Gayrimenkul sektörünü Y kuşağı yönetiyor!

 

Y kuşağı, sahip olduğu özelliklerle gayrimenkul sektöründe hem hizmet sunan, hem hizmet alan taraf olarak belirleyici rol oynuyor.

Araştırmalara göre dünya nüfusunun hatırı sayılır bir bölümünü oluşturan bu kuşak, birçok sebepten dolayı gayrimenkul sektörünü cazip buluyor. Y kuşağını gayrimenkul sektörüne iten en önemli sebepler olarak emir almayı sevmemeleri ve az yatırımla hızlı kar etmek için en parlak sektörlerden biri olduğunu düşünmeleri gösteriliyor.

Ev sahibi olmaya önem veren Y kuşağı, konforlu, kullanışlı ve uygun fiyatlı küçük metrekareli evlere talebiyle de gayrimenkul sektöründe arzı belirleyici rol oynuyor. Coldwell Banker’ın Türkiye Ülke Başkanı Dr. Gökhan Taş, dünyanın çeşitli yerlerindeki Coldwell Banker ofislerinin müşterilerini önemli oranda Y kuşağı mensubu genç yetişkinlerin oluşturduğunu vurguluyor.

Günümüzde gerek iş dünyasında gerek tüketici olarak nüfusun ciddi bir oranını oluşturan Y kuşağı, tüm dünyada ağırlığı giderek artan sektörlerin başında gelen gayrimenkul sektöründe hem satıcı, hem alıcı rolünde.

1980-1999 arasında doğan Y kuşağının büyük kısmı birer yetişkin. Klasik beyaz yakalı çalışan profilinden çok farklı bir profil çizen, iyi eğitimli, bağımsızlığına düşkün Y kuşağından gayrimenkul danışmanlığı mesleğine yönelenlerin sayısı azımsanmayacak boyutta.

Patron istemeyen ve ücretli çalışmayı da sevmeyen Y Kuşağı, az sermayeyle yatırım yapacağı ve karlılığı yüksek bir iş olarak,  gayrimenkul sektörüne yöneliyor. Kurumsal gayrimenkul danışmanlık markalarından franchise alarak kendi işini kuruyor.

Ayrıca bu kuşak geç evleniyor, aile evinden çıkıp kendi evinde yaşamak istiyor. Rahatına düşkün olduğu için ihtiyacını karşılayacak, küçük fakat  konforlu konut projelerinin en önemli alıcısı oluyor.

Coldwell Banker Türkiye Ülke Başkanı Dr. Gökhan Taş, konuyla ilgili: “Kurumsal sektör çok büyüyor ve daha da önünde çok büyük büyüme potansiyeli var. Sektörün gelişmesinin en büyük nedeni şu; hem gayrimenkul danışmanlığı yapan kişi profili, hem de müşteri artık gençleşiyor. Gayrimenkul alım-satım yaşı 43’ten 35’lere indi.  Eğitim düzeyi çok yüksek Y kuşağı insan profili  konut alıp satmaya başladı. Eğitimli olduğu için bu yatırımcının hizmet beklentileri de yükseliyor.  Eğer bu işi meslek olarak seçtiyse, işini profesyonel ve bilinçli yapıyor. Kendi işinin patronu olmak isteğiyle ve markalaşmanın öneminin farkında olarak, kurumsal danışmanlık markalarından franchise alma yoluna gidiyor. Eğer konut alıcısı ise yine ne istediğini bilen, bilinçli bir alıcı olduğu için, kurumsal şirketlerden gayrimenkul danışmanlığı almayı tercih ediyor.  Geç evleniyor, kendi evini istiyor. Konforlu ve çok büyük olmayan evleri tercih ediyor. Konut edinme yaşı düştüğü gibi onlara hizmet edenlerin yaş ortalaması da her geçen gün düşüyor” dedi.

İLGİLİ HABERLER