Facebook’ta canlı alışveriş dönemi sona eriyor
Alışveriş ve sosyal medya birbirini çağrıştıran iki farklı kavram olunca platformlar da girişimlerine buna göre şekil veriyor. Böylesi girişimlerin bir sonucu olan “Canlı Alışveriş” özelliği, ilk kez 2018 yılında kullanıma sunuldu ve yıllar içerisinde farklı platformlar aracılığıyla pek çok farklı ülkeye yayıldı. Ancak Facebook, içerik üretici ve fenomenlerin canlı yayın sırasında ürün satarak para kazanmasını sağlayan bu özelliği uygulamadan kaldıracağını açıkladı.
Canlı Alışveriş, özellikle fenomenler ve içerik üreticileri için yükselişte olan bir para kazanma yöntemi. Dolayısıyla Facebook’un bu yeni kararıyla canlı satışlarla gelir elde eden içerik üreticileri zarara uğrayacak gibi gözüküyor… Şirket tarafından yapılan açıklamalarda, özelliğin 1 Ekim 2022 itibarıyla kullanılamayacağı belirtildi.
Canlı alışveriş Instagram’da devam edecek
Şirket, bu kararın ardındaki nedenin Reels videolar olduğunu söylüyor. Geliştiriciler, Reels özelliklerine odaklanmaya devam edecekler. Ancak Meta bünyesindeki Instagram’da Canlı Alışveriş özelliği, kullanılmaya devam edecek. TikTok da bir süre önce kendi Canlı Alışveriş özelliğini kullanıma sunmuştu. TikTok Shop olarak isimlendirilen bu özellik ilk aşamada Asya ülkelerine, sonraki aşamada ise Avrupa ve ABD’ye ulaştı. TikTok Shop, ABD ve Avrupa’da ilgi görmeyince platform özelliği ABD ve Avrupa’dan geri çekti.