Gizemfrit ismini ve logosunu değiştirdi, Akcoat oldu…

Kimyasal kaplama malzemeleri üreticisi Akcoat, isim ve logo değişikliği projesi kapsamında, farklı sektörlerdeki markalarını stratejik B2B pazarlama vizyonuyla tek çatı altında topladı.

Emaye, seramik, yapışmaz ve dekoratif kaplamalar, pigment ve cam olmak üzere 5 ana ürün grubunda üretim yapan Gizemfrit, kapsamlı bir dönüşüm projesini hayata geçirdi. 41 yıllık geçmişe sahip şirket, frit üretiminin yanı sıra, pek çok farklı sektöre yönelik faaliyetlerini, dünya genelinde yeni bir “çatı marka”yla devam ettirme kararı aldı. Bu doğrultuda alınan radikal kararla şirketin ismi “Akcoat” olurken, logosunun da yenilendiği duyuruldu. Akcoat’un İspanya’da üretim tesisi, ABD ve Çin’de ise satış ofisleri bulunuyor.

“Akcoat, bir isim değişikliğinden fazlası”

Akcoat Pazarlama ve İş Geliştirme Departmanı Müdürü Murat Beyazlı, değişim sürecinin arka planını şöyle açıkladı; “6 kıtaya yayılan ve her geçen gün genişleyen faaliyetlerimizi yeni bir çatı markayla sürdürme ihtiyacımız doğdu. Faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda marka bilinirliğinin artırma amacıyla geniş kapsamlı birtakım marka algı araştırmaları yaptık. Bu araştırmalarımızın sonuçlarını bilimsel ölçekte titizlikle değerlendirdik ve uzun çalışmalarımız sonucu Akcoat markamızı yarattık. İçine girdiğimiz bu dönüşüm sürecinin yakın zamanda B2B marka özelinde dünya genelinde başka bir örneği bulunmuyor. Kararımızı hayat geçirirken, sahip olduğumuz bilgi, birikim ve deneyimlerimizden aldığımız güçle desteklendik. Ar-Ge, inovasyon ve güncel pazarlama odağıyla, trendleri yakından takip eden, modern, değişime açık, ihtiyaçlara en özel ve hızlı biçimde yanıt verebilen, dinamik bir küresel marka olarak Akcoat’u dünya arenasına takdim etmenin mutluluğunu yaşıyoruz” diye konuştu.

Yeni kurumsal kimlik geçmişe ve geleceğe vurgu yapıyor

Yeni isim ve logonun, şirketin 41 yıllık geçmişiyle gelecek hedeflerini yansıtacak şekilde belirlendiğini söyleyen Akcoat Marka ve İletişim Uzmanı Batuhan Basalak şunları dile getirdi; “Akcoat ismi, bağlı bulunduğumuz Akkök Holding ve faaliyet gösterdiğimiz sektöre vurgu yapıyor. Logomuzdaysa geçmiş ve gelecek bir araya geldi. Modern çizgiler kullanarak trendleri takip ettiğimizi anlattık ve çağı yakalayan görsel bir bütünlüğe işaret ettik. Koyu ve açık mavi ile turuncu renklerin hakimiyetindeki logomuzda, şirketimizin köklerinden ve yapı taşlarından kopmadığı, attığımız her bir adımın uyum için bir sonrakini takip ettiğini anlatıyoruz.”

Markanın değişim sürecini anlatan tanıtım videosunda da kaplama sektöründeki gücü anlatılırken, global pazarlardaki etkinliğin yeni marka kurgusuyla harmanlanması yansıtılıyor.

KÜNYE

Reklamveren: Akcoat

Reklamveren Temsilcisi: Murat Beyazlı ve Batuhan Basalak

Ajans: Sanatlı Karınca Yapım

Prodüksiyon Firması: Sanatlı Karınca Yapım

Yönetmen: Burhan Şekerleme

Görüntü Yönetmeni: İbrahim Yenipınar

İLGİLİ HABERLER