10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'un reklam engelleyici takipleri Avrupa'da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

YouTube’un reklam engelleyici takipleri Avrupa’da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
14 Kasım 2023
3 dk okuma
YouTube'un reklam engelleyici takipleri Avrupa'da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi

Bir süredir reklam engelleyicilerle mücadele halinde olan YouTube, kullanıcıları çeşitli bildirimlerle uyarıyordu. Ancak akış devi kaş yapayım derken göz çıkarmış olabilir. Zira bazı kullanıcılar veri gizliliği endişesiyle YouTube’u dava etti.

Davada, YouTube’un reklam engelleyici uzantıları takip etmek adına kullanıcıların gizliliğini ihlal ettiği savunuluyor.

Veri güvenliği istismarı yasalarına dayanarak İrlanda Veri Koruma Komisyonu’na şikayette bulunan Alexander Hanff, YouTube tarafından kullanılan komut dosyalarının kullanıcıları Avrupa yasalarına aykırı bir biçimde gözetlediğini iddia ediyor. Hatta Hanff, YouTube’un reklam engelleyicileri tespit eden dosyalarını casus yazılım olarak gördüğünü ifade ediyor.

Gizlilik danışmanı, bu kapsamda Google ve Meta’nın da incelenmesini istiyor.

Tesla’dan sıra dışı sözleşme: Cybertruck alanlar 1 yıl boyunca araçlarını satamayacak!

YouTube'un reklam engelleyici takipleri Avrupa'da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi

Tesla, 30 Kasım’da ilk teslimatlarına başlayacak olan Cybertruck için ilginç bir kural açıkladı. Şirket, Cybertruck sahiplerinin araçlarını teslim aldıktan sonraki ilk yıl içinde yeniden satmalarını yasakladı. Cybertruck’ın satılması durumunda Tesla, mülkiyet devrini engelleyen bir tedbir kararı uygulayabileceğini veya araç sahiplerinden 50 bin dolar değerinde bir tazminat talep edebileceğini belirtti.

Şirketin açıklamasına göre ilk yıl aracın iadesi mümkün olacak, ancak satışa izin verilmeyecek. Yani orijinal fiyatından kilometre ve yıpranma payı düşülerek para ödemesi alınabilecek. Yalnızca Tesla’nın aracı iade almaması durumunda ikinci elden başka bir kişiye satılmasına izin verilecek.

Lüks otomobil satışında patlama yaşanıyor!

YouTube'un reklam engelleyici takipleri Avrupa'da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi

Türkiye’de en sıradan otomobillerin fiyatlarının dahi 800-900 bin TL’yi geçtiği bir dönemde, lüks araç modelleri satış rekorları kırıyor.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODMB) verilerine göre, 2023 Ekim ayında toplam otomobil satışları yıllık bazda yüzde 74 artarak 82 bin 611 adede yükseldi. Aynı dönemde süper lüks araç satışları ise yüzde 104 artışla 569 adede ulaştı.

Yılın ilk 10 ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla lüks araç satışları yüzde 51 artarken, süper lüks araç satışları ise yüzde 108,4 artarak 4 bin 536 adede yükseldi.

Ekim ayında geçen senenin aynı ayına kıyasla Maserati satışları yüzde 30,3, Mercedes satışları yüzde 40, Porsche yüzde 58 ve Ferrari satışları yüzde 100 arttı.

Yılın ilk 10 ayında 20 adet Aston Martin, 18 bin 4 adet BMW, 21 adet Ferrari, 13 adet Lamborghini, 480 adet Maserati, 976 adet Porsche satıldı.

Beyaz yakalının enflasyonla sınavı: Her yer dört duvar…

Beyaz yakalıların enflasyon günlükleri

AGS Global Araştırma Şirketi tarafından “Beyazların Enflasyonla Mücadelesi” araştırması, beyaz yakalıların enflasyon ışığında dönüşen ve değişen tercihlerine ışık tutuyor. Araştırmanın en ilginç bulgularından biri beyaz yakalıların enflasyon nedeniyle en çok zorlandığı konunun ulaşım/yakıt olması. Buna paralel olarak beyaz yakalılar geçen yıla kıyasla en çok ev dışı yeme-içme bütçelerini kıstığı dikkat çekiyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

Engelliler markaların kapsayıcılığını sorguluyor!

Sen benim markam mısın?

Engellilerin ve ailelerinin alım gücü dünya çapında 13 trilyon dolara ulaştı ve bu rakam her yıl yüzde 14 oranında büyüyor. Buna rağmen, işletmelerin yüzde 10’undan daha azı bu tüketici grubunu hedefliyor. Buradan yola çıkan Purple Tuesday, Wunderman Thompson iş birliğiyle markaların kapsayıcılığını sorgulayan bir kampanyaya imza attı. Cesur çalışma Avrupa’nın en büyük reklam panosundan soruyor; “Sen benim markam mısın?” Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Haberler
Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Sena Tufan
4 Nisan 2025
3G Capital, Skechers'ı satın alıyor
Haberler
3G Capital, Skechers’ı satın alıyor
Nafizcan Önder
4 gün önce
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.