9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler

Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde

Sena Tufan
20 Ekim 2025
1 dk okuma

Google, yapay zekanın en büyük zayıflıklarından biri olan “halüsinasyon” sorununa güçlü bir yanıt verdi. Teknoloji devi, Haritalar verilerini doğrudan Gemini API’sine entegre ederek, üçüncü taraf yapay zeka uygulamalarına bugüne dek erişemedikleri doğruluk ve güncellik gücünü sunmaya başladı.

Artık bir yapay zeka asistanına “yakınımdaki en iyi kahveciler” ya da “şu restoran şu anda açık mı?” diye sorduğunuzda, yanıt yalnızca hızlı değil, aynı zamanda doğru bir şekilde size iletilecek. Zira bu bilgiler doğrudan Google Haritalar’ın gerçek zamanlı veri tabanından gelecek.

Google’ın bu adımının merkezinde “grounding” yani temellendirme adı verilen bir yetenek bulunuyor. Bu teknoloji, büyük dil modellerinin (LLM) ürettiği metinleri, Google’ın veya iş ortaklarının doğrulanabilir veri kaynaklarına dayandırmasını sağlıyor.

Haritalar verilerinin Gemini ile temellendirilmesi sayesinde yapay zeka artık dünya genelindeki 250 milyondan fazla işletme ve konuma ait çalışma saatleri, yorumlar, popülerlik verileri ve hatta güncel trafik bilgilerini doğrudan kullanabiliyor. Böylece Gemini’nin verdiği yanıtlar, gerçek dünyayla birebir örtüşen bir doğruluk seviyesine ulaşıyor.

Geliştiricilere yeni bir oyun alanı

Yeni entegrasyon, özellikle konum tabanlı hizmetler geliştiren üçüncü taraf yazılımcılar için büyük bir kolaylık sağlıyor. Artık geliştiriciler, Gemini API üzerinden Google Haritalar’ın devasa veri setine erişebilecek; bu da seyahat, emlak, lojistik ve yerel keşif uygulamaları için oyunun kurallarını yeniden yazacak.

Kendi coğrafi veri tabanlarını güncel tutmakla uğraşmadan, Google’ın sürekli yenilenen verilerini kullanmak, uygulamalara “yerel uzman” hassasiyetinde doğruluk kazandıracak.

Gemini, Arama ve Haritalar verilerini harmanlayacak

Google’ın bir diğer yeniliği de Gemini’nin hem Google Arama hem de Haritalar verilerini dinamik biçimde birlikte kullanabilmesi. Örneğin kullanıcı “İstanbul’un tarihi bölgeleri” gibi genel bir sorgu yaptığında Arama verileri devreye girecek; ama “Ayasofya şu an açık mı?” diye sorduğunda model otomatik olarak Haritalar verilerini kullanarak anlık ve doğru yanıt sunacak.

Bu da yapay zeka destekli asistanların sadece bilgi veren araçlar olmaktan çıkıp, gerçek zamanlı dijital rehberlere dönüşmesinin önünü açıyor.

Kaynak: Blog Google

featured Gemini google
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Güncel Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Haberler
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Sena Tufan
2 hafta önce
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
Haberler
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.