Groupon yunus parklarından desteğini çekti
Yunuslara Özgürlük Platformu’nun öncülüğünde sosyal medyada 1 Nisan 2011 tarihinden bu yana boykot edilen Groupon fırsat sitesinin, yunus parkı indirim kampanyaları, 26 Haziran 2014 itibarıyla sonlandırıldı. Groupon Türkiye, Facebook sayfalarında bugüne kadar tepkisini gösteren tüm hayvan korumacılardan özür diledi ve bir daha yunus parklarına fırsat satmayacaklarını açıkladı.
Üç yıldır yunus parklarına indirim kampanyaları düzenleyen Groupon, TBMM’de yunus parklarının kapatılmasının gündeme geldiği bir dönemde, yunus parklarına verdiği desteği geri çekti ve Groupon Türkiye sayfalarında bu adımını duyurdu. Yunuslara Özgürlük Platformu başta olmak üzere doğaya saygılı bireylerin harekete geçmesi sayesinde yunus parklarına yönelik bilet satışı ve parkların reklamı bundan böyle Groupon sayfalarında yer almayacak.
Mücadele sürecinde Yunuslara Özgürlük Platformu “Yunus Parkları Kapatılsın” Facebook sayfalarında 2011 yılında ilk çağrılarını yapmış, Change.org sitesinde “Groupon Sehirfirsati, yunus gösterisi kampanyasını geri çeksin ve bir daha böyle ‘fırsatlar’ satmayacağını beyan etsin!” başlıklı bir imza kampanyası başlatmıştı. 3 yıl boyunca çağrıyı dönem dönem Twitter’da binlerce kişinin katılımıyla kitlesel boykotlara dönüştüren platform, aynı zamanda Grupanya, Grupfoni ve Markapon sitelerine de çağrıda bulunmuştu. WWF Türkiye ise, üç yıl sonra bu çağrıya katılmış, ilk mektuplarını bir hafta önce Groupon’a göndermişti.
Groupon’un Facebook sayfalarında paylaştığı mektup ise şöyle:
“Gelişmiş benlik duygusuna sahip, özgürlüğüne düşkün, çok zeki ve güçlü nitelikler taşıyan yunusların esaret altında tutularak doğalarına aykırı fillerde bulunmaya zorlanması kabul edilebilir bir durum değildir. Bugüne kadar bu esarete ortak olduğumuz için duyduğumuz üzüntüyü ve aynı pişmanlığın bir daha yaşanmayacağını kamuoyunun bilgisine sunar, tepkisini gösteren tüm hayvanseverlerden özrümüzü kabul etmelerini dileriz.”