Fiat’ın internete özel reklamı daha fazla görülme oranına ulaştı

Markaların dijital mecralarda yaptığı çalışmaların başarılı olabilmesi için, diğer mecralara göre farklılaşması, çalışmanın yapılacağı siteye ve içeriğe göre hazırlanmış olması gerekiyor.

Video içeriklerin ve video sitelerinde yer alan reklamların izlenilmeden geçilmesini engellemek için yaratıcı çalışmalara ihtiyaç duyuluyor. Hedefine ulaşan başarılı dijital çalışmalar için dijitale özel içerikler üretmek gerekiyor. Bazen üretilen içeriklerin dijitale uyarlamak veya küçük farklılıklar yapmak da yeterli olabiliyor.

Bu durum video reklamlar için de geçerli. Internet kullanıcıları Youtube gibi video sitelerinde izlemek istedikleri videoların başında yayınlanan reklamları 5 saniye sonunda izlemeden geçme seçeneğine sahip bulunuyor. Bu sebeple video reklamların etkili olabilmesi için ilk 5 saniyede dikkat çekmesi, marka ve ürün hakkında mesaj verebilmesi gerekiyor.

Bu gerçekten yola çıkan Fiat, global reklam kampanyasına ait reklam filmini, Türkiye’de video sitelerinde kullanırken farklılaştırdı. Reklam filminde Fiat 500X görüntüsünü öne alarak küçük bir değişiklik yapan Fiat Türkiye, bu değişiklik ile reklam filminin izlenme oranlarını artırmış oldu.

Dünyada bugüne kadar internete özel reklam uygulamaları yapmış markalar olmakla birlikte, otomotiv sektöründe Dünya’da ilk olarak Fiat Türkiye bu uygulamayı gerçekleştirmiş bulunuyor.

Google ile yapılan iş birliği kapsamında gerçekleştirilen Brand Lift çalışması sayesinde Fiat 500X’in öne çıktığı internete özel reklam versiyonunun daha fazla dikkat çektiği ölçümlendi. Bilindiği üzere Brand Lift, reklam çalışmalarının tıklanma ve gösterim verilerinin ötesine geçerek marka farkındalığı, yeniden çağırma ve marka ilgisi gibi analizler yapabiliyor.

İLGİLİ HABERLER