Günseli Özen yazdı: “Beyaz yakalı ayak sürüyor, onu, şunu, bunu yapmazsanız işe gelmem diyor!”

EurAsia Proptech Initiative Nisan ayının son haftasında Assembly Buildings’in de katkılarıyla “COVID-19 Ofis Anketi: Ofiste çalışmaya tekrar geri dönmek için aşağıdaki tedbirlerden hangileri sizi güvende hissettirir?” başlıklı bir anket çalışması yapmış.

Yeni normalin neye benzeyebileceği ve pandeminin yaşamlarımıza ne gibi kalıcı değişiklikler getireceği gizemini korurken, hem işverenlerin hem de ofis sağlayıcılarının bu belirsizliği en iyi nasıl yönetebileceği hakkında bir fikir edinmek için en önemli kaynağa, “son kullanıcıya” sormuşlar.

Sonuçlarını ileride karşılaştırmak için dünyadaki diğer ülke/bölge proptech oluşumlarında yapılan çalışmalara paralel olarak düzenlenen ankete yoğun bir katılım olmuş. 25 sorudan oluşan ankette katılımcılara yakın gelecekte uygulanması olası farklı uygulamaları “çok az güvende hissettirir” ile “çok fazla güvende hissettirir” arasında 3’lü bir skalada değerlendirme yapmaları istenmiş. Ayrıca gelecekte ofisin ne şekilde değişeceğini yönelik düşüncelerini ve şirketlerinin kısmi çalışma politikası uygulamaya koyması durumunda en çok hangi hizmet(ler)in uzaktan verilmesine ihtiyaç duyacaklarını da açık uçlu sorularla sormuşlar.

Elbette, ankete katılanların kaç kişilik ofislerde çalıştığının önemi var. Sayıda çokların beklentileriyle, daha küçüklerin beklentileri farklı olabiliyormuş ancak sorun ortak olunca talepler de benzer olmuş.

Yönetimsel konular başka fiziki ortam başka!

Sorular ofis ve bina şirketlerinin yapabilecekleri ve şirketlerin çalışanlarına yapabilecekleri eylemler olarak ayırmış.

Bu bağlamda; Ofis/Bina Yönetimlerinin alması beklenen tedbirler aşağıda şöyle sıralanmış:

  • Binaya giren herkese Coronavirus testi (10 dakika sonuç veren),
  • Her masanın diğerinden 2m uzakta olacak şekilde daha geniş çalışma düzeni,
  • Antimicrobial hava filtresi (Electrostatic / UV-C),
  • Detaylı temizlik protokollerinin takip edilmesi,
  • Asansörlerde kapasitenin sınırlandırılması tedbirleri çalışanları göreceli olarak çok daha güvenilir hissettirirken,
  • Girişte Zorunlu Ateş Ölçümü,
  • Zorunlu El Yıkama ve Belli günlerde belli şirketlerin dönüşümlü olarak ofisi kullanması,
  • Kısa süreli görüşmeler için bina giriş katında toplantı odası,
  • Ofis mutfak ve kafeterya yerine otomatlar konulması tedbirleri eşit dağılımlı sonuçlar vermiş.

Çalışanların kendi şirketlerinin yapabileceği tedbirler arasında olan;

  • Resmi Uzaktan Çalışma,
  • Rotasyonlu şekilde uzaktan çalışma,
  • Trafikten kaçmak için farklı başlangıç/bitiş saatleri,
  • Tamamen yenilenmiş şirket hastalık izin politikası,
  • Toplantılarda minimum sosyal mesafe kuralı,
  • Zorunlu maske takma,
  • Ulaşım için toplu taşıma yerine binaya özel servisler ise özellikle güvende hissettireceğini söylüyor.

Belli ki iş yerlerinde pek çok şey pandemi öncesinden farklı olacak ya da farklı olması istenecek. Araştırmanın şirket yönetimlerine yol gösterici olması dileğindeyim. Aksine bir durumda şirkete geri döndüklerinde hijyen beklentileri karşılanmayan çalışanlardan verim almak pek de kolay olmayacak! Benden söylemesi…

 

İLGİLİ HABERLER