6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?
Haberler

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Seda Başpınar
5 Nisan 2023
2 dk okuma

Coca-Cola’nın tasarım ekibi ve kreatif ajansı Jones Knowles Ritchie, Fanta’nın logosunu elden geçirerek markaya yeni bir küresel kimlik kazandırdı. Yeni logo tasarımı, 7’den 70’e herkese hitap ederek eğlenceli bir imaj çizmeyi hedefliyor.

Coca-Cola’nın en eski markalarından olan Fanta’nın logosu yıllar içinde bir dizi yenilenmeden geçmiş olsa da portakallar tasarımın sadık bir parçası olmaya devam etti. Yeni logoda markanın ikinci “A” harfinin üzerinde bulunan yaprak simgesi ve arka planda bulunan, portakalı andıran turuncu daire kaldırıldı. Aşağı doğru uzatılan kalın gölge için ise daha açık bir mavi tonu kullanıldı.

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Portakalla ilgili bir sorun mu vardı?

Coca-Cola Global Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Rapha Abreu, Fanta’nın üzüm gibi aromalar içeren gazlı içecekler de ürettiğini, logodaki portakal simgesinin zaman zaman tüketicinin kafasını karıştırabildiğini belirtiyor ve “Portakalın en ikonik aromamız olduğunu biliyoruz, ancak çeşitli tatlarımız var” diyor.

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Portakal çıkarılarak ve ilgili meyve ambalajın üzerine yerleştirerek, içeceğin aromasının dışarıdan bakınca daha kolay anlaşılması hedefleniyor. Tasarım ekibi, meyvelerin uyumsuzluğunu düzeltmenin ötesinde, “oyunculuk ve eğlence” tavrına odaklanmaya çalıştı. Yeni kimliğin amaçlarından bir diğeri de Fanta’yı yalnızca genç bir kitleye yönelik bir marka olarak görülmekten uzaklaştırmak ve erişimini genişletmek. Bu nedenle Abreau, daha yuvarlak bir varyant yerine uluslararası bir logo tasarlamaya karar verdiklerini ve markanın tat yelpazesi vurgulamak istediklerini söylüyor.

Kaynak: Fast Company

Larry kafesten uçtu: Twitter yeni logosuyla “trolledi”

Twitter ikonik mavi kuş (Larry) logosunu değiştirdi. Söz konusu değişiklik henüz sadece web sürümünde aktif, mobil sürümde eski logo görülmeye devam ediyor. Larry’nin yerini alansa kripto para birimi Dogecoin’i sembolize eden Shiba Inu cinsi bir köpek olan Kabosu. Elon Musk’ın değişikliği duyurmasının ardından elbette kripto para piyasaları da oldukça hareketlendi ve kısa süre içerisinde Dogecoin yüzde 10’u aşkın değer kazandı.
featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
29 Mayıs 2025
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
Düzey 50 Yaşında : Her gün üst düzey bir başarı hikayesi
Haberler
Düzey 50 Yaşında : Her gün üst düzey bir başarı hikayesi
Advertorial
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.