22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Halka göre hükümet de başarısız muhalefet de! 
Haberler

Halka göre hükümet de başarısız muhalefet de! 

Marketing Türkiye
27 Eylül 2024
2 dk okuma

Areda Survey araştırmanın Türkiye genelinde 4 bin 277 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 62,8’i hükümeti; yüzde 71,7’si ise muhalefeti başarısız buluyor! Araştırmanın en dikkat çeken verileri ise; AK Parti seçmeninin yüzde 17,5’i hükümeti başarısız bulurken ana muhalefet partisi CHP seçmeninin yüzde 40,7’sinin muhalefeti başarısız bulması. 

Halka göre hükümet de başarısız muhalefet de! 

Areda Survey araştırma şirketinin Türkiye genelinde 4.277 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 62,8’i hükümeti; yüzde 71,7’si muhalefeti ise başarısız buluyor. Hükümeti başarılı bulanların oranı yüzde 37,2 iken muhalefeti başarılı bulanların oranı ise yüzde 28,3.

Araştırmanın detayları incelendiğinde, AK Parti seçmeninin yüzde 17,5’i hükümeti başarısız bulurken yüzde 82,5’i başarılı buluyor. CHP seçmeninin yüzde 98,4’ü hükümeti başarısız bulurken yüzde 1,6’i başarılı olarak değerlendiriyor. MHP seçmeninde hükümeti başarısız bulanlar yüzde 37,8 iken başarılı bulanların oranı yüzde 62,2. İYİ Parti seçmeninin yüzde 99’u hükümeti başarısız bulurken yüzde 1’i başarılı buluyor. Katılımcılar arasındaki DEM Parti seçmeninin tamamı hükümeti başarısız bulduğunu söylüyor.

CHP Seçmeninin Yüzde 40,7’si Muhalefeti Başarısız Buluyor

Muhalefeti başarısız bulanlar arasında en yüksek oran yüzde 98 ile MHP seçmeni iken, AK Parti seçmeninin yüzde 91,7’si de bu fikre katılıyor. DEM Parti seçmeninin yüzde 78,4’ü; CHP seçmeninin yüzde 40,7’si ve İYİ Parti seçmeninin yüzde 36,5’i ise muhalefeti başarısız bulan diğer partiler arasında yer alıyor. Muhalefeti başarılı bulan partiler ise sırasıyla; yüzde 63,5 ile İYİ Parti seçmeni, yüzde 59,3 ile CHP seçmeni, yüzde 21,6 ile DEM Parti seçmeni, yüzde 8,3 ile AK Parti seçmeni ve yüzde 2 ile MHP seçmeni oluyor. 

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 4.277 kişinin katıldığı ve 29 Ağustos– 2 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de "ucuz kahve" satışına başladı...
Haberler
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de “ucuz kahve” satışına başladı…
Nafizcan Önder
1 hafta önce
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
25 Ekim 2025
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Haberler
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Nafizcan Önder
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.