TikTok CEO’su ifadeye çağırıldı | Son 24 saatin gündemi
ABD ve Çin arasındaki TikTok gerilimi çeşitli iddialar ve soruşturmalar çerçevesinde sürmeye devam ediyor. TikTok CEO’su Shou Zi Chew, TikTok’un ABD’de devam eden incelemesi kapsamında 23 Mart’ta ABD Enerji ve Ticaret Komitesi’ne ifade verecek. Chew, ilk kez komite önünde ifade verecek.
Donald Trump’ın başkan olduğu dönemden beri TikTok’un ABD’de yasaklanması gündemden düşmüyor. 100 milyondan fazla ABD kullanıcısı olan TikTok, ABD vatandaşlarının kişisel verilerine Çin Komünist Partisi tarafından erişilemeyeceği ve içeriğinin manipüle edilemeyeceği konusunda güvence vermeye çalışıyor.
TikTok, yakın zamanda ABD’de hükümet cihazları ve bazı üniversite kampüslerinde yasaklandı. Ayrıca ABD Temsilciler Meclisi Dış İlişkiler Komitesi geçen ay TikTok’un ABD’de yasaklanmasına ilişkin bir oylama planladı. Son olarak şirket CEO’sunu ifadeye çağıran ABD hükümeti, TikTok içeriklerinin gençler üzerinde olumsuz etki yaratmaması ve reşit olmayan kullanıcıların cinsel istimara uğramaması için alınan önemlerle ilgili ayrıntılı bir savunma bekliyor.
Kaynak: Reuters
O marka rakibine 2 milyon fark attı
2022’de dünyanın en çok satan otomobil üreticisi Toyota oldu. Otomobil devi, toplam 10,5 milyon araç satışı yaptığını açıkladı. Söz konusu rakam, 8,3 milyon araç satışı bildirerek geçtiğimiz yılın en çok satış yapan ikinci otomobil markası olan Volkswagen Grubu’ndan 2 milyon fazla…
Küresel üretim yüzde 5 artarak 10,6 milyona yükselirken, Toyota’nın 2022 genel satış rakamları 2021 rakamlarına göre yüzde 0,1 düştü. Japonya’daki satışlar da yüzde 9,6 düşüşle 1,9 milyona geriledi. Ancak yüzde 2,3 artışla 8,58 milyona ulaşan güçlü ihracat satışları tabloyu iyileştirdi.
Kaynak: Carscoops
Zararın faturasını yine çalışanlarına çıkarttı
Philips, 2022 yılı satışlarına ilişkin yaptığı açıklamada, satışların düştüğünü ve şirketin 1,6 milyar zarar ettiğini belirtti. Oluşan bu zarar tablosu karşısında ise şirket dünya genelinde 6 bin çalışanı ile yollarını ayırarak maliyetlerini azaltmayı hedefliyor.
Dünya genelinde yaklaşık 80 bin çalışanı bulunan şirket geçen yıl Ekim ayında yine maliyetlerin azaltılması için 4 bin kişinin işine son vermişti.
Ofiste “çalışıyormuş” gibi yapanların dikkatine!
Çalışanların, sadece patronlarını ve yöneticilerini mutlu etmek için çok çalışıyormuş gibi davranmasına işaret eden “üretkenlik tiyatrosu” elbette yeni bir kavram değil. Ancak salgın döneminde ve sonrasında evlerin ofislere dönüşmesiyle bu durum yeni seviyelere ulaştı.
Liderler, ofis ortamında çalışanların iş yapma biçimleriyle ilgili fiziksel gözlem yapma olanağına sahipti. Uzaktan çalışma sistemi, bu gözleme dayalı görsel ipuçlarını oldukça azalttı. Microsoft’un 11 ülkede 20.000 kişiyle üretkenlik sinyalleri üzerine yaptığı araştırmaya göre pandemiden sonra çalışanların her zamankinden daha fazla çalışma derecesi (yüzde 87) ile yöneticilerin çalışanların üretkenliğine duyduğu güven (yüzde 12) arasında büyük bir kopukluk oluştu. Qatalog tarafından yapılan bir diğer ankete göre ise bilgi teknolojileri çalışanlarının yüzde 54’ü, işlerini uzaktan yürütürken hala çalıştıklarını yöneticilerine göstermek için her gün fazladan bir saat şirket bilgisayarında çevrim içi olduklarını dile getiriyor. Gün içerisinde iş için harcanan bu fazladan bir saat ise çalışanlarda strese ve tükenmişlik sendromuna sebep oluyor.
Twitter fake hesapların anlaşılması için ince ayar çekti
Twitter bir süredir yeni bir düzene geçişin sancılarını çekiyor. Yıllardır onaylanmış hesapları ayırt etmek için kullanılan mavi tiki satın almayı mümkün kılan sosyal medya devi, bu hamlesiyle güven kaybetmiş ve tepki çekmişti ancak şimdi hesapları doğrulamak için farklı yöntemler kullanmaya başladı. Önce onaylanmış hesaplara altın tik getiren uygulama bu hesapların profil fotoğrafını yuvarlak formattan kare formata çevirdi. Ayrıca fake hesapları ayırt etmek için tipografilerde de ince ayar yapmaya başladı… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.