7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?
Haberler

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Seda Başpınar
5 Nisan 2023
2 dk okuma

Coca-Cola’nın tasarım ekibi ve kreatif ajansı Jones Knowles Ritchie, Fanta’nın logosunu elden geçirerek markaya yeni bir küresel kimlik kazandırdı. Yeni logo tasarımı, 7’den 70’e herkese hitap ederek eğlenceli bir imaj çizmeyi hedefliyor.

Coca-Cola’nın en eski markalarından olan Fanta’nın logosu yıllar içinde bir dizi yenilenmeden geçmiş olsa da portakallar tasarımın sadık bir parçası olmaya devam etti. Yeni logoda markanın ikinci “A” harfinin üzerinde bulunan yaprak simgesi ve arka planda bulunan, portakalı andıran turuncu daire kaldırıldı. Aşağı doğru uzatılan kalın gölge için ise daha açık bir mavi tonu kullanıldı.

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Portakalla ilgili bir sorun mu vardı?

Coca-Cola Global Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Rapha Abreu, Fanta’nın üzüm gibi aromalar içeren gazlı içecekler de ürettiğini, logodaki portakal simgesinin zaman zaman tüketicinin kafasını karıştırabildiğini belirtiyor ve “Portakalın en ikonik aromamız olduğunu biliyoruz, ancak çeşitli tatlarımız var” diyor.

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Portakal çıkarılarak ve ilgili meyve ambalajın üzerine yerleştirerek, içeceğin aromasının dışarıdan bakınca daha kolay anlaşılması hedefleniyor. Tasarım ekibi, meyvelerin uyumsuzluğunu düzeltmenin ötesinde, “oyunculuk ve eğlence” tavrına odaklanmaya çalıştı. Yeni kimliğin amaçlarından bir diğeri de Fanta’yı yalnızca genç bir kitleye yönelik bir marka olarak görülmekten uzaklaştırmak ve erişimini genişletmek. Bu nedenle Abreau, daha yuvarlak bir varyant yerine uluslararası bir logo tasarlamaya karar verdiklerini ve markanın tat yelpazesi vurgulamak istediklerini söylüyor.

Kaynak: Fast Company

Larry kafesten uçtu: Twitter yeni logosuyla “trolledi”

Twitter ikonik mavi kuş (Larry) logosunu değiştirdi. Söz konusu değişiklik henüz sadece web sürümünde aktif, mobil sürümde eski logo görülmeye devam ediyor. Larry’nin yerini alansa kripto para birimi Dogecoin’i sembolize eden Shiba Inu cinsi bir köpek olan Kabosu. Elon Musk’ın değişikliği duyurmasının ardından elbette kripto para piyasaları da oldukça hareketlendi ve kısa süre içerisinde Dogecoin yüzde 10’u aşkın değer kazandı.
featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Haberler
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Nafizcan Önder
22 Ekim 2025
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
Haberler
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
İrem Alimoğlu
6 gün önce
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
Haberler
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.