Google, çalışanlarına göndereceği parayı kullanıcıların hesabına yatırdı | Son 24 saatin gündemi
Google Pay’in, kullanıcılara yanlışlıkla para dağıttığı ortaya çıktı. Teknoloji devi, geliştirdiği uygulamaları piyasaya sürmeden önce test ediyor. Test aşamasında uygulamaları ya da yeni özellikleri test etmek üzere görev alan Google çalışanlarına ise “ödül” parası veriyor. Kullanıcıların hesabına yatırılan meblağların ise aslında teste katılan çalışanlara gönderilmesi amaçlanıyordu…
Para gönderilen kullanıcılardan biri olan Teknoloji muhabiri Mishaal Rahman, Twitter’da “Uygulamayı açtım ve Google Pay havale deneyimini test ettiğim için 46 dolar tutarında ‘ödül’ kazandığımı gördüm” notu düşerek hesabına yatan tutarı paylaştı. Yapılan hata sonucu kullanıcıların hesabına yatan ödemelerin tutarı ise kullanıcıdan kullanıcıya değişti. Kiminin hesabına birkaç dolar yatarken kimilerinde bu rakam 1000 doları buldu.
Hatanın fark edilmesinin ardından kullanıcılara durumu açıklayan bir e-posta gönderen Google, kullanıcılardan para iadesi alınmayacağını açıkladı. Şirket açıklamayı yapmadan önce bazı kullanıcılara yapılan ödemeleri iptal etmeyi başardı. Ancak bazı kullanıcıların hesaplarına gelen paraları çoktan çektiği anlaşıldı…
Kaynak: Independent Türkçe
WhatsApp kesintisiz deneyime odaklanıyor
Son zamanlarda gizlilik odaklı güncellemeleriyle dikkat çeken anlık mesajlaşma devi WhatsApp yeni güncellemesinde kullanıcı deneyimine odaklanıyor. Bu kapsamda WhatsApp, uygulamayı terk etmeden kişi ekleme ve düzenleme özelliği getirmeye hazırlanıyor.
Daha önce ilk teması WhatsApp üzerinden kurduğumuz bir kişinin numarasını kaydetmek istediğimizde uygulama bizi “Kişiler”e yönlendiriyordu ve kesintisiz bir mesajlaşma deneyimi yaşayamıyorduk.
Beta testinde olan yeni özellikle birlikte direkt uygulama üzerinden “Kişiler”e ve Google hesabına yeni numara eklenebilecek veya kayıtlı olan kişinin bilgileri düzenlenebilecek. Böylece kesintisiz bir deneyim yaşamanın yanı sıra kullanıcılar zamandan da tasarruf edebilecek.
Instagram kullanıcıları “mavi tik”e akın etti…
Kullanıcılar arasında büyük bir yükseliş trendi yakalayan “mavi tik” simgesi platformlar için yeni bir gelir modeline dönüştü. Twitter’ın ardından Instagram’ın da paralı mavi tik özelliğine geçiş yapması ise platformun kasasına hatırı sayılır bir miktar getirdi…
Instagram’da henüz yalnızca belirli ülkelerde kullanıma sunulan ücretli mavi tik programı için web uygulamasında 11.99 dolar, mobilde ise 14.99 dolar fiyat açıklandı.
Uygulama hayata geçirildikten sonra deyim yerindeyse kullanıcılar “mavi tik”e akın etti. Sadece bir günde 44 milyon mavi tik satıldığını açıklayan Instagram’ın bu satıştan 660 milyon dolar gelir elde edildiği belirtiliyor..
Kilit seçimde “anahtar” iletişim
Türkiye, Cumhuriyetin ikinci yüzyılına adım atarken tarihinin belki de en önemli virajlarından birinde. Bir tarafta 20 yıllık iktidarına bir yeni dönem daha eklemek isteyen AK Parti ve onun ardında hizalanan siyasi partilerle oluşan Cumhur İttifakı, diğer tarafta ise “Birleşerek Kazanacağız” söylemiyle yan yana gelen 6’lı masa yani Millet İttifakı… Peki, Türkiye’nin yeni yüzyılına doğrudan şekil verecek seçim sürecini Türk halkı hangi mecralardan takip edecek? Söz konusu siyaset olduğunda hangi haber kanallarına, hangi gazetecilere daha çok güveniyoruz? Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Siyasi İletişim” araştırması tüm bu sorulara yanıt verirken iletişim sektörünün uzman isimleriyle de “Hangi taraf seçimi kazanmak için nasıl bir kampanya yürütmeli?” cevaplandırıyor…
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Mehmet Akif Ersoy: “Kimse hakikatin peşinde değil, herkes olayın peşinde”
Karanlıkta bazı şeyleri ayırt etmek zordur, görüşümüz kısıtlanır. Ancak Mehmet Akif Ersoy ışıkları kapattırdığında gözlerimizin önünde çok net bir sahne belirdi. Deprem bölgesine geç kalmışlığı zihinlerimize kazıyan sembolik bir kareye dönüştü bu karanlık. Bu kareye baktığınızda siz ne görüyorsunuz diye sorduğumuzda Mehmet Akif Ersoy “Olmayanı gösterdiğimiz bir kareydi” diyor. Peki, biraz da olanı konuşalım dediğimizde laf dönüp dolaşıp çağımızın en büyük problemlerinden biri olan dezenformasyona ve milyonların merakla beklediği seçim dönemine geliyor ve Mehmet Akif Ersoy’un perspektifinden bir gündem turuna çıkmak için TIKLAYIN!