Halk jürisiyle belirlenir, emeği geçen herkesi ödüllendirir

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin yedincisi için nefesler tutuldu. Yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları pandemi koşulları nedeniyle Şubat ayında online olarak düzenlenecek bir törenle ödüllerine kavuşacak.

30 yıllık tecrübesiyle pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye’nin Akademetre tarafından yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasını baz alarak düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde geri sayım başladı. Bu yıl 50’den fazla kategori üzerinden değerlendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde saha araştırması tamamlanarak ilk beşe kalan markalar belirlendi. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 50ʼyi aşkın sektörün yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ve bu başarıya ortak olan paydaşları, yılın ilk aylarında online olarak gerçekleştirilecek bir törenle ödüllerine kavuşacak. The ONE Awards’da yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçilirken bu yıl da en çok ödül alan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital
ajanslar ayrıca başarı ödülü alacak.

Bu yılın teması dijitalleşme!

The ONE Awards için reklam ajansı Gliese İstanbul tarafından her yıl yeni bir görsel kimlik ve obje tasarlanıyor. Bu yıl endeksin görsel konsepti dijitalleşen dünya üzerinden temellendirildi. Zira dijital iletişim artık tüm iletişim araçlarının merkezinde yer alıyor ve diğer alanlar da dijitale daha fazla entegre stratejiler üretiyor. The One Awards’un bu yılki görseli de işte o devinimi, dönüşümü ve bu döngünün oluşturduğu bütünü simgeliyor. Aynı zamanda dijital olarak yayılan bilginin damardaki bir kanın akışı gibi olması, tüm paydaşların birbirleriyle en yeni iletişim yollarını ve tekniklerini bir bütün içerisinde kullanmaları tasarımı şekillendiren fikirler arasında yer aldı.

İtibar takım çalışmasının bir ürünü

Jürisi halk olan The ONE Awards’un iş dünyasının en prestijli endeksi olduğunu ifade eden Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, “Marka ve itibar yönetimi pazarlama ve pazarlama iletişiminin görünmeyen kısmını oluşturur. Bu yıl yedincisini gerçekleştireceğimiz The ONE Awards, görünmeyen değerler içerisinde yer alan bu kavramı somut hale getiriyor” diyerek endeksin önemine vurgu yapıyor. Pazarlama sektöründe işin marka tarafından sahiplendiğini ve paydaşların geri planda kaldığını belirten Özen, itibarın ve markanın bir takım işiyle ortaya çıktığını ifade ederek “The ONE Awards markanın başarısında emeği geçen tüm paydaşları ödüllendiriyor” diyor.

Bu yılın kazananlarının yeri ayrı olacak

✓ Böylesi zor bir yılda kurumsal itibarı arttırmak hem çok daha zor hem çok daha kıymeliydi. Araştırmanın sonuçlarını merakla beklerken bu yıl The ONE Awards kazananlarının pazarlama iletişimi tarihinde özel bir yeri olacak.

✓ The ONE Awards’u tanımlarken “Bütünsel Pazarlama Ödülleri” biçiminde kavramsallaştırmıştık. Diğer endekslerden farklı olarak The ONE Awards işte emeği geçen herkesi ödüllendiriyor. “Başarı bir takım çalışmasıdır” diyen The ONE Awards halk jürisinin seçimini ortaya koyuyor.

✓ Genel bir başarıyı değil de yıl içinde yapılan çalışmaları değerlendirdiği için çok kıymetli. Bu yarışmayı marka ve marka yönetimlerinin yıl sonu karnesi gibi düşünmek gerekir.

Toplumsal desteğin parametreleri değişiyor

✓ Pandemi süreci, ihtiyaçlar ve arzular kadar, kolektif değerler ve duyarlılıkların marka yönetim anlayışı için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hepimize gösterdi. Değer ve duyarlılık yaklaşımının arkasında “toplumun geniş kesimlerinin desteğini alabilmek” gibi bir gerekçe var. Ancak toplumun desteğini alabilmenin parametreleri değişiyor. Geçmişin önemli itibar göstergeleri olan “büyüklük” ve “bilinirlik” kavramlarının ağırlığı “toplumsal duyarlılık” ve “güven” unsurlarıyla yer değiştiriyor. İnsanların beklentileri ve değerlerini göz ardı ederek başarılı olmak mümkün değil. Bu unsurları potasında eriten “itibar”, doğru yönetildiğinde şirketlerin toplam değerini de arttırıyor.

✓ Markaların, bir yıllık itibar ve marka değer karnelerini ortaya koyan The ONE Awards’ın kendisi, artık bir marka. Üstelik 7 yaşında. The ONE Awards’ın önemi pandemi döneminde daha büyük bir anlam kazanıyor.

Bu yılın heyecanı bir başka

✓ Bu yıl yedincisi düzenlenen The ONE Awards ile ilk günden beri tüm yaratıcı süreçlerinde, gururla beraberiz. Sektörümüzün dahil edildiği her ödül önemli, ancak The ONE Awards’ı ayrıca değerli kılan kazananlarını kamuoyu araştırmalarının belirlemesi ve markalarla birlikte o marka için emek harcayan tüm paydaşların ödüllendirilmesi. Biz hem bu ödüllerin yaratıcı süreçlerinde baştan beri yer aldığımız için hem de hizmet verdiğimiz markalarla birlikte bu ödülü birden çok kez kazandığımız için mutlu ve gururluyuz.

✓ 2020, pandemiden dolayı markaları pek çok yeni iletişim aracı keşfetmek zorunda bıraktı. Evet, pek çok zorluğu birlikte yaşadık ama yeni yolları da birlikte keşfettik. 2020 yılındaki yarış, her zamankinden farklıydı ve fikirlerin sonuçlara en çok etki ettiği yıldı. Tüketicilerin markalara bakışında önemli değişikler oldu. Bu yüzden bu yıl The ONE Awards konseptinde daha da dijitalleşmeyi ve en yeni iletişim yollarının ve tekniklerinin kendi içinde devinimini sembolize eden bir tasarım hazırladık.

İLGİLİ HABERLER