Samsung, ekonomik belirsizliğe karşı acil durum butonuna bastı | Son 24 saatin gündemi
Teknoloji devi Samsung, enflasyona bağlı olarak meydana gelen olumsuzlukları masaya yatırmak üzere toplantılar yapmayı planlıyor. Toplantıların merkezinde akıllı telefon, ev aletleri ve çip bölümünün geleceğine dair gözden geçirilmesi gereken küresel stratejiler yer alacak.
Yüzlerce üst düzey yöneticinin katılacağı toplantılar kısmen online olarak gerçekleştirilecek. Durgun küresel ekonominin, jeopolitik gerilimlerin ve düşük tüketici talebinin neden olduğu zorlukların üstesinden gelme stratejileri ise diğer gündem maddeleri arasında yer alıyor.
DailyTimes’a göre Samsung’un Çin Xi’an kentindeki çip üretim fabrikası son üç yılda üretimi hiç durdurmadı. Ayrıca COVID salgınından kaynaklanan engellere rağmen Samsung, lojistik ve tedarik zorluklarını aşmayı başardı. Aralık ayı boyunca sürecek toplantılardan çıkacak sonuçlar, şirketin zorluklara aynı şekilde başa çıkıp çıkamadığını gösterecek.
WhatsApp gruplarında sular durulmuyor
WABetaInfo bugün WhatsApp’ın yanlış gruba mesaj atan unutkanlar için geliştirdiği yeni özelliğini paylaştı. Söz konusu özellik, grupları kişilere göre arama imkanı sunarak yaşanan karışıklıkları önleyecek.
Halihazırda bazı kullanıcılara tanımlanan özelliğin kısa süre içerisinde tüm kullanıcılara gelmesi bekleniyor.
Bir diğer gelişme ise WhatsApp’ın gruplardaki gizliliği artıracak yeni bir özellik üzerinde çalışması. Bu kapsamda bazı isim ve numaraların görülmesi engelenebilecek.
Twitter’da karakter sınırı 4 bin oluyor!
İlk olarak 140 karakterle sınırlandırılan tweet’ler, 2017’de platformda yapılan değişiklikle birlikte 280’e yükseltilmişti. Twitter’ı satın aldığı günden bu yana gerek yönetimde gerekse platformun işleyişinde pek çok değişikliğe giden Elon Musk 280 karakter sınırının da Twitter Blue kullanıcıları için değişeceğini ve 4000’e çıkartılacağını açıkladı.
Twitter Blue özelliğinin yeniden aktif olacağını duyuran Elon Musk, bir kullanıcının “Tweet karakter sınırı 280’den 4 bine mi çıkıyor?” sorusuna “Evet” yanıtını verdi.
Twitter Blue’nun web kullanıcıları için abonelik fiyatının ayda 8 dolar, iOS kullanıcıları içinse 11 dolar olarak belirlendiğini açıkladı.
Twitter Blue, abonelerine;
• Tweet düzenleme
• 1080p çözünürlükte daha uzun video yükleme
• Okuyucu (reader) modu
• Onay işareti (İşletmeler için altın, devlet destekli kurumlar için gri ve ünlü kişiler için mavi renkli tik)
• Yeni özellikleri standart kullanıcılardan önce deneyimlemek gibi fırsatlar sunacak…
Kahvede 4. dalga heyecanı başladı
Pek çok eleştiri olsa da 3. dalga kahvede önemli gelişmeler kaydedildi. Önceki akımlardan hiçbiri kendi kültürünü oluşturamamıştı ancak 3. dalgada teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması, yeni reçetelerin keşfedilmesi, kahve sunumunun daha çok önem kazanması gibi pek çok pozitif çıktı elde edildi. Ve Marketing Türkiye adına Pulside Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kahve Tüketim Alışkanlıkları Araştırması”na göre geçtiğimiz yıl kahve tüketim sıklığında yüzde 41,5’lik bir artış gerçekleşti ki bu hem kahvenin demokratikleştirilmesine dair hem de lezzet kabulüne dair önemli bir işaret… Ancak elbette mükemmellikten bahsetmiyoruz. Zira nitelikli kahvenin demokratikleştirilmesi, kahvenin yetiştirilme şeklinin nasıl olduğuna dair detayların aydınlatılması ve adil ticaret gibi konularda önemli eksikler vardı. İşte bu eksiklikler 4. dalganın doğuşunu tetikledi. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Çalışan deneyiminin yeni gerçekleri
Dünya Sağlık Örgütü tükenmişliğin bir salgın gibi yayıldığını söylüyor. Merkezinde ise çalışanlar var. Başta “sessiz istifa” olmak üzere son dönemde şahit olduğumuz pek çok iş yeri akımını ateşleyenler de işte bu tükenmiş çalışanlar… Bu sebepledir ki güncel araştırmaların neredeyse tümü “çalışan deneyiminin” iyileştirilmesi, hatta sil baştan tanımlanması gerektiğine işaret ediyor. Çoğu şirket onlarca araştırmanın gör dediği “çalışan deneyimin yeni gerçeklerine” gözlerini kaparken bu devranın böyle dönmeyeceğinin farkında olanlar hazırlıklara başladı bile… Peki, çalışan deneyimin yeni gerçekleri neler? Başta Z kuşağı olmak üzere çalışanlar nasıl bir deneyim istiyor? Haberin detaylarına göz atmak için TIKLAYIN.