30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fintech dünyasında fark yaratacak 6 trend...
Haberler

Fintech dünyasında fark yaratacak 6 trend…

Nafizcan Önder
2 Kasım 2022
2 dk okuma

2022 yılının ilk yarısında tüm dünyada dalgalı seyreden piyasalar, tedarik zincirlerinde yaşanan aksaklıkların devam etmesi, yüksek enflasyon seviyeleri ve artan faiz oranları gibi çok sayıda faktör bir araya gelerek, fintech yatırımları olumsuz etkiledi. Zira KPMG’nin yayımladığı “Pulse of Fintech” raporuna göre fintech’e yapılan küresel yatırım, 2021 yılının ilk yarısında 3 bin 372 işlem ile 111,2 milyar dolar seviyesindeyken, 2022 yılının ilk yarısında 2 bin 980 işlem ile 107,8 milyar dolara geriledi. “Pulse of Fintech” işlem hacimlerinin ötesinde fintech dünyasında yükselen 6 trendi de barındırıyor… Gelin sektöre yön vermesi beklenen trendlere daha yakından bakalım…

Fintech girişimlerinde değerlemeler değişmeye devam edecek

Sermaye maliyeti arttıkça fintech girişimlerinin değerlemeleri de buna göre değişmeye devam edecek. Faiz oranları yükselmeye devam ettikçe, sermaye yatırımları daha maliyetli hale gelecek. Bu durum startup’ların değerlemeleri üzerinde etkili olacak ve yatırımcıların nakit akışı, gelir artışı ve kârlılık konularına daha fazla odaklanmalarına yol açacak.

Değerlemeleri düşen startup’lar satış yoluna gidebilir

Özel sermaye şirketleri daha uygun şartlarda yatırım imkanı ararken, birleşme ve satın almalar artacak. Fintech girişimlerinde değerlemeler üzerindeki aşağı yönlü baskı göz önünde bulundurulduğunda, yatırımcılar bu durumu girişimleri daha iyi fiyatlarla satın almak için bir fırsat olarak görecek ve dolayısıyla birleşme ve satın alma faaliyetleri muhtemelen artacak. Startup’lar da değerlemeleri düştüğünden, alternatif olarak satış yapmayı düşünebilecek.

Siber güvenlik otomasyonuna yatırımlar artacak

Siber güvenlik otomasyonuna olan ilgi artmaya devam edecek. Siber güvenlik endişeleri her geçen gün daha fazla şirketin radarına girerken, bu alanda yetenek açığını kapatmak da önem taşıyor. Bu nedenle siber güvenlik yönetimini iyileştirmenin ve yetenek açığını kapatmanın bir yolu olarak siber güvenlik otomasyonuna daha fazla odaklanılması muhtemel.

Fintech dünyasında B2B’nin yükselişi

B2B çözümleri yatırımcılar için daha cazip hale gelecek. Dünya muhtemel bir resesyonun eşiğindeyken, fintech yatırımcıları muhtemelen şirketlerin daha verimli hale gelmesine yardımcı olmaya veya değer önerilerini genişletmelerini sağlamaya odaklanan B2B girişimlerine daha fazla ilgi gösterecek.

Veri toplamanın alternatif yolları aranacak

Fintech’ler veriden güç alan çözümlere odaklanmaya devam edecek. Fintech girişimleri hem şirketlerin hem de tüketicilerin gözünde farklılaşmak için veri toplamanın, değerlendirmenin ve kullanmanın benzersiz yollarını bulmaya odaklanmaya devam edecek.

Blok zincir yatırımları altyapıya kayacak

Kripto ve blok zinciri yatırımları giderek daha fazla altyapıya odaklanacak. Kripto para birimlerine yapılan yatırımların daha da yavaşlaması beklense de finansal piyasaların modernizasyonu için blok zincirinin kullanımına odaklanılmaya devam edilecek.

Birleşme ve satın alma faaliyetlerinde bir artış beklenebilir

Fintech dünyasında fark yaratacak 6 trend...
Sinem Cantürk – KPMG Türkiye Fintech ve Dijital Finans Lideri

“Fintech alt sektörlerine bakıldığında, ödeme sistemleri gücünü korumaya devam ediyor. Siber güvenlik, fintech yatırımcıları tarafından yoğun ilgi görmeyi sürdürüyor.

Fintech yatırımlarının B2B ödeme sistemleri, siber güvenlik otomasyonu ve veri-analitik gibi kategorilerde nispeten gücünü koruyacağı öngörülürken, yatırımcıların kanadında temkinli bir duruş görmemiz mümkün.

Değerlemelerin üzerine baskı oluştukça; fintech yatırımcıları nakit akışı, gelir artışı ve kârlılığa odaklanıyor. Bu da bazı fintech’lerin yatırım toplamasının önünde bir engel oluşturabiliyor. Diğer yandan, bazı oyuncuların pazardan çıkış eğilimine göre birleşme ve satın alma faaliyetlerinde bir artış beklenebilir.”

“Pulse of Fintech” raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

“Bankalaşan markalar” dönemi başladı

featured fintech kpmg
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
12 Eylül 2025
ON Dijital Bankacılık’tan Visa ile yurt dışına hızlı ve ücretsiz para transferi dönemi başladı
Haberler
ON Dijital Bankacılık’tan Visa ile yurt dışına hızlı ve ücretsiz para transferi dönemi başladı
Advertorial
27 Ağustos 2025
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Haberler
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Sena Tufan
26 Eylül 2025
"Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Haberler
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.