Güldürenler, yakışıklılardan daha çok hatırlanıyor

Ramazan ayında gıda tüketiminin arttığını veriler söylüyor. Hal böyle olunca gıda markaları da diğer sektörlere görece daha çok iletişim çalışması yapıyor. Her ne kadar bu yıl geçmiş yıllarda olduğu kadar hem kreativite hem de frekans anlamında olağanüstü işlere rastlamadıysak da son dönem reklam kampanyalarına bir bakalım ama önce dikkatinizi Kadir Çöpdemir’in hatırlanırlığına çekmek isterim. Sorduk; tüm reklamlar içinde en çok hangisi aklınızda kaldı? Cevap; 1-Pepsi Cola / Azra Akın iftar sofrasında 2-Coca-Cola/ Rama-zan’ın Işığı 3-Pınar Sucuk/Kadir Çöpdemir 4-Avea/Ata Demirer ve 5-Avea/Seç Tarifeleri Sorduk; gıda sektöründe hangisini hatırlıyorsunuz? Cevap; 1-Pınar Sucuk/Kadir Çöpdemir 2-Algida/Kıvanç Tatlıtuğ 3-Doritos Fritos/Cips Yeme Dersleri 4-Şen Piliç/Ebru Cündübeyoğlu 5-İçim Yoğurt/Ramazan Topçusu ve Çocuk
Telekomünikasyon sektöründe son durum
Pek alışmıştık Turkcell ile Vodafone’un reklamlar üzerinden kapışmasına. Avea epey sessiz kalmış ancak iki operatör birbirine iyice düşüp de koşullar olgunlaşınca şimdi sıra bizde diyerek aradan sıyrılmıştı. Ekranda uzunca bir süre üç operatörün birbirine atıfta bulunan reklamlarını izlemiştik. Olayın ahkam kesen tarafında olunca bu durum epey keyifli olmuş, iş GSM operatörlerinin mücadelesinden çıkıp reklam ajanslarının rekabetine dönmüştü. Ancak epeydir Turkcell sığ sularda reklam yapıyor. Öncelikle o agresif halini terk etti ve ana mesaj olarak seçtiği, “Hayat paylaşınca güzel” kıvamında içimizi huzur dolduran mesajlar vermeye başladı. Her ne kadar duygusal dozu bazen abarttığı söylense de Turkcell kararlı tutumundan vazgeçmedi. Gelecek günler neye gebedir bilinmez ama 1-31 Temmuz 2012 tarihleri arasında “Telekomünikasyon sektöründe reklam bilinirliği araştırması/Akademetre” bize son durumu net olarak gösteriyor. 7’lik listede hatırlanan bir Turkcell reklamı bile yok!
Ave/KFC Ata Demirer
Avea/ Seç Tarifeni
Vodafone/Ümit Erdim
11818/Hakan Meriçliler
Türk Telekom/ Akşam 7’den Sabah 7’ye
Vodafone/Ramazanda Konuştuğun Kadar Bayramda Hediye
Vodafone/Kafa Gitti
Reklam yapmak zorundalar mı?
Evet! Özellikle GSM ve FMCG yani hızlı tüketim mallarında reklam olmazsa olmazlardan. Kaldı ki operatörler de dahil olmak üzere teknolojik ürün ve hizmetleri kullanan genç kitlenin “bağlılık” ve “sadakat” konusunda çok tutkulu olmadığı ortadayken. Gençlerin karar ve tercihlerinde daha ucuzu seçtiği biliniyorken “avantajlı tarife” alanının bu kadar savunmasız ve boş bırakılması sadece bir strateji olabilir diye düşünmeden edemiyorum! Ancak unutmayalım ki “hatta kalmak, iletişimde olmak, bağlantılı olmak” mobil terimleriyken iletişimde kesintiye girmek işin doğasına ters.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

İLGİLİ HABERLER