Samsung yeni reklamında başrolü Apple ile paylaşıyor (!) | Son 24 saatin gündemi
Toplantılar artık WhatsApp’tan yapılabilecek
WhatsApp, kullanıma sunduğu yeni güncellemeyle daha önce en fazla 8 kişiye kadar izin verilen görüntülü arama kapasitesini 32 kişiye yükseltiyor. Ayrıca 1024 kişilik gruplar ve anket düzenlemeye olanak sağlayan güncelleme, özellikle uzaktan çalışan kişilerin işini kolaylaştıracak gibi görünüyor.
WhatsApp’ta uzun zamandır var olan grup ve görüntülü konuşma özelliği güncellemeyle daha kullanışlı hale geldi. Grup yönetimini kolaylaştırmayı hedefleyen anket özelliği ise kullanıcılar için yeni bir deneyim olacak. Kişiler tercihlerini gruba mesaj olarak atmak yerine hazırlanan anket üzerinden gösterebiliyor. Hazırlanan anketlerin anonim olarak çalışmadığını belirtmekte fayda var; kimin hangi seçeneğe oy verdiği net olarak gösteriliyor. Sonucu ya da oyları görüntüleme ise direkt olarak anket penceresi üzerinden yapılıyor.
Samsung yeni reklamında başrolü Apple ile paylaşıyor (!)
Küresel devlerin iletişim çalışmalarında rakiplerine gönderme yapması elbette yeni değil. Öyle ki Coca-Cola – Pepsi, Burger King – McDonald’s gibi güçlü rakiplerin güçlü kampanyaları hepimizin hepimizin hafızalarında yerini koruyor. Son yılların en büyük rekabetlerinden birinin Apple ve Samsung arasında olduğundansa şüphe yok. Rekabette bu kez son taşı atan Samsung oldu.
Samsung son yayınladığı kampanyasında dünyayı bir çitle ikiye bölüyor. Apple tarafında olan bir kullanıcı çitin üzerine çıkıyor ve diğer tarafa bakarken, Samsung tarafında katlanabilir telefonların ve epik kameraların olduğunu söylüyor. Onunla konuşan diğer Apple kullanıcıları ise katlanabilir telefonların ve bu tarz kameraların onların tarafına da geleceğini söylüyor. Çitteki kişi “Zaten o tarafta var, neden bekleyeyim ki?” sorusunu sorduğundaysa diğerlerinden “Bizim yaptığımız şey bu. Beklemek” yanıtını veriyor…
İnovasyonda Apple’ın çok önünde olduğunu vurgulayan marka Apple kullanıcılarının sürekli olarak yenilikleri beklemek zorunda olduğuna da gönderme yapıyor.
Avrupalı TikToker’ların verileri yayılıyor…
TikTok kafa karıştıran yeni gizlilik politikasını duyurdu. AB kullanıcılarının verilerini ABD ve Singapur’da saklayan sosyal medya devi, bu bilgileri çalışanlarının erişimine açıyor. Şirket bu yeniliğin daha eğlenceli ve güvenli bir deneyim için gerçekleştiğini söylüyor.
TikTok Avrupa Gizlilik Başkanı Elaine Fox’a göre bu karar AB, Birleşik Krallık ve İsviçre’yi etkileyecek, Türkiye’nin akıbeti ise belirsiz.
Tumblr’dan cüretkar hamle!
2018 yılında müstehcen içerikler yasaklanmadan önce Tumblr pornografinin merkeziydi. Uzun bir süre içerik paylaşımına katı sınırlar çizen platform şimdi bu sınırları genişletmek istiyor. Ancak aklınız 2018 öncesine gitmesin, zira yetişkin içerik pazarı OnlyFans’te ve Tumblr’ın bu rekabete girmeye hiç niyeti yok. Yakın zaman önce “Community Labels” özelliğini kullanıma sunan platform “çıplaklıktan” rahatsız olmayan topluluklar için sanat ve ifadeyle ilgili çıplak içerikleri tekrar desteklemeye karar verdi. Yani markalar ve içerik üreticileri genel izleyiciyi rahatsız edecek içerikleri “Community Labels” özelliği sayesinde ilgililerine aktarabilecek.
Tumblr’da nefret, şiddet, yasa dışı içeriklerin yanı sıra yetişkin içeriklerinin yayınlanması hala yasak. Yalnızca “çıplak” içeriklerin paylaşılması konusunda bir esnekliğe gidiliyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Podcast içerikleri en çok kişisel gelişim meraklılarının ilgisini çekiyor
Ses yayın şirketi Audacy, dinleyicilerin ilgi alanlarını ve en sevdikleri içerikler için zaman yarattığını ortaya koyan bulgular yayınladı. Araştırma verilerine göre yüzde 74’lük bir kesim gün içinde podcast dinlemeye ayırdığı vakte önem veriyor…
Toplamda 1000 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıların yüzde 87’sini Z kuşağı oluşturuyor. Haftalık podcast dinleyicilerinin pastadan yüzde 86’lık pay alması ise Z kuşağının sıkı bir podcast takipçisi olduğuna işaret ediyor. Çalışma ayrıca dinleyicilerin önemli bir kısmının kişisel gelişim ve bakıma yönelik ritüelleri olduğunu ortaya koyuyor. Ankete katılanların yüzde 75’ini kişisel gelişim tutkunları, yüzde 61’ini ebeveynler ve yüzde 56’sını fitness ile ilgilenenler oluşturuyor.
Podcast’in 2022’nin sonunda dijital ses hizmetleri reklam harcamalarının dörtte birinden fazlasını oluşturması bekleniyor. Diğer taraftan giderek artan resesyon, reklam bütçeleri ve gelirleri noktasında endişe yaratıyor. Insider Intelligence’a göre 2026’nın sonunda harcamaların üçte birinden fazla olacağı öngörülüyor ve bu da 3 milyar dolarlık reklam harcamasına tekabül ediyor.