17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
10 startup’tan 9’u başarısız oluyor. Peki neden?
Haberler

10 startup’tan 9’u başarısız oluyor. Peki neden?

Cem Eroğlu
22 Eylül 2022
2 dk okuma
10 startup’tan 9’u başarısız oluyor. Peki neden?
Cem Eroğlu 
Adform Türkiye Ülke Müdürü

Herkes tarafından bilinen bir ortalama vardır, bu da her 10 startup’tan 9’u başarıya ulaşamadan hayatına son verir. Ne acı değil mi? Bir fikir üzerine yatırım yapılması ve sonrasında fikrin gerçekleşmesi adına yapılan bütün organizasyonun bilindik bir ortalamayla sonlanması gerçekten üzücü. Öte yandan bu ortalamanın merak ettiğim tarafı başarıya ulaşamayan 9 girişimin nerede hata yaptığıdır. İstatistik içerisinde görmediğimiz gizli bir gerçek olabilir mi? Her 10 girişimciden 9’u senelik planlama yaparken ekonomik dengeleri ve pazar ihtiyaçlarını görmeden ilerliyor ve dolayısıyla ihtiyaç yaratamıyor gibi…

Bu ay değinmek istediğim asıl konu, yukarda bahsettiğim konuyla biraz alakalı ve biraz da alakasız bir başlık. Bu da “Konfor alanında rahat bir şekilde çalışırken, daha iyiyi gerçekleştirebilmek için ne seviyede risk alıp efor harcayarak başarıya koşuyoruz?” Başarısızlık korkusu ile konfor alanımız karşı karşıya geldiğinde genelde kim kazanıyor?

Bu sorunun cevabının sadece kendimizde olması bile genelde kazanan tarafın kim olacağını belirler nitelikte…

Yukarıdaki içsel çatışmayı bir yere park edelim, içine ego katalım ve sonraki seviyeye geçelim.

Konfor alanının getirdiği başarıyı, çalıştığımız şirketin bilinirliği veya gerçekleştirdiği işlem sayısıyla yorumladığımızda farklı bir başarı kriteri çıkıyor ortaya: “Bizim başarımızla şirket tarihçesinin başarısının devamında, bizlerin orada tesadüfen bulunuyor olması…” Buna “Yanlış zaman yanlış insan, tutunmak imkânsız yamalı sevdalardan” şarkısıyla eşlik edebiliriz.

Bu sözlerimi de bir yere park edelim. Bulmacanın parçalarını birleştirmeye devam edeceğim.

Çözüm ne?

Konfor alanından sektörümüzde kimlerin fayda sağladığını söylememe gerek yok sanırım. Arandığında bulunmak veya senin adına senin datanı sana geri vermeyi sağlayabilen dev oyuncular bence konfor alanımız. Hatta bir ispat olarak şunu söyleyebilirim, a şirketi ile z şirketi arasındaki bilgi farkı gittikçe azalıyor ve bu da hizmet bedellerinin düşmesine neden oluyor…

Sonuca varmak istiyorum, aksi taktirde ben de kaybolacağım yazıda.

Neden düşünen ve sorgulayan değerlerimizi yurt dışındaki şirketlere kaptırıyoruz? Daha yeni değil miydi böyle giderse sektörümüzde yetkinlik sorunu yeterliliğin önüne geçecek tartışmalarımız? Bu insanların kendi başarılarını yarattığı oyun alanlarına ihtiyacı var. Kendi yaratıcılıklarını konuşturabildiği ekosistemlere ihtiyacı var. Bunun için imkân sağlanması gereken bir risk bütçesi ve maliyet hassasiyetinden bir tık uzak durabilen liderlere ihtiyaç var.

Aksi durumda dövizle çalıştırmamız gereken yabancı profesyoneller bize daha pahalıya patlayacak gibi…

Cem Eroğlu yazdı: CMO’ların gündemindeki beş konu

featured Insıghts insights ınsıghts
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
2 gün önce
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Haberler
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Nafizcan Önder
4 gün önce
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Haberler
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Advertorial
14 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.