Hangi markalar CRM’de sınıfta kaldı?

 

Amerika’nın müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) alanında en çok oylanan markaları T-Mobile ve Target oldu. Oylama 2012’nın dördüncü çeyreğin süresince Socialbakers’ın Facebook üzerinden gerçekleştirdiği raporlamalara göre düzenlendi. Prag merkezli sosyal medya analizi firması Socialbakers, markaların müşterilerine Facebook üzerinden ne sıklıkta cevap verdiğini ve müşteri sorularını cevaplarken ne kadar süre geçtiği gibi konuları dikkate aldı. Yapılan raporlama sonucu 2.5 milyon fanı bulunan T-Mobile, Facebook post’larına yüzde 87 geri dönüş sağlarken bu cevap süresi ortalama 77 dakikayı geçmedi. 21.5 milyon Facebook fanı bulunan Target markası ise müşterileri tarafından yapıştırılan postların yüzde 66’sına cevap yazarken geri dönüş 193 dakika sürdü. İlk beş sıralamada yer alan diğer markalar ise Best Buy, Virgin Mobile USA ve Redbox. Ayrıca sosyal medya analizi firmasının gerçekleştirdiği raporlamada CRM alanına önem vermeyen markalar da su yüzüne çıktı. Bu konuda en kötü markaların Top 5’ini ise Netflix, Samsung Mobile USA, AT&T, Macy’s ve GameStop oluşturuyor. 

 

İLGİLİ HABERLER