Google bine yakın yayıncıyı “kötü reklam” yayınlamama konusunda uyardı
İtibarını korumaya yönelik çalışmalarını hızlandıran Google, “yanıltıcı, sinir bozucu veya zararlı” olarak addettiği reklamları kullanan yaklaşık 1000 kadar online yayıncıya karşı harekete geçmeye karar verdi.
İçlerinde Forbes, Los Angeles Times, The Independent gibi markaların bulunduğu bir grup yayıncı, sektör tarafından yürürlüğe konulmuş Better Ads Standard’ına karşı geldiğini bildiren bir uyarı maili aldı. Uyarıda ayrıca hangi reklamların kaldırılması gerektiğini görmeleri sitelerini test edebilecekleri Reklam Deneyimi Raporu’na bir bağlantı yer alıyor.
Google, önümüzdeki yıl Chrome tarayıcısından kötü reklamları engellemeyi taahhüt etmişti. Yapılan açıklamaya göre kullanıcılar rahatsız edici pop-up’lara kapılmadan, videoları sesli ve çok sayıda eşzamanlı reklam ile otomatik oynatma korkusu olmadan internette gezebilecek.
Google’ın Ürün Yönetimi Direktörü Scott Spencer şunları söyledi: “Markalara reklam deneyimlerinde değişiklik yapmak için zaman tanıyoruz. İnsanlara sitelerinde neler olduğunu anlatan bir araç sunuyoruz ve birçok yayıncı doğru olanı yapmak istiyor ancak bazıları sitelerinde sinir bozucu reklamlar olduğunu bile bilmiyor olabilir.”
Better Ads Standard, Facebook, Procter & Gamble, Unilever, Washington Post, İnteraktif Reklamcılık Bürosu, GroupM ve Ulusal Reklamcılar Derneği gibi sektörde önemli isimler tarafından yürütülüyor.
Google’ın geçtiğimiz sene 1.7 milyardan fazla “kötü reklam”ı kaldırdığını da belirtelim.
Kaynak: The Drum