12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook yanıltıcı reklamlara dava açıyor!
Haberler

Facebook yanıltıcı reklamlara dava açıyor!

Duygu Su Ocakoğlu
13 Nisan 2020
2 dk okuma

Facebook, yanıltıcı reklamlar yayınlayarak kullanıcıları farklı sitelere yönlendiren LeadCloak’a dava açtı.

Facebook, koronavirüs salgını ile ilgili yanlış bilgilendirme yapan ve dolandırma amacıyla yatırıma teşvik eden reklamlarda dahil olmak üzere yalan haber yayan ve kullanıcıyı yanıltan reklamlar yayınlayan bir yazılım şirketine dava açtı. Perşembe günü Kaliforniya eyaletinde işleme alınan şikayette Basant Gajjar’ın kurucusu olduğu LeadCloak’un, Facebook ve Instagram’da konumlandırdığı yazılımlarla kullanıcıları bahsi geçen reklamla ilgisi olmayan linklere yönlendirdiği belirtildi. Facebook, yazılım şirketinin diyet haplar, uyuşturucu maddeler ve kripto paralar üzerine yalan reklamları kullanıcılara ulaştırdığını iletti. Facebook’un şikayetinde LeadCloak’un Facebook dışında Google, Oath, WordPress ve Shopify’ın da aralarında bulunduğu şirketleri hedeflediği belirtildi.

Facebook salgın başladığından beri durmadan virüs hakkında bilgi edinmeye çalışan kullanıcılarının telaşından istifade etmeye çalışan aktörlerin ortaya çıktığını iletiyor. Sosyal medya platformu Mart ayında koruyucu maske reklamı olarak görünüp linke tıklayanları dolandırmayı hedefleyen reklamları yasakladı. Öyle ki bahsedilen maskeler ya kusurluydu, ya gereğinden pahalıydı ya da sağlık profesyonellerinin önerdiği tedbirlerin dışında kalıyordu.

Konu hakkındaki hassasiyetine rağmen bu tür reklamları sosyal platformun tamamından silmek Facebook ekibi için adaptasyon süreci hala devam eden uzaktan çalışma modellerinin de varlığıyla zorlu bir görev olmaya devam ediyor.

Facebook’un şikayetine göre Gajjar’ın web sitesinde reklamverenlerine Facebook’u ve Google IP adreslerini Facebook’un karşılama sayfalarını takip edememesi adına engellemelerini öneren bir ibare bulunuyor. Leadcloak’un müşterileri bu hizmetten kullandıkça veya aylık 399 ila 1999 dolar ödeyerek yararlanabiliyor.

Facebook yaklaşık 4 bin kullanıcının Mart ayının sonunda “masum” bir çelik kaşık reklamına tıkladıklarını ancak bu reklamın onları “COVID-19 salgınının neden olacağı ekonomik etkiye karşı ayakta durmak adına bitcoin’e yatırım yapmalarını söyleyen ve yerel kapsamda ünlü bir ismin resmini kullanan” bir sayfaya yönlendirdiğini iletiyor.

Facebook’un davadan beklentisi ise LeadCloak’un servislerinin süresiz bir şekilde yasaklanması ve LeadCloak’un zararlı aktivitelerini takip etmek için kullanılan kaynakların geri ödenmesi.

 

Facebook Koronavirüs
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
"Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Haberler
Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Sena Tufan
3 hafta önce
Spotify kaynakları, "temsilcilik yok" eleştirilerine yanıt verdi
Haberler
Spotify kaynakları, “temsilcilik yok” eleştirilerine yanıt verdi
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir...
Haberler
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir…
İrem Alimoğlu
10 Haziran 2025
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Haberler
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Nafizcan Önder
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.