Gençler hangi markaları çantalarından ayırmıyor?
Evden çıkarken mutlaka yanımızda bulunmasını istediğimiz neler var? Nelerin mutlaka çantamızda olmasına özen gösteriyoruz? Roamler Türkiye ve Marketing Türkiye işbirliğiyle hazırlanan araştırmada 18-28 yaş arasındaki 983 gence çantalarında neler taşıdıkları soruldu. Ortaya ilginç sonuçlar çıktı…
Haber: Ferruh Altun
Gençlerin yanından ayırmadığı ürünleri ve markaları ortaya koyan ‘Çantanda Ne Var?’ araştırmasına yüzde 54’ü erkek, yüzde 46’sı kadın olmak üzere 983 Roamler kullanıcısı katıldı ve araştırma crowdsourcing yöntemiyle gerçekleş- tirildi. 18-28 yaş aralığındaki bu kitleye çantalarında neleri ve hangi markaları taşıdıkları soruldu. 26 ilden katılımcı barındıran araştırma, çanta taşıma alışkanlıklarımız ve içinde taşıdıklarımız hakkında önemli bilgiler içeriyor.
Çanta içine bakıldığında ise başlıca olmazsa olmazımız cüzdan. Yüzde 57,6’lık kesim cüzdanını taşımak için çantasını seçerken, yüzde 46,7 de çantasında kalem bulunduruyor.
Hangi markalar daha çok tercih ediliyor?
Parfüm kategorisinde öne çıkan markalar ise Avon (yüzde 22,3) ve Burberry (yüzde 4,6) oluyor. Katı- lımcıların çok büyük bir kısmı farklı markaları tercih ediyor bu da parfüm kategorisinde kullanıcı tercihle- rinin çok çeşitlilik gösterdiğine işaret ediyor.Deodorantta Axe ve Nivea ve rexona gençlerin favori markaları arasında ilk 3 sırada geliyor.
Kadın katılımcılar hijyenik ped markası sorulduğunda yüzde 64,1 ile Orkid’e rakip tanımıyor. Konu ruj ve rimel olduğunda da favori iki marka Maybelline ve Flormar.
Diş macunu markalarında ise büyük bir rekabet söz konusu. Signal, İpana, Colgate ve Sensodyne gençlerin tercihleri arasında ilk sıralarda.
‘Çantanda Ne Var?’ araştırmasında merak ettikleriniz için daha fazlası Marketing Türkiye Aralık 2015 sayısında!