24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Finale kalan markalar....
Haberler

Alışveriş anında finale kalan markalar…

Gizem Yıldız
22 Ekim 2022
5 dk okuma

Artan rekabet ve güçlenen inovasyon kasları her geçen gün daha kaliteli ürünlerin raflarda yerini almasını sağlarken bu durum tüketiciyi zorlu bir tercih süreciyle karşı karşıya bırakıyor. Tüketiciler satın alım sürecinde tüm markaları karşılaştırıp iki markaya kadar düşürüyor seçenekleri. Sonunda da finale kalan iki markadan biri sepette yerini alıyor… Peki, tüketicinin finale bıraktığı markalar hangileri? Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Finale Kalan Markalar” araştırması işte o büyük düelloları analiz ederken finalde kazanların başarı sırrını da gün yüzüne çıkarıyor…

Özellikle rekabetin yoğun olduğu sektörlerde tüketici sıklıkla iki ürün arasında kalıyor. Ve çoğu zaman sepete hangi ürünün gireceğine karar vermek Star Wars evreninde “Aydınlık Taraf”mı yoksa “Karanlık Taraf” mı olmaya karar vermek kadar zor oluyor. Kimi zaman market raflarında yaşanıyor bu, kimi zaman sepete ekle butonuna basmadan hemen önce… Son düzlükte sepete giren markaların nereden puan kazandığı da oldukça merak ediliyor. İşte Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Finale Kalan Markalar” araştırması bu çetin düelloların bilinmeyenlerine ışık tutuyor.

Kola savaşlarının kazananı Coca-Cola

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Gazlı içecek sektöründe finale kalan markaları tahmin etmek hiç de zor değil. Yıllardır global arenada kıyasıya yarışan iki marka Coca-Cola ve Pepsi bu kategoride tüketicinin en çok arada kaldığı markaları oluşturuyor. Zira Coca-Cola ve Pepsi arasında kalan yüzde 82’lik bir kitle var. İşte tüm bu kararsızlığı asarak finalde kazanan marka yüzde 63 ile Coca-Cola oluyor.

Fairy-Finish rekabeti

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Bulaşık deterjanı kategorisinde tüketicinin seçimde zorladığı 3 marka var: Fairy, Finish ve Pril…

Yani, Finish ve Fairy arasında kalanlar da var Fairy ve Pril arasında kalan da. Ancak en büyük rekabet yüzde 35 ile Fairy-Finish arasında yaşanıyor.

Tüm kararsızlıkların aşıldığı finalde ise kazanan yüzde 46 ile Fairy oluyor. Markanın bu başarısında ürünün performansı başrolü oynarken kaliteli ve uygun fiyatlı olması da dikkat çeken kriterler arasında yer alıyor.

Hepsi yarışır, Colgate kazanır

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Diş macunu kategorisinde finale kalanlara baktığımızda Colgate-Signal (yüzde 12) ve Sensodyne-Parodontax (yüzde 10) arasındaki çekişmeye şahit oluyoruz.

Ipana ve Colgate (yüzde 9) arasında da tatlı bir rekabet var. Fakat finalde sepete girmeyi başaran marka yüzde 25 ile Colgate oluyor.

Markanın kaliteli algısı bu başarının ardındaki itici güç.

adidas mı Nike mı? Tüketici tarafını seçti…

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Spor ayakkabısı kategorisinde tüketicinin aklını çelen markalar elbette ezeli rekabetiyle zihinlere kazınan Nike ve adidas oluyor. Tüketicilerin yüzde 26’sı bu iki marka arasında kaldığını belirtirken yüzde 6 Nike ve Puma arasında gidip geliyor. Ancak tüm karşılaşmaları kazanan Nike yüzde 32 ile tüketicinin ilk tercihi oluyor.

“Derinlemesine temizleyen” kazanır

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Çamaşır deterjanı sektöründeki rekabet Ariel, OMO ve Persil arasında dönüyor. En büyük çekişme ise Ariel ve OMO arasında yaşanıyor. Derinlemesine temizliğiyle akıllara kazınan Ariel yüzde 36 ile düelloyu kazanan marka oluyor.

Herkes içindeki çocuğu mutlu etmeye çalışıyor

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Çikolata kategorisinde Ülker’in Eti ve Nestle ile kıyasıya rekabetine şahit oluyoruz. En büyük çekişme ise yüzde 19 ile Ülker ve Eti arasında yaşanıyor. Ülker ve Torku arasında kalanlar yüzde 12, Ülker ve Nestle arasında kalanlar ise yüzde 10’luk bir kitleyi oluşturuyor. Fakat lezzetiyle tüm rakiplerini geride bırakarak mücadeleyi kazanan marka Ülker oluyor.

