TikTok challenge’ı 4 kişinin ölümüne yol açtı | Son 24 saatin gündemi
#TikTokboatjumpingchallenge etiketiyle insanların yüksek hızda giden bir tekneden atlamasını ifade eden TikTok challenge’ı ABD’de 4 kişinin ölümüne yol açtı.
Uzmanlar ölüm vakalarının boyun kırılması ve ardından boğulma şeklinde gerçekleştiğini belirtiyor. Deniz durgun olsa bile sürat teknesinden atlamanın “beton” etkisi yaratacağı konusunda da uyarıyorlar…
Ölümlerin ardından TikTok böylesi tehlikeli akımların yayılmasını engellemek adına önem almamakla eleştiriliyor.
WhatsApp’tan numarasını gizlemek isteyenlere müjde: Anonim olabileceksiniz
WhatsApp, gizlilik odaklı yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Anlık mesajlaşma uygulaması anonim mesaj gönderme özelliğini test ediyor. Bu yenilik sayesinde kullanıcılar topluluklarda numaralarını gizleyebilecek…
“Telefon numarası gizliliği” şeklinde kullanıma açılan yeni özellik henüz test aşamasında olsa da, kimi Android ve iOS kullanıcılarına sunuldu.
Yeni özellikle WhatsApp, topluluklarındaki gizlilik endişelerini gidermeyi amaçlıyor. Şu anda kullanıcılar bir WhatsApp grubuna katıldığında, numarası diğer üyeler tarafından görülebiliyor.
Yeni uygulamayla “Telefon numarası gizliliği”ni kullanıcılar her toplulukta ayrı ayrı etkinleştirilebilecek. Ancak kullanıcılar numaralarını gizleseler bile topluluk yöneticileri ve kendilerini kaydeden kişiler tarafından numaraları görülebilecek.
Sektörde rakamlar düşerken, Apple pazar payını büyütüyor!
International Data Corporation (IDC), bu yılın Nisan-Haziran dönemine ilişkin küresel bilgisayar satışlarını paylaştı. Buna göre pazar, bir önceki yıla göre önemli bir düşüş yaşarken Apple sektörün aksine pazar payını büyütmeyi başardı.
2023 yılının ikinci çeyreğinde küresel bilgisayar sevkiyatlarının geçen yıla kıyasla yüzde 13,4 düştü. Bu, yılın ilk çeyreğinde görülen yüzde 29’luk küçülmeye göre satışların arttığını gösteriyor. Ancak bilgisayar satışlarının altı çeyrek boyunca sürekli düştüğünü hatırlatmak gerekiyor.
Sevkiyatlardaki düşüşe rağmen Lenovo, 14 milyon bilgisayar satışıyla zirvede yer alıyor. Hemen arkasında yer alan HP ise 13 milyon sevkiyatla ikinci en büyük satıcı konumunda. Üçüncülük koltuğunda ise 10 milyon satışla Dell yer alıyor.
Apple, 5,3 milyon sevkiyat ve geçen yıla kıyasla yüzde 10,3 büyüme yakalamasıyla ikinci çeyreğin en dikkat çeken markası oluyor. Apple’ın büyümesinin arkasında üretim sıkıntılarının aşılması ve fiyatlardaki indirimlerin olduğu belirtiliyor.
- Lenovo: 14.2 milyon
- HP Inc: 13.4 milyon
- Dell Technologies: 10.3 milyon
- Apple: 5.3 milyon
- Acer Group: 4.0 milyon
- Diğer üreticiler: 14.4 milyon
Reklamcılar Platformu Taban Ücret Politikası Raporu’nu yayınladı: Kim ne kadar maaş almalı?
Geçtiğimiz yıl Kasım ayında kurulan Reklamcılar Platformu, “Taban Ücret Politikası Raporu”nu yayınladı. Nitelikli iş gücü olarak kabul edilen ve sayıları 5 bini dahi bulmayan reklam çalışanlarının emeklerinin karşılığını “asgari seviyede dahi” alamadıklarını dile getiren Reklamcılar Platformu, “Reklam emekçilerinin taleplerine destek olmayı ve sektörde insani bir çalışma ortamının oluşturulmasını öncelikli konumuz olarak görüyoruz” diyor…
Reklam ajanslarının ve reklam çalışanlarının, tarihinin en zorlu dönemini yaşadığını ifade eden Reklamcılar Platformu, son 10 yıldır, reklam bütçelerinin, Türkiye ekonomisindeki maddi payı büyürken; (2022 yılında Türkiye’deki reklam yatırımları rekor bir artışla 63,89 milyar TL’ye ulaşmıştır) reklam ajanslarının fiyatlandırmalarda, reklam çalışanlarının ise maaşlarında söz konusu artış oranlarının çok gerisinde kaldığını vurguluyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Pazarlama sektörünün “yıldızı parlayan çalışanı” Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında!
Hayatın hemen her alanına entegre olan yapay zeka kimi sektörler üzerinde dominasyonunu hissettirmeye başladı bile. Hal böyle olunca Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısının kapağını “Yapay zeka pazarlama sektörünü nasıl dönüştürecek?” sorusu ışığında hazırlanan “Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka” dosyası aldı… Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.