10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Finansal konulara endişeyle yaklaşmak birikim ve kazancı azaltıyor
Haberler

Finansal konulara endişeyle yaklaşmak birikim ve kazancı azaltıyor

Marketing Türkiye
3 Mayıs 2016
2 dk okuma

 

Harcamaları planlayabilmek ve birikim yapabilmek özellikle özel sektörde çalışanlar için zor ve gerekli bir durum.nKüresel araştırmaları ve finansal trendleri konu alan ING ezonomics bülteninin yer verdiği makaleye göre parasal konulara endişeyle yaklaşan bireyler, birikim ve kazançlarını artırma konusunda başarısız oluyor.

Amerika Birleşik Devletleri Georgia Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada, parasal konularda stresli olan ve endişeyle yaklaşan bireylerin, başarılı finansal karar almada da zorlandıkları tespit edildi. Finansal endişelerin bireyleri herhangi bir yatırım kararı alamaz hale getirdiğini vurgulayan araştırma, bir sosyal deneyin sonucu olarak ortaya çıktı.

Devekuşu Etkisi

Georgia Üniversitesi’nde yapılan ödüllü sosyal deneyde parasal konulara endişeyle yaklaşan bireylerin finansal sorunları görmezden geldiği ve konuyla ilgili bir yardım ya da çözüm arayışına da  girmedikleri gözlemlendi.

Bilimadamlarınca “Devekuşu Etkisi” olarak adlandırılan bu davranışın, parasal konularda gerginlik hisseden bireyleri finansal karar ve aksiyon alamadıkları için finansal başarısızlığa yönelttiği tespit edildi. Aynı deneyde parasal konulara duygusal yaklaşmayan deneklerin ise problemlerle daha kolay başa çıktıkları ve gerektiğinde finansal yardıma da başvurduğu görüldü.

Araştırmada, para ya da rakamlarla ilgili matematiksel hesaplara endişeyle yaklaşanların finansal kararlarını haftalar hatta aylarca erteledikleri ortaya çıktı. Georgia Üniversitesi’nin araştırmasına göre bireyler para ile ilgili konularda temel insan reflekslerinden biri olan “savaş ya da kaç” psikolojisine giriyorlar. Stres altındaki bireyler, finansal kararlarını da temel reflekslerle veriyor ve zorluklarla karşılaştığında karar alma sürecini sınırsız erteleyerek durumdan “kaçmanın” yollarını arıyorlar.

Finansal konulara endişeyle yaklaşmak birikim ve kazancı azaltıyor

Finansal stresle baş edebilme yöntemleri

ING, bülteninde finansal konulara endişeyle yaklaşan ve stres yaşayanlara yönelik bazı yöntemler de öneriyor. Bireysel finansman araçlarıyla ilgili bilgi birikimini artırmak, bu alandaki endişelerle baş etmede en yaygın yöntem olarak öne çıkıyor. Bireyler yatırım ya da birikim yapabilecekleri finansal araçlarla ilgili ne kadar bilgi sahibi olurlarsa, bu alanda hissetikleri stresi de o kadar kolay atlatabiliyorlar.

Olumlu düşünüp sabırlı davranmak da finansal stresle baş edebilmenin bir diğer etkili yöntemi olarak öneriliyor. Psikologlara göre iyi giden konulara odaklanıp hata ve kayıplara karşı daha sabırlı olmak finansal stresin önemli ilaçları arasında yer alıyor. 

1 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
2 Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
3 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
4 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
5 Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Güncel Haberler
X'te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
X’te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
7 Mayıs 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.