Google, online reklam kampanyalarına bağlı offline satın alımları takip edecek
Gelecek sefer bir markadan indirimli bir tişört satın aldığınızda Google’ın haberi olacak. California merkezli arama motoru devi şirket, yıllık olarak gerçekleştirdiği reklamverenler konferansında, harç ve betondan yapılan mağazalarda insanların ne kadar para harcadıklarını takip etmek için kullanılacak yeni aracını duyurdu. Google’ın dijital reklamcılık işiyle bağlantılı olacak bu araç, entegrasyonu tamamlandıktan sonra bu yıl hizmete girecek. Google Account’ta reklam tıklamaları özelliğini kullananlar şirketler elde ettikleri veriyi mağazalarında yapılan alışveriş miktarıyla karşılaştırabilecek.
Google, belirli ürünler özelinde ya da özellikle bir kişinin ne kadar harcadığına odaklanmayacak. Ancak, karşılaştırılan veri online reklam kampanyasının etkisini ölçebilecek ve nihayetinde perakendecilere detaylı satış raporları çıkartabilecek. Bu araç, ne yazık ki tüm ödeme sistemleriyle çalışmayacak. Nakit parayla ödeme yapan ve Google’ın bilgilerine erişemediği kredi kartı sahiplerinin yüzde 30’u takip edilemeyecek. Yalnızca Google hizmetleriyle giriş yapan kullanıcılar takip edilebilecek. Fakat yine de kullanıcıların internet aramalarından, şirketin Gmail, YouTube ve Android gibi hizmetlerinin kullanımına kayan bir sisteme geçilmeye çalışıldığı göze çarpıyor. Kısacası Google, e-posta adresleri üzerinde reklam tıklamalarla satıcılardan ve kredi kartı ihracatçılarından gelen bilgilerle karşılaştırıp dijital reklamların offline satışlara etkisini ölçümleyecek.
Google, yeni sistemle satıcıların reklam bütçelerini artırmaya ikna edebilmeyi umuyor. 80 milyar dolarlık bir reklam ağı yöneten Google, sosyal medya devi Facebook’la ciddi bir rekabet içinde. İki şirket birlikte 2017 yılı itibarıyla dijital reklamcılık pastasının yüzde 74’lük kısmına sahip olacak.
İki ay önce YouTube’un başlıca reklamverenleri arasında bulunan Coca-Cola, Amazon.com, Walmart, Starbucks ve Microsoft kampanyalarını YouTube’dan çekme kararı aldı. Bunun sebebiyse yanlış filtreleme sonucu reklamlarının homofobik, Yahudi aleyhtarı ve ırkçı söylemlerin yer aldığı içeriklerin yanında yer almasıydı. YouTube’un reklamlarla ilgili hizmet kullanım şartlarında değişikliğe gitmek zorunda kalan Google için yaşanan durum pek de vahim bir tablo yaratmadı. Şirket, 2017’nin ilk çeyreğini reklam satışlarında yüzde 19’luk büyüme ve 21.4 milyar dolarla kapattı.
Kaynak: Digital Trends