Kalplerde Sütaş aşkı var

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Peynir kategorisindeki markaları lezzetiyle sınayan tüketici İçim-Sütaş, Pınar-Sütaş ve Sütaş-Torku seçenekleri arasında gidip geliyor. Yüzde 14 ile en çok karsı karsıya gelen markalar İçim ve Sütaş. Finalde kazanan marka ise lezzetin yanı sıra kalitesiyle de tüketiciye hitap eden Sütaş (yüzde 27) oluyor.

Dondurmada rekabet yok, güçlü lider var

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Forumlarda sıklıkla tartışılan konulardan biri olan “Algida mı Golf mü?” sorusu araştırma verilerinde de karşılık buluyor. Bu iki marka arasında kalan tüketicilerin oranı yüzde 36… Ancak bu ikilemin finalinde eller tereddütsüz Algida’ya uzanıyor. Öyle ki Algida lezzetiyle yüzde 70’lik bir kitlenin gönlünü çoktan çalmış durumda…

Kahve Dünyası Starbucks’a fark attı

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Kahve dükkanları kategorisinde Starbucks ve Kahve Dünyası’nın yarısına Kahve Diyarı ve Tchibo da eşlik ediyor. Starbucks ve Kahve Dünyası yüzde 37 ile tüketicinin en çok arasında gidip geldiği markalar… Fakat tüketicinin son tercihi ürünlerini daha çok sevdiği Kahve Dünyası oluyor. Marka yüzde 42 gibi yüksek bir skorla farkını gösteriyor.

Tüketici için bitiş çizgisi Migros mağazaları

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Rekabetin en yoğun olduğu arenalardan biri de zincir marketler. BIM, A101, CarrefourSA ve Migros sundukları fırsatlarla tüketicinin aklını karıştırıyor. En büyük rekabet yüzde 26 ile BIM ve A101 arasında yasansa da kazanan yüzde 33 ile Migros oluyor. Ne ilginçtir ki Migros indirim marketleri olan rakiplerine fiyat avantajıyla fark atıyor.

Elidor vs Pantene

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Söz konusu şampuan olunca tüketicinin kriterleri de değişiyor. Saçlarının yapısına uygun olması, kalitesi ve güzel kokması bir markanın sevilmesindeki temel kriterler olarak kaydedilirken tüketicinin seçim yaparken arada kaldığı iki marka yüzde 11 ile Elidor ve Pantene oluyor. Kazanan ise yüzde 25 ile Pantene…

İyi çeken kazansın!

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Mobil operatör kategorisinde ana rekabet alanı hala çekim gücü. En büyük çekişme ise yüzde 41 ile Turkcell ve Vodafone arasında yaşanıyor. Turkcell’in çekim gücünün etkisiyle aldığı yüzde 39’luk oran onu bu düellonun kazanını yapıyor.

Çaykur’la bardaklardan lezzet tütüyor

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Çay pazarından rekabet Çaykur, Lipton ve Doğus Çay arasında yaşanıyor. Ancak tüketici en çok Çaykur ve Lipton arasında kaldığını söylüyor. Sonuçta ise “yerli ve milli” Çaykur yüzde 46’lık lezzet farkıyla ipi göğüsleyen marka oluyor.

Sohbetin tadı tuzu “Tadım”

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Kuruyemiş kategorisinde en büyük düello Peyman ve Tadım arasında yaşanıyor. Tüketicilerin yüzde 19’u bu iki marka arasında kaldığını söylerken yüzde 17’lik bir kesim Tadım ve Çerezya arasında gidip geliyor. Kazanan yüzde 55 gibi ezici bir üstünlükle Tadım… Markanın bu başarısının sırrı ise “tazelik”…

Final çizgisinde bir kral var

Alışveriş anında finale kalan markalar...

Son ve en eğlenceli kategoriye geldik. McDonald’s, Burger King ve KFC’nin globaldeki atışmalarına rastlamayan yoktur. Kılıçların bu kadar keskin çekildiği bir kategoride tüketicinin karar vermesi de kolay değil. En büyük tereddüt yüzde 49 ile Burger King-McDonald’s arasında yaşanırken finalde kazanan marka Burger King oluyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Finale Kalan Markalar” araştırmanın sahası çalışması 3-12 Ağustos 2022 tarihleri arasında, CAWI yöntemiyle gerçekleştirildi. 352 metropollünün katılımıyla Sia Panel’de yapılan araştırmanın hedef kitlesi İstanbul, Ankara, İzmir’de yaşayan, 18-45 yaş arası ve A, B ve C1 ses gruplarında olan tüketiciler oluşturdu.

Gucci’den Dior’a nazire…

featured Sia Insight
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
11 Kasım 2025
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Haberler
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Sena Tufan
12 Kasım 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.