Türk halkına göre giyim ve moda kategorisinde standartları belirleyen ilk marka LC Waikiki (yüzde 30). Onu Mavi (yüzde 11), Koton (yüzde 10) ve Zara (yüzde 8)’takip ediyor.

Tüketici zihni, markaları değerlendirme konusunda oldukça esnek

Hangi markalar standartları belirliyor?
Hüseyin Tapınç
Sia Insight Genel Müdürü, Kurucu Ortağı

✓ Bir markanın sektör standartlarını belirleme gücüne baktığımızda ister üründen ister hizmetten söz edelim tüketicilerin zihinlerine öncelikle ve spontane olarak kalite, fiyat ve güven özelliklerinin geldiğini görüyoruz.

✓ Ancak, tüketicileri bir markanın standartları belirleyebilecek güce sahip olması için edinebileceği 39 özellikle baş başa bıraktığımızda ve tüketiciler bu özellikleri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirdiğinde, gerçek standart belirleyici ürün ve hizmet özelliklerini keşfetme şansına sahip oluyoruz. Tüketicilerin bu konudaki rasyonel beyanları bir yana, sektör standartlarını belirleyebilmek adına bir markanın sahip olması beklenen beş özellik şöyle; ürün ve hizmetin güven hissi yaratması, ürün ve hizmetin ödenen paraya değer algısına sahip olması, ürünün dayanıklı olması, ürün ve hizmetin performansı ve bir sorun yaşandığında etkili bir çözüm bulunması.

✓ Türkiye’de tüketicilere global pazarlarda sektör standartlarını belirleyen markalar denildiğinde akıllarına Apple, Amazon ve Samsung gibi teknoloji, telefon ya da online dünyada trendlere yön veren markalar geliyor. Bu dünyaya eklemlenen bir diğer marka da dayanıklı tüketim dünyasından Bosch.

✓ Bosch uluslararası bir sorgulamada sektör standartlarını koyan bir marka olarak algılanırken, Türkiye içinde bir değerlendirme yaptığımızda Arçelik karşında farklı bir yerde konumlanıyor. Bu da Arçelik’in genel olarak tüketici zihninde sahip olduğu güçlü marka algısından kaynaklanıyor. Tüketici zihni bu anlamda oldukça esnek çalışıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Standartları Belirleyen Markalar” araştırmasının saha çalışması 12-20 Mayıs 2021 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live Paneli katılımcılarıyla gerçekleştirildi. Araştırmada Türkiye temsili kota takibi yapıldı ve çalışmaya 400 kişi katıldı.

“Tüketici standartları belirleyen markalardan ne bekliyor?” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

featured Hüseyin Sayın Sia Insight Standartları Belirleyen Markalar
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
1 hafta önce
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
3 Mart 2025
Boykotların anatomisi
Haberler
Boykotların anatomisi
Hüseyin Tapınç
1 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.