Gençlerin ilgisi dijital pazarlamaya kayıyor
Dünya genelinde işe alım ve danışmanlık kuruluşlarından biri olan PageGroup bünyesinde yer alan Michael Page yetkililerine göre, dijital pazarlama, dijital ve e-ticaret sektörü içinde cazibesini arttırıyor. Dijital & E-ticaret sektörü, Türk piyasasında en çok büyüme gösteren sektörlerden birisi haline geldi. Türkiye’nin nüfus ve coğrafi konumu açısından çok fazla büyüme potansiyeli sayesinde e-ticaret de hızlı bir biçimde büyüyor ve giderek ekonomide daha etkin rol alıyor. Bu sektöre yatırım yapan şirket sayısında artış görülüyor.
Konu hakkında konuşan Michael Page Dijital & E-Ticaret Bölümü yöneticisi Deniz Çakırgil, Dijital & E-ticaret pazarına giren birçok uluslararası firmanın olduğunu ve bu nedenle sektörde iyi fırsatlar yakalanabileceğini ifade etti. Çakırgil, Dijital & E-ticaret sektörünün Türkiye’de hala büyümekte olan yeni bir sektör olması nedeniyle bu pazarda kalifiye elemanın az olduğunu belirterek, sektör hakkında iyi bir bilgi ve deneyime sahip adayların piyasa için çok değerli ve önemli olduğuna dikkat çekti.
Michael Page Türkiye Dijital & E-Ticaret Bölümü’nün verilerine göre; bu sektörün en gözde pozisyonu ise Dijital Pazarlama. Birçok e-ticaret firması ve marka kurumsal pazarlama uzmanlarına ihtiyaç duyuyor. Bu alanda kariyer planlayan adaylar için iyi bir maaş ve bonus sistemi önemli motive edici faktörler arasında yer alıyor. Ayrıca firmaların dijital & e-ticaret sektörüne yatırım yaparken yeterli bir bütçeye sahip olması ve işin başarısı için teknik altyapının gerektirdiği masraflardan kaçınmaması, çalışanların bu sektörde en önem verdikleri kriterlerin başında geliyor.
Piyasanın günden güne büyüdüğünü belirten Çakırgil, yeni jenerasyonun bu sektörde çalışmayı tercih ettiğini belirterek, şöyle konuştu: “Yeni jenerasyonun sektöre ilgisi Türkiye’de yeni işler geliştirmede itici güç olacak.”