14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Genç Emekliler
Haberler

EYT’lilerin gelecek planları neler?

Gizem Yıldız
30 Haziran 2024
3 dk okuma

Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte, milyonlarca kişi emeklilik hayalini gerçekleştirdi. Peki, orta yaşta gelen emeklilik onlara neler getirdi? Daha da önemlisi “genç emeklilerin” gelecek planları neler? Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Emeklilikte Yaşa Takılanlar” araştırması, EYT’lilerin emeklilik sonrası yaşamlarını, günlük rutinlerini, yeni hobilerini ve değişen yaşam alışkanlıklarını mercek altına alıyor.

Yatırımlar altına…

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Borçlarına rağmen tasarruf yapabilen bir kitleyle karşı karşıyayız. Öyle ki tasarruf yapabilenlerin oranı yüzde 34,4’ü buluyor. Hatta kadınlarda yüzde 40,7’lere kadar yükseliyor. Favori tasarruf yöntemi ise her dönem en sağlam yatırım araçlarından biri olarak işaret edilen altın oluyor. Borsa ve döviz de en çok tercih edilen yatırım araçları arasında yerini alıyor. Kadınların ikinci yatırım aracı olarak dövizi erkeklerin ise borsayı benimsediği de dikkat çeken veriler arasında. Ayrıca kadınların kripto parayı bir yatırım aracı olarak benimseme oranı erkeklere göre daha yüksek.

Maaşın çoğu gıda harcamalarına gidiyor

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Temel ihtiyaçları önceleyen EYT’lilerin en çok para harcadıkları gider kalemi de gıda (yüzde 77) oluyor. Ev ve yaşam, teknoloji ve iletişim de en çok harcama yapılan alanlar arasında yer alıyor. Erkeklerin sağlık ve spor harcamalarını önceliklendirdiği de dikkat çekiyor.

Emekliler boş vakitlerinde neler yapıyor?

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Gelelim herkesin hayalini süsleyen emekliyken yapılacak boş vakit aktivitelerine. Yanıtlara göre emeklilerin öyle pembe bir dünyası yok. Zira yüzde 21’lik bir kitle “maddi durum nedeniyle hiçbir şey yapamıyorum” diyor. Yüzde 44,3’ü boş zamanını arkadaşlarıyla geçirirken yüzde 18’i spor yapıyor, yüzde 14,8’lik bir kesimse kültür sanat aktiviteleriyle uğraşıyor.

Ekonominin geleceğinde umut yok

EYT’lilerin pek çoğu ekonominin geleceğinden umutlu değil. Zira yarısından fazlası “umudum yok” derken, kadınların ağırlıkta olduğu yüzde 21,3’lük bir kesim umuda pencere aralıyor. Yüzde 19,7’lik kararsız bir kitle de mevcut.

Online alışveriş favori

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Online alışveriş (yüzde 54,1) alışkanlığıyla dikkat çeken EYT’liler fiziksel mağazaları (yüzde 49,2) da oldukça yoğun bir biçimde kullanıyor. Pazar (yüzde 44,3) ve yerel işletmelerin (yüzde 27,9) de aktif olarak tercih edilen kanallar arasında yer aldığı düşünülünce omnichannel bir alışveriş yolculuğunu benimsedikleri söylenebilir.

ETY’liler sosyal medyada online

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

EYT’lilerin sosyal medyada vakit geçirme oranı oldukça yüksek (yüzde 95,1). En çok vakit geçirilen platformlar sırasıyla; Instagram (yüzde 55,2), Facebook (yüzde 31), X (yüzde 10,3) ve TikTok (yüzde 1,7). Cinsiyet kırılımına bakıldığında ise; kadınların favori üçlüsü sırasıyla Instagram, Meta ve TikTok olurken erkeklerinki Meta, Instagram ve X oluyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından yürütülen araştırmada EYT’lilerin durumunu tespit edip istek, beklenti ve hayallerini ölçümlemek amacıyla Mayıs 2024 tarihinde online (Eşzamanlı Mobil Paneli) olarak 384 görüşme gerçekleştirildi.

aksoy araştırma featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Eğitim dünyasının yeni trendleri
Haberler
Eğitim dünyasının yeni trendleri
İrem Alimoğlu
27 Ağustos 2025
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Haberler
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Sena Tufan
26 Ağustos 2025
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Haberler
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Sena Tufan
1 hafta önce
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.