2021’de fal yorumları yeni bir rekora imza attı
“Fala inanma, falsız kalma” demişler. Eğlence uygulaması Kaave, 2021’i tam 500 milyon kahve yorumlayarak tamamladı. Bugüne kadar 2 milyar yorum yapan uygulama özellikle Türkiye, Orta Doğu ülkeleri, Amerika, Almanya ve Hollanda’lı kullanıcılar arasında popüler.
Hayat dijitalleşirken fallar da uygulamalar sayesinde dijital dünyada kendilerine yer buluyor. 100’den fazla ülkede aylık 5,5 milyon aktif kullanıcıya sahip olan eğlence uygulaması Kaave, 6 dilde 2 milyar fal gönderimini aştı. Girişimcilik serüvenine 10 yıl önce başlayan uygulamaya 2021’de 500 adet fal baktırıldı.
Özellikle pandemi döneminde dışarı çıkamayan, kendini depresif ve keyifsiz hisseden insanlar dijital fal ile motivasyonu bulmuş gibi görünüyor. Nitekim Kaave’nin kurucu ortağı Selin Sağol Sade, kişiselleştirilmiş fal oranının 2020’ye göre 2 kat arttığını, Kaave uygulamasına yoğun bir ilgi gösterildiğini vurguladı. “Kaave, günlük hayat koşuşturmasına kısa bir mola olarak, kullanıcılarımızın enerjisini yükseltmeye yardımcı oldu. 2021 yılında 500 milyon kahveseverin falını yorumladık. Keyifsizlik, depresyon, motivasyon kaybı ve sinirlilik gibi ruh hali sorunlarının öne çıktığı kış aylarında uygulamamız daha çok tercih edildi.”
E-ticarette 8 kat büyüdü
Kaave’nin geçtiğimiz yıl e-ticarete başladığından bu yana 8 kat büyüdüğünü kaydeden Selin Sağol Sade; Pepsi, Fritolay ve Gourmeturca kampanyalarının yanı sıra online satış kanallarıyla iş birliği kapsamında kullanıcılarına birçok farklı online platformdan ulaştıklarını söyledi: “Falcı Bacı konseptli fincan takımımız sosyal medya ve e-ticaret sitelerinde 1 milyonun üstünde kullanıcımız tarafından ilgi gördü. Burçlara özel altın kaplama kolye tasarımımızı da kullanıcılarımızın beğenisine sunduk, henüz çok yeni olmasına rağmen şimdiden kullanıcılarımızın ilgisini çekmeyi başardık.” Sağol Sade, 2021 yılı sonunda yayına çıkan Tasteful Fortune ve Falcı Bacı Diyor ki blogları ile de ülkemizde ve dünyadaki kullanıcılarına binlerce bilgilendirme yapıldığını aktardı.